6 مرحله برای ایجاد یک استراتژی موثر در کسب و کار

6 مرحله برای ایجاد یک استراتژی موثر در کسب و کار

هر وقت در سرزمین جدیدی حرکت کردید ، می خواهید با یک نقشه مشورت کنید ، در غیر این صورت گم می شوید.قدم برداشتن به سمت ناشناخته (که به آن “آینده” نیز گفته می شود) کاری است که شرکت ها هر روز انجام می دهند.و برای اطمینان از گم نشدن آنها به چه مواردی احتیاج دارند؟ البته یک استراتژی ، که برخی ممکن است آن را نقشه راه نیز بدانند.

چه بخواهید اولویت های کاری جدید تعیین کنید ، چه برنامه هایی برای رشد خود ترسیم کنید ، چه نقشه راه محصول تعیین کنید و چه تصمیمات سرمایه گذاری خود را برنامه ریزی کنید ، به یک استراتژی نیاز دارید. درک اینکه سازمان شما به یکی از آنها احتیاج دارد آسان است. در واقع ایجاد یک استراتژی کمی پیچیده تر است.

در اینجا شش مرحله ساده برای کمک به شما در ارائه یک استراتژی موثر تجاری آورده شده است:

1) واقعیت ها را جمع کنید

برای دانستن اینکه به کجا می روید ، باید بدانید که در حال حاضر کجا هستید. بنابراین قبل از اینکه به جلو نگاه کنید ، باید عملکرد گذشته یا وضعیت فعلی را مرور کنید. به هر یک از حوزه های کسب و کار نگاه کنید و مشخص کنید چه چیزهایی به خوبی کار کرده ، چه چیزهایی می توانست بهتر باشد و چه فرصت هایی پیش رو دارید.

ابزارها و تکنیک های بسیاری برای کمک به این روند در دسترس است ، مانند تجزیه و تحلیل SWOT (قدرت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدها) .

شما باید به نقاط قوت و ضعف خود نگاه کنید. و برای فرصت ها و تهدیدها باید به عوامل بیرونی نگاه کنید. یک چارچوب عالی برای بررسی عوامل خارجی PESTLE (سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فن آوری ، حقوقی و زیست محیطی) است. بنابراین ، برای ایده یا طرح بزرگ خود می پرسید: چه تهدیدها و فرصت هایی می توانند در هر گروه ایجاد شوند؟

مهمترین قسمت این فرآیند ، مشارکت دادن افراد مناسب برای اطمینان از جمع آوری مناسب ترین اطلاعات است.

 

2) بیانیه چشم انداز را تدوین کنید

این بیانیه باید جهت گیری آینده کسب و کار و اهداف آن را در میان مدت و بلند مدت توصیف کند. این در مورد توصیف اهداف و ارزشهای سازمان است. معلمان اداری (کسب و کار) در مورد آنچه که در درجه اول قرار دارد – چشم انداز یا بیانیه مأموریت – بحث طولانی و سختی کرده اند (مرحله 3 را ببینید). اما ، در عمل ، می توانید هر دو را همزمان توسعه دهید.

 

3) بیانیه ماموریت را تدوین کنید

مانند بیانیه چشم انداز ، هدف سازمان را تعریف می کند ، اما اهداف اصلی آن را نیز ترسیم می کند. این موضوع بر آنچه که برای تحقق چشم انداز بلند مدت در کوتاه مدت انجام می شود ، متمرکز است. بنابراین ، برای بیان چشم انداز ، ممکن است بخواهید به این سوال پاسخ دهید: “5 سال دیگر می خواهیم کجا باشیم؟” برای بیانیه ماموریت ، می خواهید سوالات را بپرسید:

  • چه کنیم؟
  • چطوری انجامش میدیم؟
  • برای چه کسی این کار را می کنیم؟
  • چه ارزشی می آوریم؟

 

4) اهداف استراتژیک را شناسایی کنید

در این مرحله ، هدف توسعه مجموعه ای از اهداف سطح بالا برای همه حوزه های کسب و کار است. آنها باید اولویت ها را برجسته کرده و برنامه هایی را که تضمین کننده تحقق چشم انداز و مأموریت شرکت است ، آگاه کنند.

با نگاهی به مرور خود در مرحله یک ، به ویژه تحلیل SWOT و PESTLE ، می توانید نقاط قوت و ضعف مشخص شده را در اهداف خود بگنجانید.

بسیار مهم:

اهداف شما باید هوشمند (خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و مربوط به زمان) باشند. اهداف شما همچنین باید شامل عواملی مانند KPI ، تخصیص منابع و نیازهای بودجه باشد.

 

5) برنامه های تاکتیکی

اکنون زمان آن است که با تعیین اهداف استراتژیک به برنامه های کوتاه مدت دقیق تر ، مقداری گوشت بر روی استخوان های استراتژی خود قرار دهید. این برنامه ها شامل اقدامات مربوط به بخشها و عملکردها در سازمان شما خواهد بود. حتی ممکن است بخواهید تأمین کنندگان را نیز در آن بگنجانید.

شما اکنون بر روی نتایج قابل اندازه گیری متمرکز شده اید و به ذینفعان می گویید که چه کاری باید انجام دهند و چه زمانی انجام دهند. حتی می توانید این برنامه های تاکتیکی را به عنوان سرعتهای کوتاه برای اجرای استراتژی در عمل در نظر بگیرید.

 

6) مدیریت عملکرد

ممکن است همه برنامه ریزی ها و کارهای سخت انجام شده باشد ، اما بررسی مستمر همه اهداف و برنامه های عملیاتی برای اطمینان از این که هنوز در مسیر دستیابی به آن هدف کلی هستید بسیار حیاتی است. مدیریت و نظارت بر کل استراتژی یک کار پیچیده است ، به همین دلیل بسیاری از مدیران ، مدیران و رهبران تجاری به دنبال روش های جایگزین برای مدیریت استراتژی ها هستند. ایجاد ، مدیریت و بررسی یک استراتژی مستلزم گرفتن اطلاعات مربوطه ، تجزیه تعداد زیادی از اطلاعات ، برنامه ریزی ، اولویت بندی ، گرفتن اطلاعات مربوطه و داشتن دیدگاه استراتژیک واضح است.

 

کسب و کار

افزایش فروشبرند سازیجذب مشتریکسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *