پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

در این مقاله قصد داریم به معرفی پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم. امروزه فروشگاه های زیادی برای معرفی محصولات خود، فروش اینترنتی آنها و موارد دیگر به دنبال داشتن یک سایت هستند. قبل از طراحی سایت فروشگاهی، باید با پارامترهای مهم آن آشنا شوید و این موارد را در نظر بگیرید.

احتمالا با این موضوع روبرو شده اید که پس از جستجوی محصول مورد نظر خود، سایت یک فروشگاه را می یابید که با مراجعه به آن پشیمان می شوید. دلیل این کار واضح است. احتمالا سایت از طراحی زیبا و چشم نوازی برخوردار نبوده یا اینکه دسترسی آن برای کاربران آسان نبوده است و به سختی وارد پنل مورد نظرتان می شدید.

با بررسی این نکات مهم، علاوه بر کاربردی که برای طراحان سایت دارد، به کسانی که به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیز هستند کمک می کند. لازم به ذکر است کارشناسان ماهر گروه طراحی وب سایت هوش پیروزی در زمینه طراحی سایت قادر به همراهی شما در این زمینه هستند.

طراحی سایت فروشگاهی

آیا پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی را می دانید؟

امروزه بیشتر مردم ترجیح می دهند به جای اتلاف وقت در ترافیک های شهری، به دنبال خرید اینترنتی محصولات مورد نیاز خود هستند. بنابراین سایت های فروشگاهی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. برای آنکه قادر به طراحی یک سایت کاربردی و پربازدید باشیم باید با پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی آشنا شویم.

برخی از این پارامترها شامل فیلتر محصولات، وضعیت موجود بودن کالا، ویژگی های خاص نسبت به رقبا، قیمت محصولات، سئو سایت، منوی جستجو، سبد خرید، تصاویر با کیفیت و موارد مهم دیگر می شود که در طراحی سایت فروشگاهی حائز اهمیت است. در ادامه مقاله به شرح برخی از این پارامترهای مهم می پردازیم.

منوی جستجو

یکی از پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی، منوی جستجوی محصولات است. سایت آمازون یکی از سایت های فروشگاهی معتبر در دنیاست که نوار جستجوی آن کاملا در معرض دید مشتریان و مراجعان سایت است.

این بخش در سایت های فروشگاهی بسیار مورد نیاز است؛ زیرا امکان دارد کاربران در محصول مورد نظر خود را پیدا نکنند و نیاز به جستجوی آن در وب سایت فروشگاه داشته باشند.

این بخش طی سال ها تجربه در تجارت الکترونیک کشف شده است و طرفداران زیادی دارد. بهتر است نوار جستجو را در معرض دید قرار دهید و آن را پنهان نکنید. باید دقت لازم در کارایی درست این نوار به خرج دهید.

فیلتر محصولات

امروزه برای آنکه سلیقه تمام مشتریان پوشش داده شود، اغلب کالاها در رنگ، اندازه و جنس های گوناگونی به بازار عرضه می شود. اگر قصد دارید محصولات مختلف فروشگاه را از یکدیگر فیلتر کنید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که کالا امکان دارد به صورت هدیه یا به طور معمولی خریداری شود. بنابراین نحوه بسته بندی محصولات نیر مورد توجه مشتریان است.

برای طراحی حرفه یک سایت فروشگاهی، اگر به درستی به فیلتر محصولات بپردازید، مشتریان سخت پسند نیز از شما راضی هستند و با خیال آسوده خرید می کنند.

پیشنهاد می دهیم از سایت های بزرگ و معتبر دنیا دیدن کنید و از آنها ایده بگیرید.

وضعیت کالا

وضعیت کالا یا همان موجود یا ناموجود بودن آن، در عین حال که ساده است، یکی دیگر از پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی به حساب می آید.

توجه داشته باشید زمانی که مشتریان به سایت طراحی شده شما مراجعه کرده و محصول مورد نظر را انتخاب می کنند، هنگام پرداخت با این موضوع مواجه می شوند که محصول موجود نیست. اگر خودتان جای آنها بودید چه حالی می شدید؟!

بهتر است از همان ابتدا وضعیت موجود یا ناموجود بودن کالا را مشخص کنید. به جای آنکه محصول ناموجود را حذف کنید و سئو سایت خود را پایین بیاورید، در کنار آن، عبارت «ناموجود» را درج کرده و گزینه ای را با مضمون «زمان موجودی کالا را اطلاع دهید» برای سایت خود طراحی کنید.

تصاویر باکیفیت

تمامی طراحان حرفه ای سایت، از اهمیت استفاده از تصاویر باکیفیت در سایت های خود مطلع هستند. با توجه به تجربه کاربری، فروشگاه های اینترنتی باید از تصاویر واضح و باکیفیت محصولات در سایت خود استفاده کنند.

کالاهای فروشگاه اینترنتی قابل لمس نیستند و مشتریان تنها با دیدن تصاویر آنها اقدام به خریدشان می کنند. بنابراین مهمترین پارامتر طراحی سایت فروشگاهی، استفاده از تصاویر همه جانبه از محصولات است. قرار دادن تصاویر سه بعدی و فیلم محصول نیز ایده مناسبی است.

قیمت محصولات

آیا تا به حال تجربه این را داشته اید که پس از صرف زمان طولانی برای انتخاب یک محصول، تازه هنگام پرداخت متوجه آن شوید که بودجه کافی برای خرید آن را ندارید؟ هیچ چیزی بدتر از آن نیست که در زمان پرداخت وجه محصول خریداری شده، متوجه آن شوید که قیمت بالایی دارد و بودجه شما برای آن کافی نیست.

قیمت محصول را در سبد خرید یا صفحه اختصاصی هر محصول درج کنید. هزینه حمل به شهر مورد نظر  و نحوه ارسال کالا را تعیین کرده و هزینه آن را تخمین بزنید.

توجه داشته باشید اگر مشتری در زمان تحویل کالا با هزینه های دیگری مواجه شود، به راحتی قادر به ترک سایت شما و نزول بازدیدکنندگان می شود.

هرچه در طراحی سایت فروشگاه، دقت بیشتری به خرج دهید، سئو سایت شما بالاتر می رود و در اولین سرچ در گوگل یا موتورهای جستجو به چشم می خورد.

کلام آخر

پارامترهای مهم طراحی سایت فروشگاهی شامل سئو، استفاده از تصاویر با کیفیت، منوی جستجو، دسترسی آسان کاربران، فیلتر محصولات، وضعیت موجود بودن کالا، ویژگی های خاص نسبت به رقبا، قیمت محصولات، سبد خرید، درگاه پرداخت اینترنتی و دیگر موارد مشابه است که به معرفی برخی از آنها پرداختیم.

اگر مایل هستید از آن دسته طراحان حرفه ای و سرشناس شوید، تلاش فراوان کنید و این نکات مهم را در کار خود مدنظر قرار دهید.

با بهره گیری از تجربه طراحان حرفه ای گروه طراحی سایت هوش پیروزی به راحتی قادر به طراحی انواع سایت از جمله سایت های فروشگاهی هستید. این مجموعه با بهره مندی از کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه طراحی سایت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

دسته‌بندی نشدهطراحی سایت

سایت فروشگاهیطراحی سایتطراحی سایت در شیرازطراحی سایت فروشگاهطراحی سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *