13 هک رشد از جانب موفق ترین کارآفرینان فناوری در جهان


در مطالعه شرکتهایی که قبلاً موفق بوده اند ، می توانید الگوهایی را مشاهده کنید که قابل تکرار هستند. پیکاسو گفته که  هنرمندان خوب کپی می کنند. هنرمندان بزرگ دزدی می کنند . و این مفهوم قطعاً مربوط به ساخت یک استارت آپ است.

احمق نباشید  ، چرا چرخی را که اختراع شده شما قصد دارید دوباره اختراع کنید وقتی می توانید برخی از مواردی را که برای دیگران مفید است استفاده کنید و همان اصول را در تجارت خود اعمال کنید .این راز پیروزی یک استارت آپ موفق است

با توجه به این نکته ، در اینجا 13 هک رشد رهبران برخی از مشاغل موفق فناوری امروز آورده شده است :

  1. مارک زوکربرگ: یک کار عمده ما ، هدف های دراز مدت است  .همانطور که  مارک زاکربرگ  گفته است ، این “ارتباط همه ، درک جهان و کمک به ساخت اقتصاد پویا است.”

این هدف بزرگ و بلند مدت هدایت هر تصمیمی است که می گیرد. این همچنین به شما اطلاع می دهد که فیس بوک برای چه چیزی ارزشی قائل است ، که به نوبه خود بر جهت شرکت تأثیر می گذارد. سازمانی با هدف اتصال همه افراد تصمیماتی می گیرد که می تواند منجر به اضافه شدن تعداد زیادی کاربر جدید در هر سه ماه شود.

هدف بلند مدت شرکت شما چیست؟ آیا تصمیماتی می گیرید که این را منعکس کند؟ برای رسیدن به هدف خود کار کنید و شاید زودتر از آنچه تصور می کنید به آن برسید.

جک دورسی

  1. جک دورسی:ایدهجدیدی  بسازید و بروی آن متمرکز شوید هر چند که آن ایده خیلی کوچک باشد. جک دورسی بنیان گذار و خالق تویتر دقیقا همین کار را کرد .

سرویس توییتر در ابتدا به عنوان راهی برای ارسال پیام به گروهی از دوستان برای افراد توسعه یافته بود. 

یک  بخش 60 دقیقه ای در سال 2013 توضیح داد که چگونه دورسی در زمان کودکی نحوه کار قطارها را مطالعه می کند و پیام های کوتاه ارسال شده توسط اعزامی های اضطراری را شیفته خود می کند. این ایده ها بعداً به نحوه ایجاد محصول توییتر دامن زد. کسب و کار خودی را پوشش داده است بیشتر در مورد چگونه محصول توسعه داده شد و یک شرکت تشکیل شد.

یک ایده واقعا عالی می تواند به پیشرفت طبیعی منجر شود ، اما ابتدا ایجاد یک شرکت و سپس اتصال یک نسبتاً متوسط ​​کار را کند می کند.

  1. کوین سیستروم و مایک کرایگر: کار خودتان را سرگرم کننده کنید.اگر تجارت شما به همان سرعت که دوست دارید رشد نمی کند ، یک سوال مهم بپرسید ، آیا محصول شما سرگرم کننده است؟ در دنیایی که گزینه های فراوانی برای مصرف کنندگان وجود دارد ، مردم تمایل به جذب یک محصول یا خدمتی دارند که استفاده از آن جالب است.

به این ترتیب کوین سیستروم و مایک کرایگر اینستاگرام را از یک برنامه عکس معمولی به یک برند  خانگی تبدیل کردند . پوینت گلوبال مارکتینگ استراتژی بنیانگذاران اینستاگرام را به شرح زیر خلاصه کرد: “یک ایده عالی را که قبلا وجود داشته است در نظر بگیرید و یک ویژگی” سرگرم کننده “ارائه دهید.”

حالا باید یک سوال اساسی را از خودتان بپرسید که آیا محصول شما ویژگی سرگرم کننده ای دارد؟

4.نیکلاس وودمن: وقت خود را هک کنید . اگر بقیه زندگی خود را برای از بین بردن موانع راه هک کنید ، می توانید زمان بیشتری را برای رشد شرکت خود صرف کنید. هنگامی که نیکلاس وودمن بنیانگذار و مدیر عامل شرکت GoPro در حال ساخت شرکت خود بود ، یک CamelBak از Gatorade و آب پوشید تا هرگز مجبور نشود کاری را که برای پیدا کردن یک نوشیدنی انجام می داد متوقف کند.

برای رشد یک شرکت ، بدانید چه چیزی شما را از انجام کار بازمی دارد و سپس برنامه خود را هک کنید. بلوک هایی از زمان بدون وقفه را کنار بگذارید ، کسی را استخدام کنید تا تماس های شما را نمایش دهد و روی CamelBak خود بند ببندد و به کار بپردازد.

جولیا هارتز

  1. جولیا هارتز: هیچ مشتری خیلی کوچک نیست.ممکن است فکر کنید در تبلیغ کالای خود به بازار خاص عملکرد خوبی داشته اید ، اما اگر استفاده از آن را برای همه در دسترس قرار ندهید ، پتانسیل رشد آن را محدود می کنید.

هنگامی که جولیا هارتز Eventbrite را تاسیس کرد ، هدف او  دموکراتیزه کردن  بلیط رویداد بود. هیچ رویدادی برای حضور در سایت Eventbrite خیلی کوچک نبود. شرکت وی همچنین خط مشی مهمی را تعیین کرد: مردم در صورت رایگان بودن رویداد ، نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از این سرویس ندارند.

این سیاست استقبال از همه کاربران ، هر چند اندک ، باعث شد تا Eventbrite جلوتر از رقبای خود قرار گیرد. برای به حداکثر رساندن رشد شرکت خود ، استراتژی مشابهی را در پیش بگیرید.

  1. برایان چسکی:یک مشکل واقعی را حل کنید . سه نفری که Airbnb ، Brian Chesky ، Nathan Blecharczyk و Jo Gebbia را تأسیس کردند ، رشد این استارت آپ را مشاهده نکردند تا زمانی که خدمات آن به عنوان راه حل برای یک مشکل واقعی تبلیغ شد: اتصال گردشگران با ساکنان با اتاق های اضافی به طوری که افراد بیشتری بتوانند از Denver بازدید کنند 

این درست زمانی اتفاق افتاد که  کنوانسیون ملی دموکرات ها در سال 2008 در حال برگزاری بود.

این کمک کرد Airbnb به عنوان یک شرکت معتمد تاسیس شود و آن را برای گسترش سریع تنظیم کند. اگر شرکت شما می خواهد به سرعت رشد کند ، به سادگی مشکلی را پیدا کرده و آن را حل کنید.

7.بهترین محصول ممکن را ارائه دهید. این چیزی است که بیل گورلی ، سرمایه گذار  درباره راه اندازی سریع اوبر که با همکاری گارت کمپ و تراویس کالانیک تاسیس شده است ، موسسان اوبر گفتند : “محصول بسیار خوبی است ، کسی صدها هزار دلار برای بازاریابی خرج نمی کند.”

به عبارت دیگر ، اگر محصولی داشته باشید که بسیار شگفت انگیز باشد و خود به فروش برسد ، رشد بیش از وحشیانه ترین رویاهای خود را خواهید دید.

8.آری تالجا: سیستم دیتابیس واقعاً خوبی داشته باشید. برای حمایت از رشد یک شرکت نوپا ، شما به یک سیستم ردیابی قوی  و واقعاً خوب برای مدیریت داده هایی مانند اطلاعات مشتری ، اشتراک و صورتحساب نیاز دارید. 

9.جان کوم: روی رشد آلی تمرکز کنید. جان كوم ، بنیانگذار WhatsApp ،  به Re / code گفت: “ما همیشه روی رشد ارگانیك تمركز كرده ایم: ما هرگز تبلیغات خریداری نكرده ایم ، هیچ وقت خریدن کاربر را انجام نداده ایم ، هرگز برای رشد شبکه خود هیچ نوع تبلیغی انجام نداده ایم. ما همیشه خود را می خواهیم شبکه برای رشد ارگانیک. “

آیا شرکت شما در حال رشد ارگانیک است؟ یا می خواهید با زور به اوج برسید؟

  1. نگوین ها دونگ: بدانید که تا کجا باید رشد کنید و بدانید که کجاها باید بایستید.

همه رشد خوب نیست. رشد بیش از حد سریع ، می تواند یک شرکت را نابود کند – و زندگی شما را خراب می کند. از مثال توسعه دهنده Flappy Bird پیروی کنید و بدانید چه زمانی باید عقب بروید.  

11.درو هوستون: بهترین افراد را استخدام کنید. درو هیوستون ، مدیرعامل Dropbox ، اخیراً به  Technology Review در مورد نحوه استخدام کارمندان مناسب گفته است: “شما آنها را مجبور می کنید که در محل کار خود برای نوشیدنی نوسان کنند ، کارهای مختلفی انجام دهند ، و آنها را به شرکت معرفی کنید ، و به نوعی آنها را در مورد هر چیزی که در شرکت ادامه دارد. “

بدون داشتن استعدادهای برتر ، شرکت شما هرگز قادر به انجام توانایی رشد خود نخواهد بود. حتی یک یا دو استخدام جدید عالی نیز می تواند تفاوت ایجاد کند.

  1. جون اورینگر: با پول کم نیز می توانید رشد کنید .جون اورینگر معروف بود که شاترستاک را بدون بودجه خارجی تأسیس کرد.وی گفته است كه اعتقاد ندارد كه سرمایه گذاری خطر پذیر برای راه اندازی مشاغل ضروری است و می توان با یادگیری نحوه صرفه جویی در هزینه یك دلار ، شركت را با بودجه كوچك نیز رشد داد .
  2. راشمی سینها:بفهمید  که تجارت شما در چه مرحله ای است.  بنیانگذار SlideShare ، راشمی سینا در یک سخنرانی در  دانشگاه سنت آنفورد توضیح داد  که همه مشاغل یک سری مراحل را طی می کنند. هک های رشد که در یک مرحله کار می کنند برای مرحله دیگر کارایی ندارند. استفاده از داده ها برای درک مرحله کسب و کار شما به شما کمک می کند تا نحوه هدایت آن را به مرحله بعد برنامه ریزی کنید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *