10 نکته مهم برای کارآفرینان جدید در ایران

10 نکته مهم برای کارآفرینان جدید در ایران

1) مانند رومی ها بسازید

کولوسئوم (بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده‌است. کولوسئوم ظرفیتی میان ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ نفر و ۸۰ درب ورودی داشته ‌است) 1949 ساله است. و در بیشتر موارد هنوز کاملاً دست نخورده است. موادی که با آن ساخته شده از هر بتنی که امروزه استفاده می کنیم مستحکم تر بود. زیبایی آن چنان فریبنده است که میلیون ها نفر فقط برای دیدن با شکوه آن به ایتالیا هجوم آورده اند. رومی ها از بهترین مواد استفاده می کردند ، سنگ مرمر نادر را از کشورهای دیگر خریداری می کردند و چیزهایی را طراحی می کردند که برای دوام ساخته شده است. اما وقتی نوبت به ایجاد کسب و کار می رسد ، بسیاری از کارآفرینان هستند که برای کوتاه مدت کار می کنند. آنها به کسب و کار به عنوان راهی برای خرید یک خانه، مخارج ازدواج،بزرگ کردن فرزندان،خرید یک ماشین  و … نگاه می کنند. در عوض ، شما باید به عنوان یک کارآفرین موفق  چیزی بسازید که برای سالهای آینده دوام داشته باشد. یکی از قدیمی ترین مشاغل جهان در ژاپن مستقر است . کنگو گومی، یک شرکت معماری  متخصص در معابد بودایی  است این شرکت برای اولین بار در سال 578 میلادی راه اندازی شد و قدمت آن را 1441 سال تخمین می زنند!

بر ایجاد یک کسب و کار  با میراث ماندگار تمرکز کنید. مانند رومی ها ، شما باید بر روی محصولات با کیفیت بالا تمرکز کنید و مانند ژاپنی ها باید طاقچه ای کاملاً مشخص داشته باشید.

 

2) طاقچه مناسب را انتخاب کنید

انتخاب طاقچه جایی است که مردم اغلب متوجه می شوند اشتباه کرده اند. اگر با یک کسب و کار  عمومی  سر و کار دارید و این کسب و کار خیلی گسترده باشد ممکن است به سختی متوجه شوید که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند. شما باید کسب و کاری را شروع کنید که همیشه مشتری های خود را داشته باشد.نکته مهم دیگر این است که  بررسی کنید آیا شما قادر خواهید بود برای سالهای آینده برای مشتریان بازاریابی مجدد کنید. به عنوان مثال ، اگر لباس بارداری می فروشید ، زنان فقط 9 ماه باردار هستند. بعد از زایمان ، او احتمالاً دیگر در آن فروشگاه خرید نخواهد كرد. بنابراین وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد طاقچه می رسد ، طاقچه ای را انتخاب کنید که در طول سال محبوب باشد .

همیشه یادتان باشد طاقچه ای انتخاب کنید که کوتاه مدت نیست بنابراین از بارداری ، عروسی یا هر مشاغلی که قادر به ساختن یک لیست ایمیل طولانی مدت نیستید ، خودداری کنید. به جای آن برخی از ایده های تجاری غیر معمول را امتحان کنید !

 

3) مشکلات مهم را حل کنید

نکته مهم در کسب و کار برای کارآفرینان جدید ایجاد مشاغلی است که مشکلی را حل کند. اگر از بیشتر صاحبان مشاغل ناموفق سوال  کرده باشید که چه مشکلی را حل کرده اند ، یا نمی توانند پاسخ دهند یا مسئله ای که حل کرده اند به اندازه کافی فوری نبوده است. مشکلی که حل می کنید نیازی به پیچیدگی مانند بهبود بیماری ندارد. این می تواند ساده باشد ، مانند اینکه ما با ارائه یک تجربه سرگرم کننده به مردم در غلبه بر خستگی کمک می کنیم. اما در نهایت ، شما باید بدانید که می خواهید با کسب و کار خود به چه نتیجه ای برسید. با دانستن اینکه چه راه حلی  برای برطرف کردن  مشکلات دارید ، می توانید از این مسئله در بازاریابی خود استفاده کنید تا به مردم کمک کند تا  درک کنند چگونه می توانید به بهترین شکل به آنها کمک کنید. به عنوان مثال ، اگر کالاهای ضد خروپف می فروشید ، می خواهید تبلیغات شما ناامیدی یک خرخر را از خواب فرد نشان دهد.و سپس محصول خود را به عنوان محلول مفیدی که به آنها اجازه می دهد شب را دوباره بخوابند به نمایش بگذارید.

4) رعایت نیازهای مشتری

یکی از بزرگترین موانع در کسب و کار ها  این است که بعضی از صاحبان تجارت  نمی توانند نیاز های مشتریان را بر  طرف نمایند. اگر مشتری خدمات یا محصولی را که انتظار داشت دریافت نکند ، نیازهای او برآورده نمی شود و احساس ناامیدی می کند. مهمترین نکته تجاری در مورد مدیریت روابط مشتری ، همدلی  با مشتری است. وقتی ناامیدی آنها را به عنوان درد ناشی از تأمین نکردن نیازهایشان تشخیص دهید ، آسانتر نیست که اهانت هایی را که به شما می کنند ، شخصاً قبول کنید. درعوض ، شما می توانید سعی کنید گوش دادن به سخنان آنها را با معکوس کردن هدف پشت کلمات آنها متمرکز کنید. و سرانجام ، شما تلاش می کنید تا به تصویری برسید که نیازهای او را برآورده کند و باعث شود مشتری شما احساس شنیدن کند. با انجام این کار به جای بازپرداخت ساده ،شما درهای ایجاد رابطه طولانی مدت با آنها را باز می کنید حتی اگر آنها از اولین تجربه خود با نام تجاری ناراحت باشند.

 

5) به جای درآمد بر سود تمرکز کنید

اشتباهی که اکثر استارت آپ ها و کارآفرینان تازه کار  مرتکب می شوند این است که به جای سود بر درآمد تمرکز دارند .آنچه که باعث پیروزی در کسب و کار شما می شود سود است نه درآمد.شرکت هواپیمایی ایرباس 3% سود دارد ولی شرکت گوگل 23% سود دارد در صورتی که درامد شرکت ایرباس بیشتر از گوگل است ولی در شرکت گوگل بخاطر حاشیه سود بالا همیشه یکه‌تاز و پیروز میدان های کسب و کار است.حاشیه سود بالا همیشه کسب و کار شما را به یک تجارت انحصاری تبدیل می کند.

 

6) ابتدا با یک چیز ساده شروع کنید بعد آن را گسترش دهید

آمازون به عنوان فروشگاه همه چیز شروع نشد.ابتدا آمازون با کتابفروشی ساده شروع شد. و با گذشت زمان و به تدریج تبدیل به کسب و کاری همه چیز شد و امروزه همه چیز را می فروشد از تخم مرغ گرفته تا جان آدمیزاد. و تا انجا پیش رفته که مدیر عامل ان ثروتمند ترین شخص جهان است.

اینگونه است که شما یک تجارت عمومی ایجاد می کنید. یکی از مهمترین نکات مربوط به تجارت این است که همیشه با یک چیز کوچک  شروع کنید و همزمان با مقیاس گذاری به عمودی های مربوطه گسترش دهید. با تمرکز محدود ، می توانید مخاطبان وفاداری بسازید که بداند چه انتظاری از شما دارد. همچنین به شما مخاطب کاملاً مشخصی می دهد تا بازاریابی شما را آسان کند. به عنوان مثال می توانید یک فروشگاه مد زنانه راه اندازی کنید. در ابتدا شاید شما لباس می فروشید. اما در نهایت می توانید به کفش ، جواهرات ، لوازم جانبی مد یا زیبایی گسترش دهید. یا می توانید به جهتی دیگر بروید و به مد مردان و کودکان تبدیل شوید. هر دو نوع فروشگاه آنلاین منطقی و دارای مکمل های طبیعی عمودی. علاوه بر این ، شما می توانید ایده های فروشگاه یک محصول را قبل از افتتاح یک وب سایت بزرگتر آزمایش کنید. اما اول ، شما باید هدف خود را به داشتن مخاطبان بزرگ و خریداران وفادار برسانید. شما باید بدانید که تقاضایی برای عمودی هایی که در نهایت گسترش می دهید وجود دارد.

7) بر روحیه کارمندان تمرکز کنید

کارآفرینی برتر به  من گفته بود راز او در ایجاد یک تیم سازنده با هدف خوشحال کردن کارمندانش بود. و این درست بود. ما همیشه چیزی را جشن می گرفتیم. در آخرین روزم ، به معنای واقعی گریه کردم زیرا نمی خواستم آنجا را ترک کنم. من فقط به این دلیل آنجا را ترک کردم که می دانستم باید از شغل پاره وقت دانشگاه خارج شوم و تجربه تأثیرگذاری بازاریابی را کسب کنم. من هشت سال پیش در آن نقش کار کردم و هنوز هم با تمام همکارانم در ارتباط هستم. تأثیر اخلاق کارکنان تا این اندازه طولانی است. متأسفانه ، اغلب این تنها چیزی است که کارآفرینان نمی توانند روی آن تمرکز کنند. اکثر کارآفرینان اولین بار سعی می کنند مانند رئیس رفتار کنند. و به معنای واقعی کلمه هیچ کارمندی یکی از آنها را نمی خواهد. کارمندان شما می خواهند احساس قدردانی و شنیدن کنند و بدانند که در مسیر درستی قرار دارند.اگر متوجه شوید که دائماً از مردم انتقاد می کنید که چرا این کار را به روش خود انجام نداده اند ، اغلب متوجه می شوید که عملکرد تیم کاهش می یابد. مهمترین نکته تجاری در مورد مدیریت کارمندان ، خوشحالی آنهاست. زیرا اگر این کار را انجام دهید ، آنها تمایل بیشتری به شما در رسیدن به اهداف شرکت شما دارند.

 

8) کاری را شروع کنید که متناسب با شخصیت شما باشد

شما باید کاری را شروع کنید که دقیقاً با مهارت ها ، تجربیات و شخصیت شما مطابقت داشته باشد. این فراتر از انجام اشتیاق شما و در واقع انجام کاری است که مقصد انجام آن است. چگونه می توانید از طریق تجارت خود به طور معناداری به دنیا کمک کنید؟ با انجام کاری که فقط شما می توانید انجام دهید ، می توانید میراثی ایجاد کنید که در عین تأثیرگذاری در جهان ، ماندگار باشد. به طور خلاصه این نکته کسب و کار: فقط شما می توانید شروع به کار کنید.

 

9) همیشه از حرکات رقبا آگاه باشید

تجارت می تواند گلوگاه باشد. رقبای شما همیشه سعی می کنند شما را سرنگون کنند تا بتوانند در رده های بالا باقی بمانند. در حالی که شما نمی خواهید نسبت به رقبا وسواس داشته باشید اما همیشه می خواهید از آنچه آنها انجام می دهند آگاه باشید تا بتوانید از بازی جلوتر باشید. کدام محصولات و خدمات را ارائه می دهند؟ چگونه برند خود را به بازار عرضه می کنند؟ آنها چگونه محصولات و خدمات خود را قیمت گذاری می کنند؟ آنها با مشتریان خود چگونه رفتار می کنند؟ شما باید در مراحل اولیه از جزئیات مطلع شوید تا بدانید چگونه رقابت کنید.یادتان باشد کلیات در کسب و کار مهم نیست. اگر متوجه شدید که آنها یک محصول عالی اما پشتیبانی وحشتناک از مشتری ارائه می دهند ، می توانید تأکید بیشتری بر روابط مشتری داشته باشید. هدف این است که دریابید نقاط ضعف اصلی آنها چیست و این نقاط قوت شماست در حالی که هنوز مجموعه ای عالی از خدمات و محصولات برای مشتریان خود دارید. اما به یاد داشته باش،بیش از حد در طول روز به دنبال رقبا نباشید. وسواس شما باید در اطراف مشتریان و کارمندان شما باشد. آن دو گروه را خوشحال کنید و طلایی شوید.

 

10) فقط آن را انجام دهید (حتی اگر کامل نباشد)

آخرین نکته تجاری برای کارآفرینان جدید توسط نایک ارائه می شود ، فقط آن را انجام دهید. و منظورم فقط شروع آن نیست. منظورم این است که از ذهن خود بیرون بیایید ، بیش از حد فکر نکنید  و فقط آن کار را انجام دهید. کارآفرینان جدید گاهی اوقات می توانند در تجارت خود به خوبی پیش بروند تا فکرشان ذهن آنها را کدر کند. اما این فقط موفقیت شما را به تأخیر می اندازد. آیا اشتباه خواهید کرد؟ شرط می بندی. آیا چالش هایی پیش خواهد آمد؟ بله ، و باید از کنار آنها بالا بروید تا از آنها عبور کنید. اما آیا این همان چیزی نیست که در آن ثبت نام کرده اید؟ کارآفرینی عبارت است از ورود همه کارها. این مربوط به پذیرش ریسک های بزرگی است تا بتوانید زندگی مورد نظر خود را ادامه دهید. هدف کسب جایزه کمال نیست. هدف ایجاد مشاغلی است که به مردم در حل مشکل کمک کند. و هرچه زودتر این کار را انجام دهید ، زودتر می توانید زندگی مردم را بهتر کنید. این تاثیری است که تجارت شما می تواند در زندگی اشخاص داشته باشد. بنابراین هرچه زودتر آن را راه اندازی کنید ،به افراد بیشتری می توانید کمک کنید.

 

 

 

کارآفرینی

جذب مشتریچگونه کارآفرین شویمکارآفرینان موفقکارآفرینیکسب و کارهوش پیروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *