چگونه یک فرد بهتر شویم

روانشناسی موفقیت

همه ما می خواهیم بهترین خود را داشته باشیم ، اما بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا در واقع در صورت بزرگسالی می توان فرد بهتری شد؟ پاسخ یک بله چشمگیر است. همیشه راههایی برای بهبود خود وجود دارد. این پاسخ به سوالات بیشتری منجر می شود.

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر چیست؟ ساده ترین روش چیست؟ و مهمترین جنبه های خود برای کار کردن چیست؟ با در نظر گرفتن سلامتی خود و همچنین منافع دیگران ، در اینجا برخی از مهمترین راهها برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر وجود دارد.

 

عصبانیت را رها کن

همه ما در زندگی خود عصبانیت را تجربه می کنیم. با این وجود عصبانیت کنترل نشده می تواند در روابط ما و حتی سلامت ما مشکل ایجاد کند. 1  همه اینها می تواند منجر به استرس بیشتر و مشکلات اضافی شود ، زندگی را پیچیده و ما را از این که بهترین فرد خود باشد ، دور نگه دارد. به همین دلیل یادگیری مدیریت و سرانجام رها کردن عصبانیت برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر بسیار مهم است.

رها کردن خشم همیشه آسان نیست. اما اولین قدم یادگیری بیشتر در مورد شناخت خشم و دانستن این است که وقتی در زندگی خود عصبانی هستید چه باید بکنید.

شناخت خشم اغلب ساده است ، اگر سعی کنید وقتی احساس ناراحتی می کنید متوجه شوید و تصمیم می گیرید این احساس را مدیریت کنید نه اینکه آن را انکار کنید یا دیگران را به عنوان راهی برای کنار آمدن با آن کنار بگذارید. توجه خود را در زمان احساس عصبانیت متمرکز کنید و بدانید که بین احساس عصبانیت و عمل به آن عصبانیت تفاوت وجود دارد. سپس ، گزینه های خود را بدانید.

می توانید باورهای خود را در مورد آنچه شما را عصبانی می کند تغییر دهید. این می تواند با یادگیری بیشتر در مورد شرایط ، یا حتی یادآوری به خود یادآوری کنید که ممکن است مواردی وجود داشته باشد که هنوز آنها را نمی دانید.

به خود یادآوری کنید که شاید آن شخصی که شما را از نظر ترافیک قطع می کند ، مورد چالش زندگی خود قرار گرفته است. اگر به نظر می رسد دوستی با شما بی ادب است ، در مورد چگونگی روز آنها تحقیق کنید و ببینید آیا موارد بیشتری وجود دارد که شما نمی دانید.

شما همچنین می توانید بر آنچه “عامل خشم” شما است تمرکز کنید و آنها را تا حد ممکن از بین ببرید. به عنوان مثال ، اگر خود را ناامید و عصبانی می دانید که مجبورید عجله کنید ، در ایجاد فضای بیشتر در برنامه خود تلاش کنید (حتی اگر این به معنای “نه” گفتن کمی بیشتر باشد) ، و سعی کنید این ماشه را از بین ببرید. اگر شخص خاصی باعث عصبانیت شما شد ، سعی کنید نقش او را در زندگی خود محدود کنید ، در صورتی که کار در ابتدا این است که با او صحبت کنید.

همچنین مهم است که یاد بگیرید از هر روز کینه و عصبانیت باقیمانده را کنار بگذارید. اگر می توانید به آن کمک کنید از شب قبل بغض خود را بیدار نکنید. بر بخشش تمرکز کنید ، حتی اگر این بدان معنا باشد که اجازه نمی دهید شخصی که به شما ظلم کرده است همچنان نقش مهمی در زندگی شما داشته باشد. وقتی تا آنجا که ممکن است در لحظه فعلی باشید ، این کار راحت تر می شود.

تمرین تسکین دهنده های استرس مانند مدیتیشن نیز می تواند به شما کمک کند تا عصبانیت خود را کنار بگذارید. 1  تمرکز خود را بر روی آزاد کردن احتمالی که ممکن است گذشته بر شما داشته باشد قرار دهید. توجه خود را به لحظه فعلی معطوف کنید و اجتناب از نشخوار فکری و ماندن در یک مکان خوب آسان تر می شود .

 

از دیگران حمایت کنید

داوطلبان در باغ شهری بستر جمع می کنند

کمک به دیگران ممکن است راهی آشکار برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر به نظر برسد. ما اغلب در مورد “افراد خوب” کسانی فکر می کنیم که حاضرند برای دیگران فداکاری کنند. این ، در ذهن بسیاری ، باعث می شود که یک فرد “خوب” باشد. با این وجود ، کارهای خوب می تواند ما را به دلیل ارتباط بین نوع دوستی و بهزیستی عاطفی ، افراد بهتری کند.

طبق تحقیقات ، ممکن است درست باشد که دادن بهتر از دریافت است. بنابراین در حالی که ممکن است احساس فشار و شلوغی بیش از حد برای کمک به دیگران در صورت عدم ضرورت وجود داشته باشید ، اما گسترش توانایی تمرکز بر نیازهای دیگران نیز می تواند به شما کمک کند. درست است: نوع  دوستی  پاداش خودش است و در واقع می تواند به شما در رفع استرس کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که نوع دوستی برای بهزیستی عاطفی شما مفید است و می تواند آرامش ذهنی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 2

به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که بیماران دیالیزی ، بیماران پیوندی و اعضای خانواده ای که برای سایر بیماران داوطلب پشتیبانی می شوند ، رشد شخصی و بهزیستی عاطفی را تجربه می کنند.

مطالعه دیگری در مورد بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) نشان داد که کسانی که به سایر بیماران ام اس حمایت همسالان ارائه می دهند ، در واقع مزایای بیشتری نسبت به همسالان پشتیبانی شده خود دارند ، از جمله بهبود بارزتر اعتماد به نفس ، خودآگاهی ، عزت نفس ، افسردگی و عملکرد روزانه. کسانی که حمایت می کردند به طور کلی دریافتند که زندگی آنها به طرز چشمگیری به سمت بهتر تغییر کرده است.

علاوه بر اینکه دنیا را به مکان بهتری تبدیل می کند ، اعمال نوع دوستی شما می تواند شما را به فردی شادتر و دلسوز تبدیل کند. از آنجا که روشهای زیادی برای ابراز نوع دوستی وجود دارد ، این یک راه ساده برای داشتن یک فرد بهتر است ، راهی که هر روز در دسترس همه ماست. این خبر خوبی است در واقع.

 

از نقاط قوت خود استفاده کنید

نمای بالایی از رقصیدن مرد در پارکینگ خالی

از دست دادن مسیر زمانی که درگیر انجام یک کار یا فعالیت جذاب دیگری هستید ، یا آنچه روانشناسان از آن به عنوان ” جریان ” یاد می کنند ، برای اکثر ما یک حالت آشنا است. جریان وقتی اتفاقی می افتد که عمیقاً درگیر یک سرگرمی ، یادگیری مهارت یا موضوع جدیدی شوید و یا درگیر فعالیت هایی شوید که ترکیب مناسبی از چالش و سهولت را فراهم می کنند. 3

وقتی بیش از حد احساس چالش می کنیم ، دچار استرس می شویم. وقتی کار خیلی راحت است ، ممکن است خسته شویم – به هر صورت ، یافتن جای شیرین بین این دو حالت بسیار خوب ما را درگیر خود می کند.

شما می توانید با نوشتن ، رقصیدن ، خلق کردن یا جذب مواد جدیدی که می توانید به دیگران بیاموزید ، جریان را تجربه کنید. 3

آنچه ممکن است شما را به آن حالت برساند ممکن است برای دیگران چالش برانگیز باشد و بالعکس. به این فکر کنید که بیشتر مواقع در چه وضعیتی قرار دارید و سعی کنید بیشتر از این کار کنید.

حالت جریان ، شاخص خوبی برای مناسب بودن فعالیتی برای شماست. هنگامی که در حالت جریان هستید ، از نقاط قوت خود استفاده می کنید ، و این امر برای سلامتی عاطفی و خوشبختی شما عالی است. این امر برای بقیه افراد نیز یک نکته بسیار مثبت است زیرا از نقاط قوت شما می توان به گونه ای برای کمک به دیگران نیز استفاده کرد.

هنگامی که به اندازه کافی درباره خود یاد می گیرید تا بدانید بهترین نقاط قوت شما چیست و می دانید چگونه از آنها برای منافع دیگران استفاده کنید ، در راه رسیدن به یک فرد بهتر و همچنین یک فرد خوشحال تر هستید.

 

از مدل “مراحل تغییر” استفاده کنید

یک تاجر جوان که در دفتر خاطرات نشسته در یک کافه شهری یادداشت می کند

از خود بپرسید: اگر عصای جادویی داشتید ، دوست دارید در آینده چه چیزی را ببینید؟ با نادیده گرفتن ایده های چگونگی رسیدن به آنجا ، به وضوح زندگی ایده آل خود را تصور کنید و آنچه را در آن گنجانده شود

چند دقیقه وقت بگذارید تا ، روی کاغذ یا روی رایانه خود ، تغییرات و اهدافی را که در این تصویر گنجانده شده است ، لیست کنید. در مورد آنچه می خواهید مشخص باشید. اشکالی ندارد اگر چیزی را بخواهید که ظاهراً هیچ کنترلی روی آن ندارید ، مثلاً همسری که برای شما مناسب است. فقط آن را یادداشت کنید.

شما ممکن است از بسیاری از مشاغل پیروی کنید و یک برنامه 5 ساله و 10 ساله برای زندگی خود داشته باشید. (لزوماً نباید یک  برنامه ریزی اساسی باشد ، بلکه لیستی از آرزوها و اهداف است.) با در نظر داشتن آنچه در آینده امیدوارید می تواند به شما کمک کند تا کمتر در قسمت های استرس زا زندگی فعلی خود گیر کنید ، و به شما کمک می کند تا گزینه های بیشتری برای تغییر در هنگام نمایش خود مشاهده کنید.

روش های مختلفی برای تمرکز بر تغییر وجود دارد ، اما مراحل مدل تغییر می تواند شما را راحت تر از بسیاری از مسیرهای دیگر به بهترین خود برساند. این مدل تغییر را می توان با هر طرز فکری که در حال حاضر دارید سازگار کرد و می تواند برای اکثر افراد مفید باشد.

مدل مراحل تغییر

  1. پیش اندیشی : نادیده گرفتن مسئله
  2. تدبر : از مسئله آگاه است
  3. آماده سازی : آماده شدن برای تغییر
  4. اقدام : اقدام مستقیم به سوی هدف
  5. نگهداری : حفظ رفتار جدید

یکی از مهمترین قسمتهای این مسیر برای تغییر این است که شما قبل از آماده شدن خود را مجبور به ایجاد تغییرات نمی کنید و اگر خود را عقب می بینید منصرف نمی شوید – این بخش قابل بخشش و حتی مورد انتظار است روند تغییر درک این طرح برای ایجاد تغییرات می تواند به شما کمک کند تا از هر راهی که انتخاب کنید فرد بهتری باشید.

 

مراقب خودت باش

شما همیشه نمی توانید شرایطی که با آن روبرو هستید را کنترل کنید. اما شما  می توانید  میزان مراقبت از خود را کنترل کنید ، که می تواند بر میزان استرس شما تأثیر بگذارد و شما را قادر به رشد در هنگام مواجه شدن با چالش های زندگی به عنوان یک فرد کند.

مراقبت از خود برای ایجاد انعطاف پذیری در هنگام مواجهه با عوامل استرس زای اجتناب ناپذیر به چندین دلیل بسیار حیاتی است. 4  وقتی خسته هستید ، کم غذا می خورید یا به طور کلی دچار ریزش می شوید ، احتمالاً واکنش بیشتری نسبت به استرسی که در زندگی با آن روبرو هستید خواهید داشت. حتی می توانید در نهایت با واکنش ضعیف و نه پاسخ دادن از مکانی با آرامش درونی ، مشکلات بیشتری برای خود ایجاد کنید.

برعکس ، هنگامی که به خوبی از خود مراقبت می کنید (هم از بدن و هم از ذهن خود) ، می توانید بیشتر از اینکه فقط زنده بمانید ، با هر آنچه می آید درگیر شوید ، از منابعی که در زندگی دارید استفاده کنید و از چالش هایی که با آن روبرو هستید رشد کنید. آنها

مراقبت صحیح از جسم ، روح و روان می تواند شما را در شکل مناسب برای کنترل  استرس حفظ کند . این به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد تا بتوانید آن چالش های زندگی را که همه ما با آن روبرو هستیم و همچنین چالش هایی که ممکن است مختص شما باشد را مدیریت کنید. 4

مبانی مراقبت از خود

از نظر استراتژی های خودمراقبتی ، موارد متعددی وجود دارد که می تواند کمک کند ، اما برخی از مهمترین جنبه های مراقبت از خود شامل موارد زیر است:

  • خواب
  • تغذیه
  • ارتباط با دیگران
  • زمان خاموش

خواب

خواب برای سلامتی عاطفی و جسمی شما مهم است زیرا خواب کم یا بی کیفیت باعث می شود استرس بیشتری داشته باشید و کمتر بتوانید راه حل هایی را برای مشکلات پیش روی خود ایجاد کنید. کمبود خواب هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت می تواند بر بدن شما آسیب بگذارد. خواب کم حتی می تواند بر وزن شما نیز تأثیر بگذارد. 5

تغذیه

در مورد تغذیه نامناسب نیز همین امر وجود دارد. یک رژیم غذایی ضعیف می تواند احساس نفخ و خستگی در شما ایجاد کند و می تواند با گذشت زمان پوند اضافی اضافه کند. برای مقابله با چالش های زندگی به سوخت مناسب نیاز دارید ، اما وقتی استرس وارد می شود ، غالباً غذای ناسالم است که ما میل می کنیم.

ارتباطات اجتماعی

احساس ارتباط با دیگران می تواند به شما کمک کند تا مقاومت بیشتری داشته باشید. دوستان خوب می توانند به شما کمک کنند تا احساسات منفی ، راه حل های طوفان مغزی را پردازش کنید و در صورت لزوم ذهن خود را از مشکلات دور کنید. زمانی که زندگی پرمشغله و پراسترسی دارید ، یافتن وقت برای دوستان گاهی چالش برانگیز است ، اما دوستان ما اغلب هم با پشتیبانی و هم با الهام از آنها ، ما را به افراد بهتری تبدیل می کنند.

زمان خاموش

در آخر ، مهم است که کمی وقت برای خود اختصاص دهید. این می تواند به معنای ژورنالیسم و ​​مراقبه باشد ، یا می تواند به صورت ورزش یا حتی تماشای دویدن مجدد در خانه باشد. این امر برای افراد درونگرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اما هر کس حداقل گاهی به مدتی برای خود نیاز دارد.

 

یاد بگیرید که کاربرپسند باشید

زن و شوهر در آشپزخانه صحبت می کنند

روابط ما می تواند پناهگاهی از استرس ایجاد کند و به ما کمک کند تا در عین حال افراد بهتری بشویم. آنها همچنین می توانند  منبع قابل توجهی از استرس باشند در صورت وجود تعارضی که به ندرت حل شود یا به تب و تاب بیفتد. زیبایی این امر این است که همانطور که ما کارهایی را که برای تبدیل شدن به یک دوست ، شریک زندگی و یکی از اعضای خانواده بهتر انجام می شود ، انجام می دهیم ، همچنین می تواند راهی برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر باشد.

برای بهبود روابط خود و خود ، راهکارهای حل تعارض را بیاموزید. شنونده خوب بودن ، درک طرف مقابل هنگام درگیری و تکنیک های کنترل خشم از جمله این موارد است .

این موارد می تواند به ما کمک کند تا نسخه های بهتری از خودمان باشیم. آنها همچنین می توانند استرس ما در روابط را به حداقل برسانند و آنها را قویتر کنند. و روابط نزدیک معمولاً فرصتهای زیادی را برای تمرین این مهارتها در هنگام کار در جهت بهبود آنها فراهم می کند ، بنابراین شاید حتی بتوانید از فرصتهایی که به وجود می آیند قدردانید و کمتر ناراحت شوید.

رهبری

hkakhsd tvndtvn fijvvبهتر شویمراز های خودشناسیرواننشاسی بهترسعید جوی زادهفرد بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *