نکات ساده برای دستیابی به اهداف

سبک های رهبری

دستیابی به اهداف غالباً دشوارتر از آن است که مردم بدانند. ما ممکن است اشتیاق مشتاقانه ای برای دیدن تغییراتی در زندگی خود داشته باشیم – استرس کمتر ، سبک زندگی سالم ، پول بیشتر در حساب بانکی – اما در واقع اجرای این تغییرات بیش از انگیزه صرف است (البته این نیز ضروری است)! اگر از قبل انگیزه دارید ، این اطلاعات در مورد دستیابی به اهداف می تواند به شما کمک کند فاصله ای را بین جایی که هستید و مکانی که می خواهید از بین ببرید.

 

آنچه می خواهید تجسم کنید

کتاب هایی مانند راز و مفاهیمی مانند قانون جذب اخیراً به طرز عمده ای جلب شده اند زیرا آنها به آنچه اکثر ما بصری می فهمیم صدا می دهند: تجسم آنچه در زندگی می خواهید گام اساسی برای دستیابی به آن است.

بخش عمده ای از دستیابی به اهداف است که در واقع دانستن اینکه چه چیزی به این اهداف هستند .

بسیاری از افراد با مفاهیم بزرگی مانند: “من می خواهم پول بیشتری داشته باشم” ، “من می خواهم یک زندگی سالم داشته باشم” یا “من می خواهم شادتر باشم” شروع می کنند. چیزی که آنها متوجه نمی شوند این است که این اهداف به اندازه کافی مبهم و گسترده هستند به طوری که بسیار دشوار است که بدانید چه قدم هایی را باید بردارید ، چه زمانی به اندازه کافی کار کرده اید یا چه زمانی نزدیک هستید اما باید چند تغییر جهت ایجاد کنید.

هنگامی که برای دستیابی به اهداف کار می کنید ، به یاد داشته باشید که تعیین اهداف اولین قدم مهم است. سعی کنید:

  • تصور کنید کجا می خواهید باشید. چجوری به نظر میرسه؟ چه چیزی ، به طور خاص ، متفاوت است؟ (به عنوان مثال ، آیا اکنون چیزی که شما را آزار می دهد از دست رفته است یا چیزی به وضعیت فعلی شما اضافه شده است؟)
  • درباره مزایای تغییر پیشنهادی خود تحقیق کنید. این می تواند به شما کمک کند تا انگیزه خود را حفظ کنید و از چگونگی تغییر زندگی پس از دستیابی به اهداف کاملاً آگاه باشید.
  • از خود بپرسید ، “چگونه می توانم بفهمم که وقتی هدف خود را برآورده کرده ام؟ از کجا می دانم وقتی خارج از مسیر هستم؟ ” و پاسخ های خود را در یک ژورنال یادداشت کنید .
  • با اصول قانون جذب تجسم آنچه می خواهید آزمایش کنید. این که آیا شما به “قانون” اعتقاد دارید یا نه ، این تکنیک ها واقعاً می توانند انگیزه ایجاد کنند و به روشن شدن اهداف نیز کمک کنند.
  • یک صفحه دید ایجاد کنید تا اهداف اصلی خود را یادآوری کرده و آنها را به شکلی دلپذیر در پیشانی ذهن خود نگه دارید. (این روش ها را برای نحوه ایجاد صفحه بینایی مشاهده کنید.)

 

ویران کن

چگونه می توانید به اهداف اصلی و بلند پروازانه ترین آرزوهای خود برسید بدون اینکه سوزانده شوید و انگیزه خود را از دست دهید. وقتی حفظ عادت جدید بیش از یک یا دو هفته دشوار است ، چگونه می توانید به مکانی که می خواهید باشید برسید؟

راز شکستن اهداف بزرگ به اهداف کوچکتر است. با این کار هر مرحله قابل انجام است و به شما امکان می دهد پیشرفت خود را در طول مسیر پاداش دهید.

این نیز رمز رسیدن به چندین هدف در یک زمان است. شما انرژی کافی برای رسیدن به چندین هدف کوچک را در یک بازه زمانی مشابه دارید و برای رسیدن به اهداف بزرگ در چندین زمینه زندگی خود تلاش می کنید. هنگام شکستن اهداف ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ابتدا اهداف بزرگی را که می خواهید برآورده کنید ، پیدا کنید . سپس ، به هر مرحله برای رسیدن به آنجا نگاه کنید ، هر کدام در نردبان بالا قرار می گیرند. سعی کنید مراحلی را که با تکمیل مراحل قبلی ایجاد می شوند ، شناسایی کنید.
  • در مرحله بعد ، در صورت امکان آن مراحل را پایین بیاورید . مراحل را تقسیم کنید تا زمانی که اهداف رفتاری کوچکی ایجاد کنید که در مدت یک ماه یا همین حدود – یا حتی یک هفته قابل دستیابی باشد. (بعضی از افراد دوست دارند برای هر روز هدف داشته باشند!)
  • روی حفظ سطح دشواری مناسب کار کنید . اگر اهداف خیلی کوچک و آسان باشد ، احساس چالش نمی کنید و ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید. احساس راحتی کنید تا سختی آنها را افزایش دهید. اگر متوجه شدید که اهداف شما بسیار دشوار است ، قبل از اینکه اعتماد به نفس خود را از دست دهید ، بسوزانید و منصرف شوید ، به خود اجازه دهید اهداف ساده تری را تعیین کنید. تنظیم سرعت مناسب قسمت مهمی از روند کار است.
  • آن را یادداشت کنید . این صفحه در مورد تنظیم هدف به شما امکان می دهد اهداف خود را تأمل کرده و آنها را روشن کنید و ببینید دیگران برای انجام اهداف خود چه کاری انجام می دهند. در اعداد قدرت وجود دارد.

 

راهنما را وارد کنید

کار در رسیدن به اهداف در خلأ اغلب دشوار است – داشتن افرادی برای ارائه حمایت و کمک به شما برای حفظ انگیزه خود در حالی که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید ، نکته اساسی است.

جلب پشتیبانی از نزدیکان ، افراد جامعه و دیگران می تواند تفاوت بین احساس شنیدن در مقابل جریان آب و احساس این که شما را به سمت هدف هدایت می کند ، ایجاد کند.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از پشتیبانی دیگران برای هدایت شما در رسیدن به اهداف استفاده کنید:

 

انعطاف پذیر باشید

  • از دوستان و خانواده حمایت کنید . اگر به همه افراد نزدیک خود بگویید که چه برنامه ای دارید ، به احتمال زیاد این موارد را دنبال خواهید کرد. چرا؟ بعضی از مردم می ترسند که مردم را زمین بیندازند ، یا “پوسته پوسته” به نظر می رسند. دیگران از حمایت و ‘پنج های بالایی’ که از خانواده و دوستانشان دریافت می کنند لذت می برند. به سادگی از کسی بپرسید ، “چگونه این هدف به دست می آید؟” فرصتی برای لذت بردن از موفقیت ها یا جلب حمایت برای بازگشت به مسیر درست فراهم می کند.
  • در تلاش شریک زندگی خود را پیدا کنید . اگر شما یک دوست دارید که هدفی شبیه به هدف شما دارد (یا شاید حتی اگر از تخیل خود استفاده کنید هدف غیرمرتبط است) ، شما می توانید مربیان ، تشویق کنندگان و شرکای جشن برای یکدیگر باشید. حتی بیشتر دوست ندارید که شریک زندگی خود را ناامید کنید زیرا می دانید که آنها برای موفقیت خود نیز تا حدودی به شما بستگی دارند. به همین ترتیب ، پیروزی های شما حتی شیرین تر خواهد بود زیرا هر دو از آنها هیجان زده خواهید شد! این می تواند به شما کمک کند تا هر دو بهتر در مسیر خود باشید تا اینکه هر کدام جداگانه روی اهداف خود کار کنید.
  • یک گروه پیدا کنید گروههای زیادی از افراد دیگر در تلاش برای رسیدن به هر هدفی هستند که بتوان تصور کرد. می خواهید رمان بنویسید؟ با NaNoWriMo به هزاران نفر دیگر بپیوندید. آیا می خواهید یک دونده با نظم تر شوید؟ آموزش یک ماراتن را شروع کنید و گروه های انگیزه زیادی برای عضویت پیدا خواهید کرد. می خواهید لاغر شوید؟ WW (Weight Watchers) وجود دارد ، یک گروه Facebook ، انجمن پشتیبانی آنلاین یا برنامه جلسات حضوری برای هر کاری که می خواهید امتحان کنید وجود دارد. (و اگر وجود ندارد ، می توانید خودتان را بسازید!)
  • مربی استخدام کنید مربیان شخصی ، مربیان و سایر افراد حرفه ای هستند که کمک به دیگران برای موفقیت خود می کنند. این افراد در مهارت های کمک به افراد در تعیین اهداف صحیح ، حفظ انگیزه تا رسیدن به اهداف و ادامه موفقیت پس از دستیابی به اهداف آموزش دیده اند. اگر هدف چیزی باشد که شما واقعاً آرزو می کنید ، سرمایه گذاری ارزش آن را دارد ، چیزی که واقعاً به شما در انجام کارهای طولانی مدت و برنامه کلی زندگی کمک خواهد کرد.
  • اگر به دیوار برخورد کنید چه اتفاقی می افتد؟شما پیش می روید و ناگهان احساس می کنید که نمی توانید گام دیگری بردارید؟ هنگام کار برای دستیابی به اهداف ممکن است نیاز به انعطاف داشته باشید. شاید هدف برای شما هدف مناسبی نباشد و شما در سطح ناخودآگاه متوجه آن هستید. شاید طرحی که برای رسیدن به هدف خود انتخاب کرده اید برنامه ای نباشد که با سبک زندگی ، شخصیت و منابع موجود شما قابل اجرا باشد. یا احتمالاً فقط باید از پاداش های مختلفی برای خود استفاده کنید یا با نگرشی جدید به کارها نزدیک شوید. مهم است که ریشه آنچه را که متوقف شده اید کشف کنید و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید. به جای اینکه آن را به عنوان یک شکست از طرف شما یا یک شکست در نظم و انضباط ببینید ، ببینید که آیا برخی تنظیمات جزئی و اصلاحات دوره می تواند شما را به همان جایی که دوست دارید باشید برگرداند. شما ممکن است نیازی به بازنگری کامل برنامه خود نداشته باشید.فقط ممکن است قبل از کامل شدن کار به چند تغییر نیاز داشته باشید. اما به یاد داشته باشید ، این کل تجربه مسیری است که شما هنگام رفتن از آن عبور می کنید – اگر هنگام یادگیری زمین نیاز به چند نوبت تغییر مسیر دارید ، خوب است. فقط به جلو حرکت کن!

به خودتان جایزه بدهید

بهترین قسمت در تعیین اهداف كوچك به عنوان زیرمجموعه اهداف بزرگ شما – و یك ابزار عالی خود انگیزشی – توانایی پاداش دادن به خود هنگام پیشرفت است.

متوقف کردن و ضربه زدن به پشت خود در حالی که نقاط عطفی را در طول مسیر برای دستیابی به اهداف خود می بینید ، راهی برای به دست آوردن قدرت و جلوگیری از سرخوردگی و دلسرد شدن هنگام “صعود به کوه خود” است.

پاداش می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، اما در حالت ایده آل باید چیزی باشد که با هدف شما گره خورده باشد ، چیزی که دادن آن به خودتان خیلی دشوار نیست و شخصی است که از آن لذت می برید. به عنوان مثال ، وقتی تمرینات منظم را حفظ می کنم ، با لباس های تمرینی (معمولاً هر 10 امین تمرین یا همین حدود) به خودم پاداش می دهم. این یک ابزار انگیزشی عالی برای من است زیرا من واقعاً لباس تمرین را دوست دارم و گرفتن چیز جدید باعث می شود که از انجام تمرینات هیجان زده تر شوم. همچنین ، با تناسب اندام بیشتر ، خرید هر لباس جدید کمی سرگرم کننده تر است.

به همین ترتیب ، هنگامی که هدف من نابسامانی در خانه است ، با تکمیل هر بخش از خانه ، تمایل به خرید چیزهای کوچک برای خانه دارم: یک اتاق نشیمن تمیز سزاوار گل های تازه یا یک گیاه خوب خانگی است. یک حمام آشفته و آشفته اکنون می تواند حمام حبابی جدیدی را در خود جای دهد. با استفاده از پاداشهایی که با اهداف جدید من بهتر کار می کنند (هنگامی که اتاق تمیز شود ، گلها بیشتر به نمایش گذاشته می شوند و حمام حباب به راحتی از آن لذت می برند) ، با فکر داشتن آنها انگیزه می گیرم و پس از دستیابی به اهداف با آنها پاداش می دهم دارم روی … کار می کنم.

رهبری

آرزوهارسیدن به اهدافسعید جوی زادهکتاب اهداف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *