مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت چگونه دنبال می شود؟

در دنیای پررقابت امروزی، برای موفقیت در کسب و کار باید از تمام توان خود استفاده کرد. یکی از ابزارهای قدرتمندی که در اختیار شما است و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، سایت شما است. با طراحی سایت یک فرصت طلایی در اختیار دارید که حرف خود را به مشتری بزنید. بسیاری از مسائلی که در مراجعه حضوری به فروشگاه یا شرکت، فرصت بیان آن را ندارید، در سایت خود با مراجعه کننده در میان می گذارید. او نیز فرصت کافی در اختیار دارد که در هر بار مراجعه مطالب شما را بخواند. با این مطالب مشخص می شود که داشتن یک سایت حرفه ای و خوب، اولین گام در موفقیت شما در دنیای کسب و کار است. در این نوشتار مراحل طراحی سایت را برای شما توضیح می دهیم.

اولین مرحله از مراحل طراحی سایت : نکات مهم

قبل از شروع به طراحی سایت مشخص شدن برخی از نکات برای طراح بسیار مهم است که در رابطه با آن باید با مشتری به نتیجه رسیده باشد و در جلساتی که برگزار می کنند کاملا شفاف در رابطه با این موضوعات صحبت کرده باشند.

مراحل طراحی سایتهدف از طراحی سایت

بسیار مهم است که متقاضی طراحی سایت اهداف خود را کاملا مشخص کند. انتظارات او از طراحی سایت چیست؟ آیا او برای معرفی و فروش محصول قصد طراحی سایت را دارد یا کاربران برای خواندن مقالات و کسب اطلاعات به سایت او مراجعه می کنند؟

روشن شدن این مسائل به طراح سایت کمک زیادی می کند که با آگاهی از اهداف مشتری، روی اهداف او متمرکز شود.

کاربران هدف

با توجه به اهداف متقاضی طراح سایت، باید مشخص شود که کاربران هدف در چه محدوده سنی هستند. این نکته نیز بسیار مهم است. گرافیک سایت و محتوایی که برای آن در نظر می گیرند و بسیاری از مسائل دیگر به کاربران بستگی دارد.

بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع به طراحی سایت، شرکت طراح سایت و متقاضی در این رابطه به نتیجه رسیده باشند.

پیام شما چیست؟

بسیار مهم است که تیمی که طراحی سایت را به عهده  دارد، بداند که با طراحی این سایت و مطالب مطرح شده در آن، قرار است چه پیامی به کاربران رسانده شود. به این ترتیب تمام برنامه ریزی های خود را به گونه ای انجام می دهد که آن هدف به بهترین شکل به مخاطب ارسال شود.

مراحل طراحی سایت

بررسی سایت های رقیب

بدیهی است که در زمینه ای که شما فعالیت می کنید رقبای زیادی داشته باشید. رقبایی که قبل از شما فعالیت خود را شروع کرده اند یا برای فعالیت خود سایتی را طراحی کرده اند.

باید نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بررسی کنید. از نقاط قوت آن ها استفاده کرده و نقاط ضعف را در طراحی خود برطرف کنید. بنابراین باید رقبای اصلی خود را از همین ابتدا مشخص کنید.

آگاهی از مسائل عنوان شده در این قسمت اولین مرحله از مراحل طراحی سایت برای تیم طراحی سایت است. مشخص شدن این مسائل، در ارزیابی زمان و هزینه مورد نیاز برای طراحی بسیار مهم است. طراح برنامه ریزی خود را بر این اساس انجام می دهد.

مراحل طراحی سایت

طراحی وایر فریم (Wireframe) و معماری سایت (Sitearchitecture)

وایر فریم نمای کلی سایت و ارتباط بخش های مختلف آن را مشخص می کند. در طراحی وایر فریم مشخص می شود که هر بخش در کجای سایت قرار می گیرد و ارتباط آن با سایر بخش ها چگونه است. در این مرحله نمای کلی سایت بررسی و مشخص می شود. صفحات سایت مشخص شده و طراحی می شوند. در واقع یک سایت مپ طراحی می شود.

مشتری این فرصت را دارد که وایر فریم را تغییر بدهد. در نهایت طراح سایت و مشتری باید در رابطه با وایرفریم به نتیجه نهایی برسند و وایر فریم به مرحله اجرا برسد.

طراحی بصری سایت

پس از اینکه وایرفریم به تایید نهایی رسید به طراح گرافیک داده می شود.

طراح گرافیک چند نمونه طرح با رنگ بندی و ترکیب مختلف می زند. طرح های زده شده به مشتری نشان داده می شود. مشتری نمای کلی سایت خود را می بیند. نمای نهایی سایت، بسیار شبیه همین طرح ها است.

در این مرحله از مراحل طراحی سایت نیز، مشتری فرصت دارد، تغییرات مد نظر خود را اعلام کند.

مرحله کد نویسی

با مشخص شدن وایرفریم و طرح گرافیکی سایت، نوبت به کد نویسی بخش های مختلف سایت می رسد.

در مرحله کدنویسی که به عهده تیم برنامه نویسی است، سی اس اس، کد های قالب اصلی و بخش های جانبی از قبیل درباره ما، تماس با ما، سبد خرید، درگاه پرداخت، پرسش و  پاسخ و سایر امکانات سایت کد نویسی و اجرا می شوند.

تست سایت قبل از انتشار

پس از به پایان رسیدن طراحی سایت و کدنویسی، فایل های نهایی سایت قبل از انتشار عمومی روی سرور تست قرا داده می شوند. در این مرحله مشتری و تیم فنی، بخش های مختلف سایت از قبیل منوها، دکمه ها و عملگرها را بررسی می کنند. صحت عملکرد این بخش ها در مرحله تست بررسی می شود و در صورت مشاهده هر گونه نقصی، تمامی معایب بررسی و رفع می شود.

در این مرحله از مراحل طراحی سایت، هنوز فرصت برای اعمال نظر مشتری وجود دارد. او ممکن است بخواهد بخش ها و قابلیت هایی را به سایت خود اضافه کند.

سایت از نظر ریسپانسیو بودن روی نمایشگرهای مختلف از قبیل تبلت، تلفن همراه و رایانه تست می شود. عملکرد آن در مرورگرهای مختلف نیز نکته بسیار مهمی است که در مرحله تست به طور کامل بررسی می شود.

به این ترتیب مشکلات احتمالی قبل از انتشار نهایی سایت بررسی و رفع می شوند.

 انتشار عمومی سایت

بعد از قرار گرفتن سایت روی سرور تست و برطرف شدن مشکلات احتمالی، سایت به صورت عمومی منتشر می شود.

انتشار عمومی سایت فرصتی برای ارزیابی سایت با وجود کاربران واقعی است.

دریافت نظرات کاربران در ارتقا کیفیت سایت بسیار تاثیرگذار است.

شما بعد از انتشار عمومی سایت نیز از پشتیبانی تیم طراحی برخوردار هستید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله، مراحل طراحی سایت بررسی شد. همان طور که بیان شد، اولین مرحله از مراحل طراحی سایت بررسی و مشخص شدن هدف از طراحی سایت، جامعه کاربران، پیام سایت و سایت های رقیب است. مراحل بعدی طراحی سایت به ترتیب شامل طراحی وایر فریم و معماری سایت، طراحی بصری سایت، کد نویسی، تست سایت روی سرور تست و در نهایت انتشار عمومی سایت می باشد.

در صورتی که شما یک تیم طراحی حرفه ای مانند سایت گروه طراحی وب سایت هوش پیروزی  را انتخاب کنید، تمامی مراحل به بهترین شکل انجام خواهد شد.

 

 

 

کلمه کلیدی: مراحل طراحی سایت

طراحی سایت

web designWebsite design in Shirazطراحی سایتطراحی سایت در شیرازطراحی سایت هوش پیروزیطراحی وب سایتمراحل طراحی سایتهدف از طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *