شاید شما گوگل بعدی باشید!!


داستان موفقیت گوگل

شاید هیچ گواهی دیگری برای موفقیت Google ( GOOG ) از واقعیت تبدیل شدن آن وجود نداشته باشد. ما برای اطلاعات به همان راحتی  که آب می نوشیم گوگل می کنیم. با این حال ، گوگل به عنوان یک شرکت بسیار فراتر از جستجو رشد کرده است. در این مقاله ، ما مدل کسب و کار و استراتژی هایی را که Google – به همراه شرکت مادرش Alphabet – یکی از موفق ترین شرکت های جهان ساخته است ، مرور می کنیم .

نکته های کلیدی :

  • یکی از ملفه های اصلی موفقیت گوگل ، توانایی شرکت در راه اندازی نمونه اولیه یا نسخه بتا یک محصول و ادامه پیشرفت با هر تکرار است.
  • مدل کسب و کار اولیه گوگل بر ساخت یک موتور جستجوی قدرتمند مبتنی بر الگوریتم هایی متمرکز بود که به افراد کمک می کند مقادیر زیادی از محتوا را مرتب کنند تا نتایج دقیق هر جستجوی جستجو را ارائه دهند.
  • گوگل از طریق موتور Adwords ، یک پلتفرم آنلاین که این شرکت را قادر می سازد از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک درآمد کسب کند ، از قابلیت موتور جستجوی خود کسب درآمد کرد.
  • این شرکت با موفقیت طیف گسترده ای از محصولات و خدمات دیگر از جمله YouTube ، Google Maps ، Google Apps و Google Cloud را راه اندازی کرده است.

Google دریای اطلاعات را رام می کند

شغل اصلی گوگل ایجاد الگوریتم هایی برای کمک به افراد در مرتب سازی سریع محتوای آنلاین در حال رشد بود. به جای استفاده از ویراستاران و محققان برای پیوند دادن برای سeriesالات خاص ، Google شروع به ساخت الگوریتم هایی کرد که محتوای آن را نمایه سازی می کند با توجه به معیارهای خاص.

اینها شامل مفاهیم جدید مانند پیوندهای ورودی از منابع معتبر و همچنین اقدامات استاندارد مانند فرکانس کلمات کلیدی و عنوان صفحه است. همه این قطعات در یک Page Rank گرد هم آمدند که تصمیم می گرفت یک سایت در یک درخواست خاص نمایش دهد.

با استفاده از این رویکرد نمره دهی ، گوگل توانست نتایج دقیق تری را نسبت به بسیاری از موتورهای جستجوی موجود که قبل از آن در بازار ارائه شده اند ارائه دهد. این الگوریتم به طور مداوم دستکاری و به روز می شد تا به کاربران مرتبط ترین نتایج را بدهد. از آنجا که شروع به کار قدرتمندی کرد و هر چه بهتر و بهتر می شد ، در عرض چند سال گوگل موتور جستجوی پیشرفته اینترنت شد.

از ژانویه 2020 ، گوگل 87.4٪ از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار داشت.

کسب درآمد از جستجو: Adwords

راه اندازی و تکرارهای بعدی الگوریتم جستجو روشی را تعیین می کند که گوگل برای هر محصول بعدی به کار برده است. اگرچه آنها قبلاً در نمونه سازی و پیشرفت موفق به اثبات رسیده بودند ، اما گوگل در ابتدا برای داشتن بهترین صفحه جستجو در بازار درآمد زیادی کسب نمی کرد. با گذشت سه سال از عمر خود ، گوگل با معرفی Google Adwords اولین قدم را در جهت کسب درآمد از موقعیت خود در جستجو برداشت .

در ابتدا با استفاده از مدل هزینه در قبال نمایش  (CPM) که تبلیغ دهندگان برای بازدیدها به جای کلیک پرداخت می کردند ، در ابتدا Adwords تحت فشار قرار گرفت. مجدداً ، گوگل به همان روشی که الگوریتم های موتور جستجو را تکرار می کند ، دست به تغییر و به روزرسانی بستر Adwords زد.

در عرض سه سال ، Adwords به یک حراج تبلیغاتی خودکار پرداخت به ازای هر کلیک تبدیل شد که مفهوم ارتباط با تبلیغات دیجیتال را به همراه داشت. Google به سادگی در فروش تبلیغات بر روی هر کلمه کلیدی به تبلیغات متمرکز نبوده و در عوض تبلیغات مربوطه را ارائه می دهد که منجر به کلیک بیشتر و درآمد بیشتر برای گوگل می شود.

تا به امروز ، Adwords به صورت خودکار درآمدزایی دارد که فعالیت های Google را تأمین می کند. Adwords توسط Adsense دنبال شد ، که به هر کسی که دارای وب سایت است امکان دسترسی به موجودی تبلیغات Google را می دهد و به طور موثر Google را برای تسلط در تبلیغات دیجیتال تنظیم می کند.

تبدیل شدن به یک نیروگاه دیجیتال

با درج آگهی تبلیغاتی برای تکمیل جستجو ، گوگل شروع به نوآوری جدی کرد. برخی از اقدامات واضح بود ، مانند انتشار Google و به دست آوردن دارایی های دیجیتال که با رشد ترافیک و تبلیغ محتوای بیشتر ، درآمد مبتنی بر تبلیغات بیشتر می شود. این موارد شامل YouTube (خریداری شده در سال 2006) ، Google Maps (2005) ، Google Blogger (2003) و Google Finance (2006) بود.

با این حال ، Google همچنین تعدادی سایت و برنامه وب ایجاد کرده است که در ابتدا ساخته نشده اند تا از طریق تبلیغات درآمد کسب کنند Google Books در این دسته دوم قرار می گیرد زیرا مخزنی از کتابهای آنلاین است که تبلیغات نقش بسیار کمی دارند. به همین ترتیب ، یافتن تبلیغات در Google News ، مجموعه ای در زمان واقعی از محتوای فعلی هزاران منبع خبری ، به سختی یافت می شود. Gmail (2004) کار خود را بدون تبلیغ و بدون هزینه آغاز کرد ، اما تکرارهای جدیدتر به کاربر این امکان را می دهد که بین تبلیغات رایگان یا پرداخت بدون تبلیغات به کاربر انتخاب کند. نسخه های اول همه این سایت ها دور از کمال بود. گوگل نسخه های بتا را ارائه داده و سپس به کاربران اجازه می دهد اصلاحاتی را که باید در نسخه بعدی لحاظ شود پیدا و اولویت بندی کنند.

نوآوری در اینترنت و فراتر از آن

گوگل همچنان به رشد درآمد تبلیغات خود و بهبود سایت ها و سرویس هایی که حتی درآمد بیشتری از تبلیغات دارند ، می پردازد. برای بسیاری از ما ، به سختی به یاد می آوریم که جستجو قبل از نتایج تکمیل خودکار و فوری چگونه بود ، و این یک آدرس نادر است که به راحتی در Google Maps مشخص نمی شود . البته بهبود مداوم محصولات شاخص ، یک کار اساسی در تجارت است. عامل جالب تر در داستان موفقیت مداوم گوگل ، تعهد به نوآوری مداوم است.

گوگل نوآوری را بخشی از مأموریت این شرکت می داند و به كارمندان خود این قدرت را می دهد تا خلاق باشند. به این ترتیب است که یک شرکت اینترنتی ساخت فناوری های پوشیدنی ، سیستم عامل های تلفن همراه ، ماشین های بدون راننده و انرژی های تجدیدپذیر را شروع کرد.

پول دیگر دغدغه اصلی گوگل نیست زیرا به اندازه کافی برای سرمایه گذاری مورد نیاز برای ایجاد یک نسخه بتا در مقایسه کوچک به نظر می رسد. فرهنگ این شرکت متمرکز بر نوآوری در ابتدا ، بدست آوردن اطلاعات واقعی کاربر در مرحله دوم و نگرانی در مورد درآمدزایی پس از آن است. با توانایی گوگل برای درآمدزایی از طریق Adwords ، درآمدزایی از یک محصول کاملاً ساده است به شرطی که افراد کافی بخواهند از آن استفاده کنند.

خط پایین

گوگل دارای دو جز core اصلی است. یکی موتور جستجو است که توسط اکثر مردم جهان ترجیح داده می شود. مورد دوم یک شبکه تبلیغاتی خود سرویس است که از طریق موتور جستجو و دارایی های دیجیتالی زیادی که Google در اختیار دارد درآمد کسب می کند. گوگل از این درآمد برای پرداخت نمونه اولیه سریع ایده های جدید استفاده می کند ، که اغلب به منابع جدید درآمد تبدیل می شوند. این مدل ساده به Google امکان آزادی انجام پروژه های مورد نظر خود را داده است حتی اگر بلافاصله بازگشت سرمایه (ROI) روشن نباشد.

با این اوصاف ، گوگل با شکست روبرو شده است. به عنوان مثال ، Google Video با دستیابی به YouTube شسته شد و Google + – ورود شرکت به رسانه های اجتماعی – به آرامی کنار رفت. این یک شکست تماشایی باشد یا یک عقب نشینی آرام ، واقعیت این عدم تغییر در مدل گوگل برای ورود نمونه اولیه به بتا و سپس تکرار آن بر اساس داده های کاربر است. اگر محصولی به اندازه کافی کاربر به همراه نداشته باشد ، برای بار دیگر بسته بندی می شود و درسهای آموخته شده برای ایده بعدی استفاده می شود. و برای گوگل ، همیشه ایده بعدی وجود دارد.

اخبار

googleآگهی گوگلتبلیغات گوگلرقیب گوگلگوگلموتور جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *