سرمایه خود را 10 برابر کنید

فهرست مطالب
  • استراتژی بازاریابی چیست؟ 
  • تفاوت استراتژی بازاریابی و تاکتیک چیست؟ 
  • چرا استراتژی بازاریابی مهم است؟ 
  • استراتژی برند
  • استراتژی بازاریابی
  • طرح بازاریابی دیجیتال
  • 10. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای کاوش در دنیای جدید نمی توانید از نقشه قدیمی استفاده کنید.
آلبرت انیشتین

بازاریابی یک حوزه پویا و همیشه در حال تغییر است. بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال با روند مصرف کننده و تکنولوژی روز تغییر می کند. به همین دلیل است که هر مشاغل به یک استراتژی بازاریابی خوب نیاز دارند که به خوبی برنامه ریزی شده و نقاط عطف و اهداف مشخصی داشته باشد. با داشتن یک نقشه مناسب ، احتمال رسیدن به اهدافی که برای کسب و کار خود تعیین کرده اید بسیار بیشتر است.

این بدان معناست که در حالی که اکثر ما مشتاق هستیم که تلاش خود را برای بازاریابی یک دقیقه بعد از تصمیم برای شروع کار آغاز کنیم ، اما در واقع باید برای برنامه ریزی سرمایه گذاری کنیم تا بودجه و انرژی محدود خود را برای کارهای اشتباه تلف نکنیم.

اگر صاحب مشاغل یا بازاریابی هستید ، برای رسیدن به اهداف خود به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب نیاز دارید.

در این راهنما ، ما 10 مرحله اصلی را که باید برای ایجاد استراتژی نهایی بازاریابی برای کسب و کار خود دنبال کنید ، گردآوری کرده ایم. در اینجا به نظر می رسد که از نظر بصری چگونه به نظر می رسد.

ما آن را “از داستان به جلال” می نامیم :

گام به گام برای ایجاد نمودار استراتژی بازاریابی دیجیتال
مدل 10 قدم برای استراتژی بازاریابی ، میپل 2019

همانطور که می بینید ، هر مرحله معنی دار است ، اما وحشت نکنید 🙂 این راهنما مرحله به مرحله شما را راهنمایی می کند ، بنابراین چیزی را از دست نخواهید داد و استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به خوبی مشخص خواهید کرد.

ما چند نکته و مثال بسیار مفید داریم که درک آن را آسان تر می کند.

اما در ابتدا ، بیایید برخی از اصطلاحات اساسی را تعریف کنیم.

استراتژی بازاریابی چیست؟ 

استراتژی بازاریابی استراتژی گسترده ای است که شامل همه چیز ، از چگونگی موقعیت کسب و کار ، خلاقیت ، شرکای استراتژیک و کانال ها و تاکتیک ها است.

استراتژی گسترده بازاریابی همان چیزی است که در گذشته در روزهای مبهم بازاریابی تحت عنوان “مارک تجاری” قرار می گرفت. این یک خلاصه عملی از جزئیات اصلی تجارت و برخی از اهداف و روشهای گسترده ای است که برای دستیابی به آنها استفاده می شود.

تفاوت استراتژی بازاریابی و تاکتیک چیست؟ 

استراتژی های بازاریابی گسترده تر از تاکتیک های خاص هستند. به عنوان مثال ، یک تجارت می تواند یک استراتژی برای کانال های رسانه های اجتماعی خود داشته باشد ، و سپس آنها می توانند تاکتیک های خاصی داشته باشند که برای هر کانال اجرا می کنند.

در اینجا ترتیب صحیحی وجود دارد که باید دنبال کنید:

استراتژی بازاریابی -> استراتژی بازاریابی دیجیتال -> تاکتیک های خاص

 

چرا استراتژی بازاریابی مهم است؟ 

بعضی اوقات بازاریابان و صاحبان مشاغل در علف های هرز ، در بیت و بایت گم می شوند. آنها چشم انداز کلی کسب و کار و اهداف بزرگ را از دست می دهند. آنها مخاطب هدف و اصلی ترین درد را که محصولشان برای مشتری حل می کند از دست می دهند. وقتی این اتفاق می افتد ، تاکتیک های خاصی که کسب و کار به کار می گیرد می تواند اثربخشی خود را از دست بدهد.

بنابراین ، یک استراتژی بازاریابی سند قدیمی غبارآلود نیست که شما آن را در قفسه بالا قرار دهید و آن را فراموش کنید. این یک فرآیند حیاتی برای کشف اهداف ، اهداف و روشهای اصلی کسب و کار شما است. این یک طرح کلی برای هر کاری است که شما برای بازاریابی بهتر محصول یا خدمات خود انجام می دهید.

برانگیخته؟ 

بیایید به آن بپرد

استراتژی برند

1. ارزش و پیشنهاد تجاری خود را مشخص کنید

استراتژی نام تجاری شما در مورد تعریف ارزشهای اصلی برند شما است تا اطمینان حاصل کنید که با آنچه مشتری شما مهم می داند همسو است ، با روند صنعت و فضای رقابتی شما مطابقت دارد و با آنچه شما در واقع محصول خود را ارائه می دهید.

این کار ساده ای نیست ، اما بدون آن ، سایر کارهای بازاریابی بسیار دشوارتر می شوند.

در اینجا چند نمونه خوب برای مارک هایی آورده شده است که موفق به انجام آن شده اند:

بی گناه – در عین حال سالم و خوشمزه

استارت آپ غذاهای سالم با لوگوی بی گناه
تیتر غذاهای بی گناه

Innocent یک روند بازار را به رهبری مصرف کنندگانی که بدنبال غذاها و نوشیدنی های سالم و مقوی هستند ، در عین حال خوشمزه افزایش می دهد.

آنها درک کردند که مردم نمی خواهند بعد از خوردن یا نوشیدن چیزی ناسالم فقط به دلیل خوشمزه بودن احساس گناه کنند. این برند در حال حل یک ناهماهنگی شناختی برای مشتریان خود است.

TD Bank – راحت است

استراتژی بازاریابی hd آرم بانک TD
خنده دار بانک تجارت td بیا روی صندلی ما بنشین

مدیران TD درک کردند که تقریباً 80٪ مردم از آینده مالی خود احساس راحتی نمی کنند.

اگر این یکی از مهمترین نکاتی است که مشتریانشان در مورد زندگی مالی خود تجربه می کنند ، ارائه ارزش پیشنهادی بهتر برای این برند مالی چیست؟

کلماتی مانند “ساده” ، “راحت” ، “بیا با ما بنشین” ، “گام به گام” نوعی سادگی و احساس آرامش را برای مشتری ایجاد می کند.

هنگام صحبت در مورد خلق ارزش برند ، بسیاری از کلمات بزرگ و انتزاعی پرتاب می شوند ، بنابراین در اینجا یک روش ساده برای ایجاد وجود دارد.

یک فرمول ساده برای یافتن مقادیر صحیحی که برند شما را تعریف می کند این است:

  1. به نقاط اصلی درد / نیازها / اصطکاک هایی که برند شما در حال حل آنها است فکر کنید
  2. آن را به یک زبان مبتنی بر ارزش ترجمه کنید
  3. مطمئن شوید که متناسب با عقاید و انگیزه های شما باشد

2. نقاط درد و انتظارات مشتری را شناسایی کنید

یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت محصولات ، عدم موفقیت تولیدکنندگان در تشخیص نقاط درد مشتریان است. به عبارت دیگر ، آنها نیاز مشتری را برآورده نمی کنند یا مشکلی حیاتی را در زندگی خود حل نمی کنند.

یکی از نمونه های کلاسیک Segway است. این وسیله ای بود که گفته می شد راه رفتن را از بین می برد. این می تواند تا 12.5 مایل در ساعت حرکت کند ، دارای یک باتری لیتیوم باشد و شما را مانند یک دورک نشان دهد. این دستگاه به عنوان دستگاهی شناخته شد که پیاده روی را منسوخ می کند و به سختی شکست خورد.

این یک داستان غم انگیز است اما سازنده دستگاه در واقع آن را از صخره رانده و درگذشت. مشکلی که در Segway وجود دارد این است که هیچ کس نمی خواست پیاده روی را متوقف کند ، مردم عاشق راه رفتن هستند ، بنابراین در تأمین نیاز مشتری و شناسایی یک نقطه درد ناکام ماند.

یک زن و مرد سوار بر روی ساحل رودخانه

انواع نقاط درد مشتری کدامند؟ 

مالی

اساسی ترین نقطه درد مالی است. آیا محصول شما به مشتریانتان کمک می کند تا پس انداز کنند؟ آیا مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر است؟ پس انداز کوتاه مدت است یا بلند مدت؟ و اگر کالای شما ارزان تر از جایگزین است ، آیا این اختلاف قیمت ارزش کافی برای مشتری ایجاد می کند؟ 

اینها برخی از س questionsالات مهمی است که باید از خود بپرسید. یک نمونه از این راه اندازی مارک هوشمندانه توسط Target با محصولات بهداشتی / تمیزکننده زیر 2 دلار (تقریبا 70٪ کمتر از محصولات مشابه با مارک های دیگر) است.

هوشمندانه در استراتژی های استراتژی بازاریابی دیجیتال ایالات متحده راه اندازی شد

راحتی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم درد ، راحتی است. آیا محصول شما زندگی مشتری شما را راحت تر می کند؟ نمونه کلاسیک این Netflix است ، مارکی که به دلیل اینکه فوق العاده راحت تر از رقبای خود بود ، به یک نام خانوادگی تبدیل شد.

به جای اینکه مجبور شوید به Blockbuster بروید و همه هزینه های دیرهنگام را پرداخت کنید ، مشتریان می توانند DVD را به آستان خود برسانند. سریع Netflix تا سال 2020 ، 203 میلیارد دلار ارزش دارد و بلاک باستر خارج از تجارت است.

نتفلیکس موفق شد در استراتژی بازاریابی راحت موفق شود

سرویس

خدمات یکی دیگر از فاکتورهای مهم در حل نقطه درد مشتری است. خدمات به کل تجربه مشتری اشاره دارد و شامل مواردی مانند – ضمانت ، نگهداری ، تعویض ، خدمات مشتری و سهولت استفاده می شود. مثال بسیار خوبی در این مورد ، شرکت خورشیدی SolarCity است که در سال 2016 توسط تسلا خریداری شد. پنل های خورشیدی SolarCity ارزان تر از رقبا نبودند ، آنها فقط ضمانت و نگهداری بهتری را بر روی خود داشتند و به همین دلیل مشتریان آنها را ترجیح می دهند. این یکی از مهمترین محرکهایی است که به SolarCity کمک کرد تا به بزرگترین تامین کننده خورشیدی مسکونی کشور تبدیل شود.

استلا استراتژی بازاریابی خدمات برتر سقف خورشیدی تسلا

 

5 مرحله آسان برای شناسایی نقطه درد مشتری خود

خوب ، بنابراین ما در مورد نوع نقاط درد مشتری صحبت کرده ایم ، اما چگونه آن را برای شرکت و محصول خود شناسایی می کنید؟ در اینجا چند پیشنهاد مفید وجود دارد که شما را در مسیر درست قرار می دهد.

نقشه سفر مشتری ایجاد کنید

مشخص کنید چه چیزی مشتریان شما را وادار به خرید محصول شما می کند و نحوه ورود آنها به فروشگاه فیزیکی یا آنلاین شما را مشخص می کند. این باید شامل کانال هایی باشد که آنها بازدید کرده اند – یک نتیجه جستجو ، یک تبلیغ فیس بوک ، یک پست در شبکه های اجتماعی ، یک ایمیل ، و غیره. در هر مرحله نقاط درد احتمالی را شناسایی کنید و انگیزه مشتری را برای استفاده از محصول خود کشف کنید.

مشتری راه حل نقشه برداری سفر مفهوم طراحی استراتژی بازاریابی

 

از مشتریان خود نظرسنجی کنید

یک روش عالی دیگر برای یافتن نقطه درد مشتری ، نظرسنجی از مشتریان است. از مشتریان خود بپرسید چه چیزی را در مورد محصول شما دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند و برخی از عواملی است که منجر به انتخاب آنها شده است. تعداد زیادی ابزار نظرسنجی وجود دارد که می توانید مانند Typeform یا SurveyMonkey استفاده کنید .

به بررسی های مشتری نگاه کنید

اگر به فکر راه اندازی یک محصول جدید هستید ، باید به بررسی مشتری درباره محصولات موجود خود بپردازید. این موارد به شما چیزهای زیادی درباره ترجیحات ، انتظارات و نقاط درد مشتری می دهد. آنچه به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک قدرتمند است ، بررسی های تصویری است – عکس ها یا فیلم هایی که مشتریان در کنار متن نظرات خود ارسال می کنند. برای جمع آوری و نمایش بازبینی های تصویری می توانید از ابزارهایی مانند Pixlee ، Yotpo یا Loox استفاده کنید.

بررسی مشتری استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیکی ویجت yotpo

از تیم فروش خود بپرسید

یک روش عالی دیگر برای یافتن نکات درد مشتری این است که از تیم فروش خود بپرسید. از این گذشته ، فروشندگان شما کسانی هستند که اعتراضات مشتریان را می شنوند و باید پاسخ دهند و از این رو آنها از آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند آگاه ترند. بنشینید و با تیم فروش خود بحث کنید. سعی کنید بفهمید مشتریان شما در مورد محصول شما چه چیزی را دوست دارند یا چه چیزی را دوست ندارند ، چه مسائلی بیشتر از همه مطرح می کنند و چه عواملی باعث می شود محصول را رد کنند.

همکاری فروش تیم فروش در تصویر hd دفتر

 

رقبای خود را مطالعه کنید

تجزیه و تحلیل فضای رقبا ، در هر مشاغل بسیار مهم است. نتفلیکس و اپل به همین ترتیب شروع به کار کردند ، زمانی که آنها تلاش کردند محصولی بهتر و نوآورتر از وضعیت موجود بسازند. به محصولات رقبای خود نگاه کنید و نقاط درد را که آنها حل می کنند و نقاطی که هنوز حل نشده اند را شناسایی کنید. یک استراتژی این است که سعی کنید همان نقاط درد را بهتر حل کنید. استراتژی دیگر این است که بعد از اینکه نقاط درد حل نشده باقی بمانند.

رقبا تجزیه و تحلیل استراتژی بازاریابی تحقیق بازاریابی

3. روند بازار و رقابت را شناسایی کنید

این ما را به موضوع بعدی خود می رساند – ایجاد یک تحلیل رقابتی. این یک مرحله حیاتی در ایجاد استراتژی بازاریابی است زیرا در اینجاست که شما تشخیص می دهید چه چیزی محصول یا خدمات شما را از رقابت متمایز می کند. بدون این مرحله تولید محصولی که واقعاً منحصر به فرد باشد و ارزش منحصر به فردی به مصرف کننده برساند ، بسیار دشوار خواهد بود.

رقبای خود را شناسایی کنید

اولین مرحله از هر تحلیل رقابتی این است که بفهمید رقبای شما چه کسانی هستند. از تمام شرکت های مختلفی که محصولات و خدمات مشابه دارند مطلع شوید. به رسانه های اجتماعی نگاه کنید ، در جوامع آنلاین مرتبط ، یا جستجوی اخبار و بررسی محصولات جستجو کنید.

رقبای خود را طبقه بندی کنید

اکنون که لیست مفصلی از تمام رقبای خود در اختیار دارید ، زمان دسته بندی آنها فرا رسیده است. آنها را در گروه های مختلف قرار دهید – رقبای اصلی ، ثانویه و سوم. این به شما کمک می کند در مورد اینکه کدام یک از رقبای شما مستقیماً با شما رقابت می کنند و بر روی کدام یک از آنها باید در تجزیه و تحلیل خود تمرکز کنید ، به شما کمک می کند.

نگاهی به رسانه های اجتماعی و مارک تجاری آنها بیندازید

مرحله بعدی تجزیه و تحلیل رقابتی این است که در مورد هر رقیب تمام توان خود را پیدا کنید. به تمام صفحات مختلف رسانه های اجتماعی و مارک تجاری که آنها در سایت و تبلیغات ایمیل خود استفاده می کنند ، نگاه کنید. این به شما درک درستی از موقعیت تجاری نام تجاری و تفاوت محصول یا خدمات شما با محصولات تجاری شما می دهد.

برای بررسی منابع ترافیک و موقعیت یابی ، ممیزی سایت را انجام دهید

این قسمت جنبه فنی تری از حسابرسی نام تجاری دارد. برای بررسی کلمات کلیدی که هر رقیب برای آنها رتبه بندی می کند و منابع مختلف ترافیکی آنها ، از ابزاری مانند Ahrefs ، SimilarWeb یا Alexa استفاده کنید. با این کار اصطلاحات دقیقی را که کاربر جستجو می کند و نیازهای خاص رقبا را برآورده می کند.

استراتژی بازاریابی وب

استراتژی بازاریابی

4- پیشنهاد ارزش خود را ایجاد کنید

اکنون که داستان خود را درست دریافت کرده اید ، زمان آن فرا رسیده است که استراتژی مناسبی برای بازاریابی خود بسازید. این به این معنی است که درباره اینکه چه چیزی را تحویل می دهید و به چه کسی تصمیم می گیرید ، تصمیم بگیرید.

محصول یا خدمات شما بیشترین اطلاعات را در مورد نام تجاری شما دارد.

این تجربه عملی عملی مشتریان با نام تجاری شما است و می تواند بیشترین تأثیر را در درک آنها از آن داشته باشد.

از ارزش های خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که در بحث صحبت می کنید و آنچه را که در مورد خودتان در پیشنهاد خود گفتید ، پیاده سازی می کنید.

در اینجا چند مثال برای کمک به شما در کنار آمدن با آن آورده شده است:

Walmart – ترجمه مقادیر نام تجاری به زبان سرویس

آرم Walmart
لحن استراتژی مارک Walmart
IKEA – ارزش و طراحی نام تجاری

ikea logohd

اکثر مردم بلافاصله می دانند که این محصولات IKEA است – فروتن ، ساده و کاربردی.

محصولات تختخواب رومیزی محصولات ikea

5- مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

تصمیم گیری در مورد مخاطب مورد نظر خود می تواند نحوه ارائه نام تجاری و حتی زبانی را که برای انجام آن استفاده می کنید تغییر دهد.

ما دوست داریم از مدلهای ساده برای تصمیم گیریهای پیچیده استفاده کنیم.

ما دریافتیم که بسیار موثرتر و سرگرم کننده است.

از این مدل برای ترسیم گروه های مختلف مخاطب هدف استفاده کنید و آنها را بر اساس آن اولویت بندی کنید.

(این در واقع یکی از مدلهایی است که ما برای تعیین مخاطبان هدف خود استفاده کردیم)

مدل اولویت مخاطب هدف ممکن است استراتژی بازاریابی داشته باشد
مدل اولویت مخاطب هدف ، میپل 2019

شما می خواهید که مخاطبان سطح اول شما دارای پتانسیل بازار خوبی برای رشد تجارت شما باشند و از طریق Via Delarosa نیست که آنها را متقاعد به خرید آنچه شما ارائه می دهید کنید.

این تنها ابزاری نیست که شما برای توصیف افرادی که قصد دارید بیشترین میزان بازاریابی خود را صرف سرمایه گذاری کنید و به آنها نیاز دارید ، مشخص کنید.

دومین ابزاری که شما استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم ، تعریف شخصیت های شماست – یا به عبارت دیگر ، پرسیدن مشتری ایده آل شما تا کوچکترین جزئیات.

برای تعریف شخصیت اصلی خود می توانید از این لیست سوالات استفاده کنید:

  1. شخصیت من کیست؟ آیا او مرد است یا زن؟ او در چه سنی است؟ از شخصیت خود نام ببرید و یک عکس را ضمیمه کنید تا برنامه ریزی دقیق پیام رسانی برای شما راحت تر باشد.
  2. حالت اولیه ذهنیت پرسونا چگونه است؟ – احساسات و اندیشه او قبل از شروع فرایند تصمیم گیری؟
  3. مراحل مختلف تصمیم گیری وی تا زمان خرید چیست؟

اگر می خواهید خدمات یا محصولی جدید را به بازار عرضه کنید که مشتریان عادت به استفاده یا خرید آن ندارند ، ممکن است استفاده از این مدل روانشناسی تغییر را در نظر بگیرید. پس از همه ، شما در حال تلاش برای تغییر درک مردم در اینجا هستید.

هر مرحله نشان دهنده یک وضعیت روانی روانی افراد است تا زمانی که آنها تصمیم به اقدام بگیرند. می توانید برای ایجاد ابزارهای خلاقانه بازاریابی خود که به طور مثر شخصیت شما را به سمت اقدام سوق می دهد ، از نیازهایی که در زیر لیست شده استفاده کنید.

ممکن است روانشناسی تغییر نمودار سفر مشتری برای تغییر سفر
psych روانشناسی تغییر ، میپل 2019

موارد زیر را برای هر مرحله از سفر خریدار مشخص کنید:

  1. انتظارات شما از پرسونا چیست؟ اهداف او چیست؟
  2. او در این مرحله چه روندی را طی می کند؟ او کجا به دنبال اطلاعات است؟ آنها با چه کسی صحبت می کنند؟
  3. تجربه او را چگونه توصیف می کنید؟
  4. هدف شما برای هر یک از مراحل تصمیم گیری چیست؟
  5. چه اقداماتی می تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند؟

اکنون که مشتریان ایده آل خود را شناسایی کرده اید ، چگونه می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید؟

این ما را به مرحله بعدی می رساند.

6. شرکا و همکاران بالقوه را شناسایی کنید

شناسایی شرکا یا همکاری های بالقوه خود یک مرحله مهم برای رسیدن به مشتری ایده آل شماست. ممکن است وجود انجمن های آنلاین باشد که از قبل در مکان های معاشرت مشتریان شما وجود دارند. ممکن است نیاز باشد که با یک توزیع کننده یا یک شریک بازاریابی همکاری کنید تا به شما در رسیدن به آنها کمک کند.

این نکته مهمی است که باید قبل از اجرای استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید. گاهی اوقات یافتن و کار با یک شریک مناسب می تواند به شما امکان دسترسی و کمک به شما برای دستیابی به نتایج 10X را دهد.

طرح بازاریابی دیجیتال

ما در بخش راهنمای خود از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنیم و شامل 3 قسمت است – تصمیم گیری در مورد پیام خلاقانه و پیام شما ، انتخاب کانال های بازاریابی که از آن استفاده خواهید کرد و تصمیم گیری در مورد استراتژی و بودجه برای هر کانال. 

بیایید غواصی کنیم

7. در مورد پیام رسانی و خلاقیت برند خود تصمیم بگیرید

اجرای استراتژی بازاریابی شما معمولاً شامل تلاش های بازاریابی دیجیتال می شود ، به خصوص اگر شما یک تجارت کوچک یا متوسط ​​هستید.

بیشتر مشاغل نمی توانند از عهده استخدام متخصص بازاریابی دیجیتال در داخل برآیند ، بنابراین از خدمات فریلنسرها یا آژانس های دیجیتال استفاده می کنند .

از این به بعد ، شما وظیفه مهم محافظت از ارزش ها و استراتژی برند خود را در پیام رسانی و خلاقیت ایجاد شده و تاکتیک های مختلفی که استفاده خواهید کرد ، دارید.

این همان قصه گویی است .

اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده خدماتی که استخدام کرده اید با مارک تجاری و استراتژی بازاریابی شما همسو است ، بنابراین آنها می توانند استراتژی شما را در ارتباطات بازاریابی واقعی که با مشتریان بالقوه خود برقرار می کنید ، اعمال کنند.

در اینجا دو مارک درخشان وجود دارد که در طول پیام رسانی خود به استراتژی مارک معتبر خود پایبند هستند:

نشنال جئوگرافیک – نحوه ایجاد “واو” و “تعجب” از نظر بصری

نشنال جئوگرافیک می داند چگونه عکاسی خیره کننده ارائه دهد و به ما در کشف عجایب جهان کمک کند. آنها به طور مداوم زبانی را که در تبلیغات خود استفاده می کنند حفظ می کنند تا با این ارزش های تجاری مطابقت داشته باشد.

جغرافیای ملی به عنوان مثال رسانه های اجتماعی 100M هر روز کاوشگران

8- کانال های بازاریابی خود را مشخص کنید

اکنون که ارزش پیشنهادی ، شرکای خود و دارایی های خلاقانه و پیام رسانی خود را تعریف کرده اید ، زمان آن فرا رسیده است که کانال های بازاریابی مناسب را برای اجرای استراتژی بازاریابی خود انتخاب کنید. این یکی از مهمترین مراحل استراتژی بازاریابی شماست.

شما باید کانال های بازاریابی متناسب با مارک و محصول خود را انتخاب کنید. بیایید چند کانال اصلی بازاریابی و بهترین روش های آنها را بررسی کنیم.

شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی بخشی حیاتی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است و مطمئناً کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. بسیاری از سیستم عامل ها و استراتژی های مختلف وجود دارد که می توانید استفاده کنید و مهم این است که کانال مناسبی برای تجارت خود انتخاب کنید. 

در اینجا تجزیه و تحلیل برخی از بهترین کانال ها برای استفاده برای انواع مختلف شرکت ها وجود دارد: 

برای محصولات تجارت الکترونیکی بصری – از Instagram و Pinterest ، TikTok ، Facebook ، Snapchat و Twitter استفاده کنید

برای شرکت های B2B – از LinkedIn ، Instagram ، ProductHunt و Angellist استفاده کنید

برای شرکت های B2C – از فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، Pinterest استفاده کنید

برای شرکتهای دارای محتوای سنگین – از Medium ، Quora و Reddit استفاده کنید

برای شرکتهای متمرکز بر GenZ – تمرکز خود را بر روی اینستاگرام ، Snapchat و TikTok بگذارید

تبلیغات اجتماعی 

تبلیغات در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی روز به روز محبوب تر می شوند ، زیرا تغییرات اخیر الگوریتم همچنان به نفع آنها و کاهش دسترسی آلی است. از این گذشته ، سیستم عامل های اجتماعی به این ترتیب درآمد خود را بدست می آورند ، بنابراین شما مجبورید از تبلیغات برای رسیدن به مکان های مختلف این روزها استفاده کنید. 

Pinterest ، Facebook و Instagram محبوب ترین بسترهای تبلیغاتی هستند. برای B2B می توانید از Quora ، Reddit یا LinkedIn استفاده کنید. 

اگر می خواهید از تبلیغات استفاده کنید و مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، ما بیش از 1500 متخصص برتر در اینجا در Mayple داریم ، بنابراین قطعاً به شما کمک می کنیم!

بازاریابی تأثیرگذار

کار با اینفلوئنسرها یکی از پردرآمدترین کانال های بازاریابی است که می توانید در آن وارد شوید. مطالعات نشان می دهد که مشاغل به ازای هر 1 دلار که برای بازاریابی تأثیرگذار هزینه می کنند ، 5.20 دلار درآمد کسب می کنند. و 49٪ از مصرف کنندگان برای تصمیمات خرید خود به توصیه های اینفلوئنسر وابسته هستند. عظیم است 

استراتژی ROI کانال آماری بازاریابی تأثیرگذار

این بدان معنی است که به طور متوسط ​​حدود نیمی از مشتریان شما در جستجوی پست های اینفلوئنسر هستند بنابراین ضروری است که این افراد به شما و محصول شما را به صورت آنلاین توصیه کنند. 

بازاریابی ایمیلی 

klaviyo ایمیل قالب بازاریابی به عنوان مثال استراتژی بازاریابی

 

این موضوع شما را متعجب خواهد کرد اما میزان بازگشت سرمایه از طریق ایمیل همچنان در بالاترین کانالها و سیستم عامل های مختلف بازاریابی دیجیتال باقی مانده است. مطالعات نشان می دهد که بازاریابی از طریق ایمیل از طریق هر 1 دلار هزینه شما 42 دلار بازده دارد که بسیار عالی است. 

این بدان معنا نیست که کانالهای دیگر به فروش کمک نمی کنند یا کمک نمی کنند ، این کار مانند عملکرد اعضای مختلف تیم در یک مسابقه فوتبال است. 5-6 بازیکن می توانستند توپ را لمس کنند تا توپ به تیر دروازه برسد. در بازاریابی نیز همین اتفاق رخ می دهد.

کاربر می تواند قبل از خرید با مارک در کانالهای متعددی ارتباط برقرار کند. به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی “omnichannel” واقعاً مهم است ، استراتژی ای که شامل بسیاری از کانال های بازاریابی است. 

در اینجا چند نمونه کانال وجود دارد که وقتی با بازاریابی از طریق ایمیل ترکیب می شوند ، واقعا خوب کار می کنند: 

اعلان ها را فشار دهید 

اعلان های فشار (Push notifications) پیام هایی هستند که در مرورگر خود از طریق یک دستگاه دسک تاپ یا صفحه موبایل دریافت می کنید. وقتی با ایمیل ترکیب شوند ، آنها واقعاً خوب کار می کنند. به عنوان مثال می توانید ایمیل را صبح ارسال کنید و سپس آن را با اطلاع رسانی فشار 30-60 دقیقه بعد دنبال کنید ، تا به کاربر یادآوری کنید که معاملات روز خود را بررسی کند. 

نوتیفیکیشن های فشار دارای یک بار کلیک 7 برابر بیشتر از ایمیل ها هستند ، بنابراین پس از ارسال ایمیل ، شانس شما برای فروش بسیار بیشتر می شود. 

مثال اعلان فشار از استراتژی بازاریابی taplytics

 

چت بات و پیام رسانی

بازاریابی ایمیلی در مقابل پیام رسان چت بات باز و استراتژی بازاریابی CTR

 

یکی از سریع ترین و م mostثرترین راه های برقراری ارتباط با مشتریان از طریق پیام های متنی است و این کانال بازاریابی خود شده است. شما می توانید پیام ها و جریان های خودکار تنظیم شده را که برای مشتری ارسال می شود یا حتی یک ربات چت که می تواند مشتری را از طریق کشف محصول از طریق خرید خریداری کند ، بدون هیچ گونه دخالت انسان تنظیم کنید. 

مثال chatbot از استراتژی بازاریابی پیام رسان بسیاری

 

پیام های متنی بسیار شخصی تر هستند و همین امر آنها را برای برندها بسیار قدرتمند می کند. طبق Social Media Today ، پیام های chatbot بیش از 80٪ باز دارند و نرخ های بالای 50٪ را کلیک می کنند ، بنابراین این پیام ها راهی اضافی برای تقویت و افزایش عملکرد بازاریابی ایمیل شما دارند. 

اکنون که کانال های مختلف بازاریابی را که برای رشد تجارت خود باید در نظر بگیرید ، پوشش دادیم ، بیایید در مورد استراتژی صحبت کنیم.

9. یک استراتژی و بودجه برای هر کانال انتخاب کنید

اکنون وقت آن است که برای هر یک از کانال های بازاریابی که برای تجارت خود انتخاب کرده اید ، یک استراتژی خاص و بودجه ای را انتخاب کنید. در اینجا چند مرحله مفید آورده شده است: 

اهداف تجاری خود را مشخص کنید

اهداف شما چه هستند؟ چند هدف تجاری استراتژیک یا KPI انتخاب کنید تا در کوتاه مدت روی آن تمرکز کنید. یک موضوع واقعا مفید برای این اهداف همان اهداف SMART است . مخفف هوشمند: 

ویژگی های خاص – آنچه را که می خواهید به انجام برسانید به وضوح توصیف کنید

M easurable – اهداف مجموعه که شما می توانید اندازه گیری

قابل تصور – این اهداف باید قابل دستیابی باشند و دور از دسترس نیستند

R elevant – اهدافی را تنظیم کنید که جنبه های خاص کسب و کار شما را بهبود بخشد ، بنابراین معیارهای بیهوده ای نداشته باشید.

T ime-bind – اهدافی را انتخاب کنید که بتوانید در یک بازه زمانی خاص به آنها دست یابید. 

اکنون که اهداف خود را تعیین کرده اید وقت آن است که به بازار خود نگاه کنید.

درباره بازار خود تحقیق کنید

درباره بازار خود – اندازه ، رشد ، روندهای اجتماعی و جمعیتی بازار هدف خود اطلاعات جمع آوری کنید. دریابید که برای دستیابی به مشتری هدف شما چه کارهایی ممکن و امکان پذیر است و از کدام کانالها استفاده می شود. 

استراتژی خود را با مشتری ایده آل خود هماهنگ کنید

به شخصیت های مشتری که در ابتدای این فرآیند ایجاد کرده اید برگردید و مطمئن شوید که استراتژی شما با شخصیت های شما همسو است. به روندها ، به نوع مشتریانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و متناسب با آنها تغییر دهید.

زمان اجراست!

در این مرحله ، شما داستان و ارزش های تجاری خود را دارید ، به استراتژی بازار می روید و یک متخصص برای اجرای تلاش های بازاریابی دیجیتال خود هستید.

از این مرحله به بعد ، شما باید بر روی یک مدیریت تاکتیکی بسیار بیشتر تمرکز کنید. این به معنای آزمایش تکراری پیام ها و خلاقیت های شما ، بخش مخاطبان هدف شما و حتی کلماتی است که در CTA تبلیغات خود استفاده می کنید (دکمه های تماس برای عمل).

که ما را به آخرین مرحله از استراتژی نهایی بازاریابی دیجیتال می رساند: 

10. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

این یکی از مراحل بسیار مهم در هر کاری است که در بازاریابی انجام می دهید. هنگامی که چیزی را آزمایش کردید ، باید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و آزمایش را ادامه دهید. داده ها در هر جنبه از استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم هستند و داده های کسب و کار شما در نتیجه آزمایش یک استراتژی ، بهترین داده های شماست. 

هنگامی که نتایج استراتژی خود را بدست آوردید ، می توانید تغییراتی را که باید ایجاد کنید و آزمایش A / B جنبه های مختلف را انجام دهید تا حتی نتایج بهتری داشته باشید.

این مردم است. 

اکنون که ایده بهتری در مورد چگونگی ساختن استراتژی نهایی بازاریابی برای کسب و کار خود دارید ، وقت آن است که به آنجا بروید و آن را کاملاً خرد کنید. 

 

کسب و کار

آموزش بازاریابیآموزش بازاریابی مدرنآموزش دوره کسب و کار در شیرازسزمایهکسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *