رقبای اصلی فیس بوک


رقبای اصلی فیس بوک چه کسانی هستند؟

رسانه های اجتماعی فناوری است که کمک می کند افراد ، ایده ها و افکار را به هم پیوند داده و جوامع و شبکه هایی را در دنیای مجازی ایجاد کند.

 فیس بوک ( FB )

بدون شک بزرگترین و محبوب ترین سایت شبکه های اجتماعی در اطراف است. این شرکت در سپتامبر 2019 هر ماه 2.5 میلیارد کاربر فعال داشت. این شرکت درآمد 70.7 میلیارد دلاری را برای سال منتهی به 2019 اعلام کرد. اما سایت هایی وجود دارند که سعی می کنند سهم بازار فیس بوک را از آنها بگیرند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بزرگترین رقبای فیس بوک در ادامه مطلب بخوانید.

نکات کلیدی

  • فیس بوک بزرگترین سایت رسانه های اجتماعی در جهان است.
  • اینستاگرام و فیس بوک برای کاربران رقابت می کنند ، حتی اگر فیس بوک صاحب برنامه اشتراک عکس باشد.
  • Snapchat به کاربران امکان می دهد عکس ها و فیلم هایی را که فقط 10 ثانیه طول می کشند به اشتراک بگذارند.
  • LinkedIn ، یک سایت شبکه ای که توسط متخصصان ، کارفرمایان و استخدام کنندگان استفاده می شود ، توسط مایکروسافت در سال 2016 خریداری شد.
  • توییتر به کاربران اجازه می دهد تا افکار خود را با 280 کاراکتر به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام

شاید عجیب به نظر برسد که بگوییم اینستاگرام بزرگترین رقیب فیس بوک است زیرا همچنین متعلق به جناح شبکه اجتماعی است . فیس بوک سایت اشتراک عکس را در آوریل 2012 به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. تخمین زده می شود بیش از 100 میلیارد دلار ارزش داشته باشد – بیش از 100 برابر آنچه در ابتدا فیس بوک برای سایت پرداخته است.

فیس بوک همچنین WhatsApp را با قیمت 19 میلیارد دلار در فوریه 2014 خریداری کرد.

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر ایجاد شده است که آن را در اکتبر 2010 راه اندازی کردند. از 25 ژانویه سال 2020 ، این برنامه در مجموع بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و بیش از 500 میلیون نفر روزانه از این سایت استفاده می کنند. از آن تاریخ تاکنون 50 میلیارد عکس در سایت به اشتراک گذاشته شده است.

اگرچه فیس بوک برای کسب درآمد با اینستاگرام رقابت نمی کند ، اما برای کاربران و زمانی که کاربران در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می گذرانند با آن رقابت می کند. در اینجا یک تجزیه مفید از اطلاعات جمعیتی برنامه وجود دارد:

  • زنان از این برنامه بیشتر از مردان استفاده می کنند – 56٪ در مقایسه با 44٪
  • از هر ده بزرگسال شش نفر حساب کاربری اینستاگرام دارند
  • بیش از 120 میلیون کاربر در ایالات متحده هستند
  • 28 دقیقه در روز: مدت زمان حضور کاربران اینستاگرام در برنامه
  • 63٪ آمریکایی ها روزانه از این برنامه استفاده می کنند

اینستاگرام محبوبیت بیشتری در بین نوجوانان و tweens دارد زیرا ساده تر ، خصوصی تر و بسیار بصری است. در واقع ، 72٪ از نوجوانان کاربران منظم اینستاگرام هستند. نوجوانان از بینندگان خود قدردانی می کنند که لزوماً اقوامی نیستند که با آنها در فیس بوک ارتباط برقرار کرده اند و آنها از این واقعیت که می توانند در اینستاگرام به راحتی ابراز عقیده کنند ، بسیار ارزشمند هستند.

اسنپ ​​چت

Snapchat ( SNAP ) یکی از بچه های جدید در شبکه های اجتماعی است. برنامه اشتراک عکس و فیلم توسط ایوان اشپیگل ، بابی مورفی و رگی براون ساخته شده و در سال 2011 منتشر شده است. از سه ماهه چهارم سال 2019 ، Snapchat 218 میلیون کاربر روزانه به خود می بالید .

این برنامه در بین بچه های زیر 16 سال بسیار محبوب است. این برنامه راهی برای به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم هایی بود که ماندگاری آنها خیلی کوتاه بود – در عرض چند ثانیه از بین می روند. یکی دیگر از ویژگی های محبوب این است که به کاربران اجازه می دهد فقط با افراد معدودی که توسط یک کاربر انتخاب شده است تماس بگیرند – نه به طور همزمان با همه دوستان آنها.

اما چگونه کار می کند؟ کاربران عکسی ارسال می کنند که گیرندگان می توانند برای مدت زمان کوتاهی – معمولاً به مدت 10 ثانیه – مشاهده کنند. پس از آن زمان ، تصویر ناپدید می شود. این امر به نوجوانان و افراد در هر سنی اجازه می دهد تا یک سطح از حریم خصوصی را احساس کنند. اگر کاربری عکس یا ویدیویی به داستان خود اضافه کند ، پس از 24 ساعت ناپدید می شود.

اسنپ ​​چت در مارس 2017 به معرض دید عموم درآمد اما سودآوری نداشته است . اما این شرکت برای دوره دوازده ماهه منتهی به 2019 ، 1.7 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

LinkedIn

LinkedIn یک سایت شبکه با هدف متخصصان است. این سایت در سال 2002 تاسیس شد و به طور رسمی در سال 2003 راه اندازی شد. این پایگاه اصلی پروفایل های حرفه ای و جذب نیرو و پیوند کارفرمایان با کارمندان بالقوه است. شرکت ها از LinkedIn برای یافتن متقاضیان بالقوه و متقاضیان از آن برای یافتن مشاغل جدید استفاده می کنند. این سایت گسترش یافته است ، و به کاربران امکان می دهد موضوعات و نظرات خود را درباره مسائل حرفه ای ، موفقیت ها و اخبار ارسال کنند. مانند فیس بوک ، کاربران همچنین می توانند پست های ایجاد شده توسط دیگران را پسندیده و به اشتراک بگذارند. استفاده از این سایت رایگان است اما همچنین خدمات برتر را برای افرادی که مایل به پرداخت حق عضویت سالانه هستند ارائه می دهد.

LinkedIn می تواند تصویری از آینده روند استخدام ارائه دهد. داشتن نمایه LinkedIn به راحتی می تواند به یک ضرورت برای افرادی که در آینده استخدام می شوند تبدیل شود.

مایکروسافت در سال 2016 LinkedIn را با قیمت 126 دلار برای هر سهم خریداری کرد. این خرید برای شرکت 26.2 میلیارد دلار هزینه دربرداشت – بزرگترین و گرانترین در آن زمان برای مایکروسافت. درآمد سالانه LinkedIn در پایان سال 2019 حدود 6.8 میلیارد دلار بود

توییتر

توییتر ( TWTR ) همچنین برای استفاده و مشارکت کاربران با فیس بوک رقابت می کند ، اما کل موضوع توییتر باعث می شود که این رقبا نسبت به برخی دیگر از شرکت های اصلی شبکه های اجتماعی رقیب مستقیم نباشد. این شرکت ابتدا 140 حرف را به ازای هر توییت اختصاص داد اما این رقم را دو برابر کرد و به 240 کاراکتر در سال 2017 رساند.

این شرکت در سال 2006 توسط جک دورسی ، نوح گلس ، بیز استون و اوان ویلیامز تاسیس شد. این سایت بیش از 320 میلیون کاربر فعال با ارسال 500 میلیون توییت در روز دارد. تقریباً 153 میلیون نفر روزانه از توییتر استفاده می کنند.

توییتر وابستگی زیادی به تبلیغات برای کسب درآمد دارد . این شرکت درآمد 3.45 میلیارد دلاری را برای سال منتهی به سال 2019 گزارش کرد – 13.7٪ افزایش نسبت به سال قبل.

اخبارکسب و کار

facebookinstagramsnapchatsocialwhatsappاسنپ چتتوئیتررقبای فیسبوکفیسبوکلینکداینوات ساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *