داستان جالب و خواندی اینستاگرام!!


داستان اینستاگرام: ظهور #  برنامه اشتراک عکس

داستان ظهور انفجاری اینستاگرام مانند یک داستان پری دره سیلیکون خوانده می شود ، در حالی که این شرکت فقط در عرض چند ماه کوتاه جنبش حیرت انگیزی پیدا می کند. توسعه برنامه کاربردی رسانه های اجتماعی عکس و ویدئو فقط هشت هفته طول کشید تا مهندسان نرم افزار قبل از اینکه در سیستم عامل تلفن همراه اپل در اکتبر 2010 راه اندازی شود ، توسعه یافتند. در کمتر از دو سال ، فیس بوک ( FB ) این شرکت را به مبلغ 1 میلیارد دلار پول نقد خریداری کرد. و سهام اما مانند همه داستان های خوب ، این روند شامل پیچ و خم های بسیاری ، شکست ها و موفقیت ها ، درگیری ها و هم افزایی ها و دوز یک اتفاق اتفاقی بود.

نکات  کلیدی

  • اینستاگرام یک برنامه رسانه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است که در سال 2010 توسط کوین سیستروم راه اندازی شد.
  • اولین نمونه اولیه اینستاگرام یک برنامه وب به نام Burbn بود که از عشق سیستروم به ویسکی های خوب و بوربن ها الهام گرفته شده بود.
  • برنامه اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 راه اندازی شد و 25000 کاربر را در یک روز جمع کرد.
  • از ابتدا ، تمرکز اصلی برنامه این بود که از عکس ها استفاده شود ، به ویژه عکس هایی که در دستگاه های تلفن همراه گرفته شده است.
  • درست قبل از عرضه اولیه اینستاگرام (IPO) در سال 2012 ، فیس بوک این شرکت را به مبلغ 1 میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد.

تاریخچه اینستاگرام

در سال 2009 ، کوین سیستروم ، فارغ التحصیل 27 ساله از دانشگاه استنفورد ، در Nextstop ، یک شرکت پیشنهادی سفر ، کار می کرد. Systrom قبلاً در Google ( GOOG ) به عنوان یک همکار توسعه شرکت کار کرده بود و در Odeo (شرکتی که بعداً به Twitter ( TWTR ) تبدیل خواهد شد) کارآموز شد .

در حالی که سیستروم هیچ آموزش رسمی در علوم کامپیوتر نداشت ، کدنویسی را در شب ها و آخر هفته هنگام کار در Nextstop فرا گرفت. وی سرانجام نمونه اولیه ای از یک برنامه وب به نام Burbn را ساخت که از طعم ویسکی های خوب و بوربن ها الهام گرفته بود. اپلیکیشن Burbn به کاربران امکان می داد که در آنجا ثبت نام کنند ، برنامه های خود را ارسال کرده و عکس ها را به اشتراک بگذارند. اگرچه در آن زمان ، برنامه های اعلام حضور مبتنی بر مکان بسیار محبوب بودند ، اما ویژگی اشتراک عکس Burbn بسیار منحصر به فرد بود.

بودجه سرمایه گذاری خطرپذیر

یک نقطه عطف مهم در مارس 2010 اتفاق افتاد که سیستروم در یک مهمانی برای Hunch شرکت کرد ، یک استارت آپ مستقر در دره سیلیکون. در این مهمانی ، سیستروم با دو سرمایه دار بزرگ  از شرکت های Baseline Ventures و Andreessen Horowitz ملاقات کرد. پس از نشان دادن نمونه اولیه برنامه وی ، آنها تصمیم گرفتند به بهانه خوردن یک  قهوه دیدار کنند تا درباره آن بیشتر بحث کنند. پس از اولین ملاقات آنها ، سیستروم تصمیم گرفت کار خود را ترک کند و تمرکز خود را بر روی Burbn بگذارد. طی دو هفته ، او 500000 دلار بودجه بذر از هر دو شرکت Baseline Ventures و Andreessen Horowitz جمع آوری کرد تا سرمایه گذاری کارآفرینی خود را بیشتر توسعه دهد.

این بودجه  عالی به سیستروم اجازه داد تا تیمی از افراد را برای حمایت از سرمایه گذاری خود شروع کند. اولین کسی که به او پیوست مایک کریگر 25 ساله بود. کریگر همچنین فارغ التحصیل استنفورد ، قبلاً به عنوان مهندس و طراح تجربه کاربری در پلت فرم رسانه های اجتماعی Meebo کار کرده بود. این دو از زمان دانشجویی در استنفورد یکدیگر را می شناختند.

محوری در یک برنامه اشتراک عکس

پس از پیوستن کریگر ، این دو باربن را دوباره ارزیابی کردند و تصمیم گرفتند که در درجه اول روی یک چیز تمرکز کنند: عکس هایی که به طور خاص از دستگاه های تلفن همراه گرفته شده است. آنها برنامه های پیشرو در گروه عکاسی در آن زمان را با دقت مطالعه کردند. از نظر کریگر و سیستروم ، اپلیکیشن Hipstamatic از نظر آنها برجسته بود زیرا محبوب بود و دارای ویژگی های جالبی بود که می توانستید روی عکس ها مانند فیلترها اعمال کنید. با این وجود ، فاقد قابلیت اشتراک شبکه های اجتماعی بود. سیستروم و کریگر در ساخت برنامه ای که پل Hipstamatic و یک پلت فرم رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک است ، پتانسیل می دیدند.

آنها یک قدم به عقب رفتند و باربن را به سمت عکس خود انداختند ، توابع را نظر دادند و “پسندیدند”. در آن زمان بود که آنها نام اپلیکیشن خود را با ترکیب کلمات فوری و تلگرام به اینستاگرام تغییر دادند. آنها همچنین تمرکز خود را بر روی بهبود تجربه به اشتراک گذاری عکس شروع کردند. قصد آنها از این برنامه این بود که این برنامه مینیمالیستی باشد و به اقدامات کمتری از کاربر نیاز داشته باشد. پس از هشت هفته تنظیم دقیق برنامه ، آنها آن را به دوستان خود دادند تا تست بتا را انجام دهند و عملکرد آن را ارزیابی کنند. پس از حل برخی از خطاهای موجود در نرم افزار ، آن را برای راه اندازی آوردند.

راه اندازی برنامه iOS

برنامه اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 راه اندازی شد و 25000 کاربر را در یک روز جمع کرد. در پایان هفته اول ، اینستاگرام 100000 بار بارگیری شده بود و تا اواسط دسامبر ، تعداد کاربران به یک میلیون نفر رسیده بود. زمان انتشار این برنامه به اتفاقی ختم شد زیرا آیفون 4 – دارای یک دوربین پیشرفته – فقط چند ماه قبل در ژوئن 2010 راه اندازی شده بود.

بودجه سری A

پس از افزایش سریع پایگاه کاربران اینستاگرام ، سرمایه گذاران بیشتری به این شرکت علاقه مند شدند. در فوریه 2011 ، اینستاگرام 7 میلیون دلار در دور بودجه سری A جمع آوری کرد. یکی از سرمایه گذاران آنها Benchmark Capital بود که ارزش این شرکت را در حدود 25 میلیون دلار ارزیابی کرد. علاوه بر سرمایه گذاران نهادی ، این شرکت توجه سایر شرکت های برجسته صنعت فناوری رسانه های اجتماعی از جمله توییتر و فیس بوک را به خود جلب کرد.

اگرچه این دور جدید تأمین مالی به سایستروم و کریگر فرصت استخدام افراد بیشتری را داد ، اما بنیانگذاران تصمیم گرفتند که شرکت را واقعاً کوچک نگهدارند ، به سختی دوازده کارمند.

سیستروم از زمان کارآموزی در Odeo جک دورسی ، بنیانگذار توییتر را می شناخت. دورسی علاقه شدیدی به این شرکت ابراز داشت و ایده خرید اینستاگرام را دنبال کرد. گزارش شده است که توییتر  پیشنهادی رسمی در حدود 500 میلیون دلار سهام ارائه داده است ، اما سیستروم این پیشنهاد را رد کرده است.

فیس بوک اینستاگرام را به دست می آورد

تا مارس 2012 ، تعداد کاربران برنامه تقریباً به 27 میلیون کاربر رسیده بود. در آوریل 2012 ، اینستاگرام برای گوشی های اندرویدی منتشر شد و در کمتر از یک روز بیش از یک میلیون بار بارگیری شد. در آن زمان ، این شرکت همچنین به دریافت دور جدیدی از بودجه با ارزش 500 میلیون دلار نزدیک بود. سیستروم و بنیانگذار فیس بوک مارک زاکربرگ از طریق رویدادهایی که در استنفورد برگزار شد ، آشنا شده بودند و این دو در آغاز رشد سریع محبوبیت اینستاگرام با یکدیگر ارتباط داشتند.

در آوریل 2012 ، فیس بوک پیشنهاد خرید اینستاگرام را با حدود 1 میلیارد دلار پول نقد و سهام ارائه داد. یک شرط اساسی این بود که شرکت به طور مستقل مدیریت شود. اندکی پس از آن و درست قبل از عرضه اولیه (IPO) ، فیس بوک به جلو حرکت کرد و این شرکت را به مبلغ 1 میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد.

اینستاگرام یک رابط وب سایت با ویژگی محدود در نوامبر 2012 در دسترس قرار داد. در ژوئن 2014 ، این شرکت برنامه ای را برای دستگاه Amazon Fire معرفی کرد و سرانجام در سال 2016 ، برنامه ای ایجاد کرد که آن را با تبلت ها و رایانه های Microsoft Windows سازگار می کند.

اختلاف نظر در مورد شرایط خدمات

اینستاگرام پس از به روزرسانی شرایط خدمات خود ، در دسامبر سال 2012 با مشکل روبرو شد. این به روزرسانی حق فروش اینستاگرام را بدون اطلاع رسانی و جبران خسارت به اینستاگرام اعطا می کند. این اقدام انتقاد فوری طرفداران حریم خصوصی و بسیاری از کاربران برنامه را به همراه داشت. برخی از کاربران با حذف حساب های خود پاسخ دادند. اینستاگرام سرانجام شرایط جنجالی را پس گرفت.

ویژگی های جدید اضافه شده به برنامه

اگرچه اینستاگرام از ویژگی های متنوعی برخوردار است ، اما به طور کلی ، رابط برنامه به افرادی که یک حساب رایگان ایجاد کرده اند اجازه می دهد رسانه ها را بارگذاری کنند – هم عکس و هم فیلم. سپس کاربران می توانند رسانه هایی را که بارگذاری می کنند با فیلتر ویرایش کرده و آنها را با اطلاعات مکان و هشتگ ها (یک کلمه یا عبارت قبل از علامت هش که در درجه اول در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای شناسایی پست های مربوط به یک موضوع خاص استفاده می شود) سازماندهی کنند. کاربران می توانند نمایه های خود را عمومی یا خصوصی کنند. تفاوت این است که با یک پروفایل عمومی ، عکس ها / فیلم های کاربر توسط هر کاربر دیگر اینستاگرام قابل مشاهده است ، در حالی که با یک پروفایل خصوصی ، کاربران می توانند افرادی را که می خواهند بتوانند پست های خود را مشاهده کنند تأیید کنند. کاربران اینستاگرام با جستجوی هشتگ ها و مکان ها می توانند عکس ها و فیلم های سایر کاربران را مرور کنند.آنها همچنین می توانند از طریق جمع آوری محتوای پرطرفدار پیمایش کرده و با کلیک بر روی دکمه هایی که به آنها امکان “پسندیدن” پست یا افزودن نظر نوشتاری به پست را می دهد ، با عکسها و فیلمهای کاربر دیگر ارتباط برقرار کنند. هنگامی که یک کاربر کاربر دیگری را “دنبال” می کند ، به این معنی است که او عکس ها و فیلم های آن کاربر را به فید خود اضافه می کند.

نسخه اول برنامه اینستاگرام فقط به کاربران امکان می دهد رسانه های خود را با نسبت ابعاد مربع نمایش دهند (نسبت ابعاد رابطه ای متناسب با عرض و ارتفاع تصویر است). برای نسبت ابعاد مربع ، طول و عرض تصویر یکسان است. این بدان معناست که کاربران اینستاگرام فقط می توانند رسانه هایی ارسال کنند که با عرض 640 پیکسل آیفون 4 در آن زمان (در سال 2010) مطابقت داشته باشد. در سال 2015 ، این ویژگی تغییر کرد و کاربران می توانند رسانه های بزرگتر (تا 1080 پیکسل) را بارگذاری کنند.

از زمان راه اندازی اینستاگرام ، این سرویس همچنین ویژگی پیام رسانی و قابلیت افزودن چندین تصویر یا فیلم را در همان پست به کاربران اضافه کرده است. در حال حاضر ، یکی از محبوب ترین ویژگی های این برنامه “Instagram Stories” است. با استفاده از این ویژگی ، کاربران می توانند عکس ها و فیلم ها را به یک منبع جداگانه از محتوای برنامه ارسال کنند. این نوع پست ها توسط کاربران دیگر به مدت 24 ساعت پس از زمان ارسال اصلی قابل مشاهده هستند. طبق اطلاعات اینستاگرام ، 500 میلیون نفر هر روز در سال 2020 از Instagram Stories استفاده می کنند.

و اما ….

در حالی که از زمان خریداری فیس بوک رشد کاربر همچنان در حال افزایش است ، اینستاگرام با رعایت تجربه کاربری ساده و شهودی و تمرکز اصلی خود بر قابلیت های اشتراک عکس و فیلم ، تغییرات نسبتاً کمی را در برنامه ایجاد کرده است. به نظر می رسد این شرکت علی رغم قیمت بالای خرید خود ، سرمایه گذاری زیرکی از طرف فیس بوک بوده است. در سال 2019، شرکت تحقیقات بازار شرکت eMarketer پیش بینی کرد که نمایش مشخصات عمومی خواهد 117،200،000 کاربران توسط 2021. رسیدن 1  در سال 2018، نمایش مشخصات عمومی نرم افزار رایگان دانلود ترین دوم در فروشگاه برنامه های اپل بود (دوم تنها به رایگان برنامه تلفن همراه دستگاه یوتیوب است. در 2019، وجود دارد 1 میلیارد نفر که نمایش مشخصات عمومی استفاده هر ماه .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *