بازاریابی محتوا چیست؟


بازاریابی محتوا محتوای آموزنده ای را برای مخاطبان هدف شما مرتبط ، جالب و مفید به اشتراک می گذارد.

چهار شکل محتوا وجود دارد:

  • کلمه نوشته شده
  • سمعی
  • ویدئو
  • تصاویر

مهمترین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که مفید بودن کار شماست. اگر مخاطبان شما هیچ ارزشی از آن دریافت نکنند ، ایجاد هیچ محتوایی فایده ای ندارد.

هدف شما کمک به آنها ، بهبود کیفیت زندگی آنها و معرفی خود به عنوان یک رهبر فکری است – کسی که می تواند به آنها اعتماد کند تا آنها را از طریق چالش هایی که با آن روبرو هستند راهنمایی کند زیرا این امر مربوط به حوزه تخصص شما است.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است.

چرا باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کرد؟

هنگامی که محتوا به خوبی انجام شود ، ارزش ویژه برند ایجاد می شود ، به این معنی که: با ادامه تولید محتوای ارزشمند ، برند شما با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا می کند. و هرچه بیشتر به مخاطب خود کمک کنید ، برند شما به عنوان یک رهبر در زمینه فعالیت خود شهرت بیشتری کسب خواهد کرد.

این یک اثر چرخ دنده را ایجاد می کند که در آن شما شروع به ایجاد حرکت بیشتر و بیشتری می کنید تا اینکه ناگهان بر حوزه خود تسلط پیدا کنید.

محتوای اصلی محتوای ارائه دهنده ارزش به شما به عنوان یک تجارت از طریق ترافیک ارگانیک است. این جایی است که مردم شما را در نوعی از سیستم عامل جستجو مانند Google ، YouTube یا یک فهرست پادکست کشف می کنند و از محتوای شما بازدید می کنند.

این به یک دلیل اساسی با سایر ترافیک ها تفاوت اساسی دارد – این افراد به دنبال شما هستند. آنها فعالانه در جستجوی اطلاعات مربوط به تجارت شما هستند – در وهله اول اینگونه شما را کشف کردند.

در هر سیستم عامل دیگر ، شما هر کاری را که انجام می دهند قطع می کنید. آنها به جای جستجوی فعال ناظر منفعل هستند. انجام چنین بازاریابی به طور معمول بسیار دشوار و بسیار گران تر است (فکر کنید تبلیغات فیس بوک ، تبلیغات YouTube و اساساً هر نوع تبلیغ دیگر).

در اینجا به طور خلاصه تفاوت وجود دارد:

در آن سیستم عامل ها ، شما باید به سراغ مخاطبان خود بروید. اما با ترافیک ارگانیک ، مخاطبان شما به سمت شما می آیند.

این به چند دلیل باید شما را هیجان زده کند:

  1. این افراد مشکلی دارند
  2. آنها از این مسئله آگاه هستند.
  3. آنها می خواهند مشکل را حل کنند.

هر سه این مواد برای فروش آنلاین مهم هستند و باعث می شوند بازاریابی محتوا به طور منحصر به فردی برای رشد تجارت شما مناسب باشد.

ایجاد یک استراتژی محتوا

اکنون که متقاعد شدید بازاریابی محتوا ایده خوبی است ، باید یک استراتژی ایجاد کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا یک برنامه برای ایجاد مخاطب توسط چاپ و نشر، حفظ و گسترش محتوای مکرر و مداوم که آموزش، سرگرم، و یا الهام بخش به نوبه خود غریبه را به طرفداران و هواداران را به مشتریان است.

به عبارت دیگر ، شما در حال ایجاد روابط و حل مشکلات هستید.

اگر ارزش ایجاد کنید و خوانندگان خود را به اطلاعاتی که برای حل هر مشکلی با آن نیاز دارند مجهز کنید ، محتوای شما موفق خواهد شد. اگر این کار را نکنید ، همه نوشتن فانتزی و عناوین و استراتژی ها کاری از پیش نمی برند.

هنوز هم بهتر است ، اگر می توانید کسی باشید که هم مخاطب خود را از مشکلی که نمی دانسته اند با خود درگیر کنند آگاه سازد و هم راه حل کاملی برای او فراهم کند ، مشتریانی مادام العمر ایجاد خواهید کرد.

حتی اگر راه حل های بهتر و دیگری نیز وجود داشته باشد ، آنها اهمیتی نخواهند داد – شما برای همیشه مرجع ذهن آنها خواهید بود زیرا ابتدا به آنها کمک کردید .

اما قبل از اینکه مانند یک ماشین محتوا را پمپ کنید ، باید سه کار انجام دهید:

1. تعیین کنید مشتری شما کیست

همه چیز با مشتری شما شروع می شود.

آنها چه میخواهند؟ با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند؟ آنها چه شکلی هستند؟

قبل از شروع کار باید کاملاً تفکر مشتری خود را درک کنید. شما باید به زبان آنها صحبت کنید.

اولین قدم شما این است که تحقیق کنید تا یک نسخه خیالی از مشتری ایده آل خود ایجاد کنید .

این شخصیت یا آواتار ، به طور کلی باید نمایانگر کسانی باشد که می خواهید با محتوای خود به آنها دسترسی پیدا کنید. شما باید بر اساس مدلی که اینجا ارائه می دهید تصمیمات محتوایی پیشگیرانه بگیرید.

2. مشخص کنید که آنها به چه اطلاعاتی نیاز دارند

اکنون باید پا به کفش های آنها بگذارید و سفر مشتری آنها را طی کنید.

برای تجارت با شما چه مراحلی را باید بردارند؟ آنها قبل از خرید از شما چه چیزهایی را باید بدانند و به چه ترتیب؟

این نقشه راه محتوای شما است – اولین مطالب شما. محتوایی ایجاد کنید که به هر مرحله از سفر مشتری پاسخ دهد.

3. نحوه گفتن آن را انتخاب کنید

اینجاست که کمی هنری می شوید.

شما باید تعیین کنید که چگونه می خواهید این اطلاعات را به آنها منتقل کنید.

از چه قالبی استفاده خواهید کرد؟ ویدیو؟ یا کلمه نوشته شده؟

چه داستان هایی را باید بگویید؟ چه نوع لحن و صدایی بیشتر طنین انداز خواهد شد؟

هرچه مخاطبان خود را بهتر بشناسید ، تعیین این مسئله آسان تر خواهد بود.

در نهایت ، شما باید با شهود خود بدوید ، و سپس بی رحمانه آزمایش و تنظیم کنید.

با گذشت زمان ، پیام های بی نقصی را انتخاب کرده و در بازاریابی محتوای خود موفقیت کسب خواهید کرد. ا

ایجاد مخاطب

نکته مهم در ایجاد مخاطب نوشتن مطالب مفید و مرتبط در مورد یک موضوع خاص است. برای ایجاد روابط از طریق نوشتن و محتوای خود . تا بدون خجالت صدای منحصر به فرد خود را به جهان اضافه کنید.

این دقیقاً همان کاری است که برایان کلارک در روزهای اولیه برای ساخت Copyblogger انجام داد.

او دانش خود ، ایده های خود ، سفر خود را به عنوان یک رابطه خاص مربوط به بازاریابی آنلاین و نوشتن متن نوشت.

کارهای او خوانندگان را به آن موضوع علاقه مند کرد و چون مطالب خوب بود ، آنها ماندند.

آنها مشترک و مشترک بودند و جامعه ای از افراد دارای علایق مشترک ایجاد کردند.

در حالی که تعداد وبلاگهای موجود به طرز چشمگیری افزایش یافته است و دنیای آنلاین نسبت به سال 2006 متفاوت به نظر می رسد ، اما اصول اولیه هنوز یکسان است.

این مرا به یک نکته حساس درباره محتوای شما سوق می دهد.

برای ایجاد مخاطب ، باید آن را به دست بیاورید.

محتوای شما باید به اندازه کافی خوب باشد تا مهمترین منابعی را که هر کس دارد – زمان و توجه آنها را تضمین کند.

اگر محتوای متوسطی را بیرون بگذارید ، خوانندگان شما از فاصله یک مایلی آن را بو می کنند و به سرعت علاقه خود را از دست می دهند.

ممکن است شنیده باشید که امروزه دامنه توجه مردم کمتر از حد متوسط ​​است ، اما من با استفانی فلکسمن ، سردبیر Copyblogger موافقت کردم ، وی گفت:

“من فکر نمی کنم محدوده توجه محدودی داشته باشیم. من فکر می کنم تحمل ما به طور متوسط ​​محدود است. “

این میخ به سر می خورد. مخاطبان ما دیگر فرصتی برای محتوای کمتر از متوسط ​​یا حتی متوسط ​​ندارند.

بنابراین ، اولین قدم ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که قابل توجه است. اما به سادگی ایجاد و ارسال آن کافی نیست.

این Field of Dreams نیست ، جایی که تمام کاری که شما باید انجام دهید ساختن آن است و ضرب المثل “آنها” جمع خواهد شد.

شما باید ترافیک را هدایت کنید ، و در فضای بازاریابی محتوای امروز ، وقت ندارید منتظر بمانید تا کشف شوید. شما باید به محتوای خود فشار بیاورید.

برای انجام این کار ، به مکانی که مخاطبان شما وقت خود را در اینترنت می گذرانند نگاه کنید و شروع به ارسال مطالب خود در آنجا کنید. (تمام تحقیقاتی که درباره مشتری ایده آل خود انجام دادید را به خاطر می آورید؟)

گزینه دیگر اجرای تبلیغات پولی است . فایده ای که در اینجا وجود دارد این است که شما می توانید مطالب خود را مستقیماً در مقابل مخاطبان بسیار هدف قرار دهید.

اما نکته منفی این است که هزینه زیادی دارد (بدیهی است) و هنوز هم تضمینی برای ایجاد مخاطب شما نیست.

قرار دادن مطالب خود در مقابل شخصی به این معنا نیست که آنها آن را دوست دارند یا می خواهند در وهله اول آن را بخوانند.

آخرین راه برای دریافت ترافیک ، قرض گرفتن مخاطب شخص دیگری است و منظور من از این کار این است که از افرادی که قبلاً مخاطب دارند بخواهید مطالب شما را با آنها به اشتراک بگذارند.

شاید شما یک پست وبلاگ مهمان را در سایت آنها منتشر کنید ، یا شاید آنها چیزی را در مورد مقاله شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در هر صورت ، استفاده از شبکه شما یک روش خارق العاده (و معمولاً رایگان) برای توزیع عمده محتوای شما است. برای برخی از افراد ، همه آنها باید انجام دهند.

فقط به یاد داشته باشید: مخاطبان آنها باید مانند مشتری ایده آل شما به نظر برسند. شما فقط کسی را نمی خواهید.

شما مردم خود را می خواهید.

اکنون که در مورد مزایای بازاریابی محتوا ، نحوه ایجاد استراتژی و روش های ایجاد مخاطب به صورت آنلاین صحبت کردیم ، بیایید انواع مختلف بازاریابی محتوا را مرور کنیم.

کلمه نوشته شده

کلمه نوشتاری گسترده ترین و محبوب ترین شکل بازاریابی محتوا است.

میزان محتوای نوشته شده در جهان عملاً قابل اندازه گیری نیست ، اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را برای سایر فرمهای مدرن ، جذاب و فانتزی نادیده بگیرید.

نوشتن امروزه بیش از هر زمان دیگری مطرح است ، بنابراین بیایید بررسی کنیم که چگونه به عنوان بازاریابی محتوا کار می کند.

وبلاگ نویسی

روش استفاده شده و واقعی استفاده از نوشتن به عنوان بستر بازاریابی محتوا از طریق وبلاگ نویسی است.

به طور خلاصه ، وبلاگ نویسی جایی است که شما ، به عنوان یک رهبر فکر یا یک متخصص موضوع ، به طور منظم درباره موضوعات مرتبط برای مخاطبان خود می نویسید. بلاگ ها می توانند انواع و اقسام اشکال را داشته باشند و هیچ دو دقیقاً یکسان نیستند. هرکسی می تواند یکی داشته باشد.

وقتی کلمه “بلاگ نویسی” را می گویید ، بیشتر مردم به فکر یک هیپستر سوers تفاهم می افتند که از اتاق خواب خود افکار و احساسات خود را با جهان تقسیم می کند. اینها قطعاً وجود دارند ، اما این چیزی نیست که ما در اینجا روی آن تمرکز می کنیم.

ما متمرکز بر استفاده از وبلاگ برای به دست آوردن مخاطب ، ایجاد روابط و بازاریابی و رشد محتوای شما هستیم.

یک وبلاگ باید در وب سایت شما زندگی کند ، معمولاً به عنوان زیر دامنه یا بخش دیگری از وب سایت شما. از نظر فنی ، ایجاد یک وبلاگ بسیار آسان است. اکثر سیستم عامل های وب سایت دارای یک ویژگی وبلاگ داخلی هستند که می توانید به سادگی آن را فعال کنید.

یک وبلاگ معمولی دارای سه ملفه است:

  • نوشته ها
  • برچسب ها
  • دسته بندی ها

پست ، متن نوشتاری واقعی شماست. آن را به عنوان یک قسمت یا واحد محتوای واحد در نظر بگیرید. معمولاً یک موضوع وجود دارد که در طول پست مورد بررسی قرار می گیرد.

یک موضوع داغ در اینجا طول است. پست شما چه مدت باید باشد ؟ بیشتر بهتر ، درست است؟

لازم نیست. همه اینها به هدف پست و آنچه می خواهید به انجام برسانید بستگی دارد.

یک پست معمول وبلاگ 500–1000 کلمه است. این همان چیزی است که در وبلاگ متوسط ​​و روان خود پیدا خواهید کرد. با این گفته ، برخی انتظارات وجود دارد.

به عنوان مثال ، ست گودین پست های بسیار کوتاه و 200-300 کلمه ای ارسال می کند. بسیاری از پست ها در بستر محتوای متوسط ​​دارای فرم طولانی هستند ، به این معنی که بسیار طولانی تر از پست معمول وبلاگ شما هستند ، چند برابر بیش از 2000 کلمه.

این واقعاً به نوشته شما بستگی دارد ، جایی که موضوع شما و درک مخاطب شما برای بازی در آن نقش می بندد.

قانون کلی ما برای محتوا این است:

آنچه را که می خواهید مصرف کنید ایجاد کنید.

اگر از پستهای فوق العاده طولانی وبلاگ متنفر هستید ، آنها را ننویسید! اگر به هیچ وجه نوشتن را دوست ندارید ، احتمالاً باید فقط از این بخش صرف نظر کنید و به سراغ آنچه که از آن لذت می برید بروید.

محتوای شما باید پسوند شما باشد ، بنابراین توجه به محتوای مورد علاقه خود را شروع کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی را درباره آن دوست دارید. مهندسی معکوس

این اطمینان می دهد شما افراد همفکر خود را به سمت محتوای خود می کشانید تا مخاطبان مناسب خود را بسازید.

و صحبت از ایجاد مخاطب ، بیایید در مورد یکی از راههای اصلی بازدید از وبلاگ خود صحبت کنیم: بهینه سازی موتور جستجو (SEO). 

سئو

بهینه سازی موتور جستجو فرآیند اصلاح محتوای شما است بنابراین در نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری پیدا می کند .

من اینجا در مورد فریب سیستم صحبت نمی کنم. این مورد در گذشته کار می کرد ، اما با پیشرفت موتورهای جستجو ، این نوع تکنیک های “کلاه سیاه” از بین رفته است.

اکنون کار با موتور جستجو بسیار بهتر است و برای انجام این کار ابتدا باید بفهمید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و انگیزه آنها چیست.

هدف یک موتور جستجو این است که در مورد هر جمله ، س questionال یا پرسشی که تایپ می کنید ، مرتبط ترین اطلاعات ممکن را به شما ارائه دهد.

هرچه این کار را با موفقیت انجام دهند ، احتمال استفاده از پلتفرم آنها بیشتر است و این بدان معناست که آنها می توانند تبلیغات بیشتری را به شما ارائه دهند. آنها از این طریق پول خود را بدست می آورند (اتفاقاً هر پلتفرمی رایگان در اینترنت اینگونه کار می کند).

بنابراین ، آنها چگونه می دانند که چه چیزی مرتبط است یا خیر؟

با فهرست بندی هر صفحه وب موجود (همچنین به عنوان نمایه سازی شناخته می شود).

هر از چند گاهی ، یک ربات موتور جستجو وب سایت شما را “خزنده” می کند ، از طریق هر صفحه ، هر تصویر ، هر کلمه و پیوند ، می فهمد که در کجای دنیای آنلاین قرار دارید. با تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت شما ، موتورهای جستجو شما را دسته بندی می کنند و اطلاعات شما را برای بعد ذخیره می کنند.

به همین دلیل است که شما اغلب هنگام جستجو در Google میلیون ها نتیجه می بینید. آنها به معنای واقعی کلمه هر صفحه وب موجود را به شما نشان می دهند که در آن چیزی را که تایپ کرده اید ذکر می کند.

بدیهی است که هیچ کس همه آنها را بررسی نمی کند. بیشتر افراد حتی از صفحه اول عبور نمی کنند ، که این س theال را ایجاد می کند ، “چگونه در صفحه اول قرار می گیرید؟”

با اطمینان از اینکه Google دقیقاً می داند وبلاگ شما از چه قرار است. به چند روش می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که وبلاگ شما روی یک موضوع اصلی متمرکز شده است. هرچه محتوای شما بیشتر متمرکز باشد ، احتمال اینکه صفحه جستجو توسط یک موتور جستجو بیشتر باشد بیشتر است.

در مرحله بعدی ، سعی کنید به این فکر کنید که شخصی که به اطلاعاتی که شما به اشتراک می گذارید نیاز دارد چه چیزی را می تواند در موتور جستجو تایپ کند .

به عنوان مثال ، اگر شما در حال نوشتن مقاله ای در مورد نکات بازنشستگی برای افراد 30 ساله هستید ، ممکن است کسی “چگونگی پس انداز برای بازنشستگی در 30 سالگی من” یا حتی فقط “مشاوره بازنشستگی” را جستجو کند.

وقتی چند جمله را طوفان فکری کردید ، عبارتی را که می خواهید روی آن تمرکز کنید انتخاب کنید.

شما می خواهید از این عبارت دقیق در مقاله خود استفاده کنید.

من در مورد ذکر آن در هر پاراگراف صحبت نمی کنم ، اما این باید رقیب اصلی عنوان شما باشد و به عنوان بخشی از پاراگراف آغازین شما باشد.

در نهایت ، هدف شما این است که تا حد ممکن مفید و مرتبط با یک موضوع خاص باشید.

همانطور که افراد مقاله شما را پیدا می کنند و با آن درگیر می شوند ، به دلیل مرتبط بودن به شهرت موتورهای جستجو دست پیدا می کنید و با رتبه بالاتری پاداش می گیرید که منجر به بازدید بیشتر می شود ، که باعث شهرت بهتر می شود و در نتیجه یک رتبه بالاتر و غیره

این یک اثر چرخ دنده است که می تواند صدها هزار بازدید کننده از سایت شما را به سمت خود سوق دهد و به طور موثر تجارت خود را به طور کامل به طور خودکار ایجاد کند.

حال بیایید درباره هنر درگیر کردن خوانندگان با کلمات نوشتاری صحبت کنیم. من در مورد نوشتن متن صحبت می کنم.

نوشتن متن

آیا تا به حال یکی از آن تبلیغات طولانی را در تمام فیس بوک خوانده اید؟ یا یک تبلیغ تجاری خنده دار مانند تبلیغات Squatty Potty یا Dollar Shave Club را تماشا کرده اید؟

در هر دو مورد ، در آن تبلیغات از نوشتن متن برای جلب توجه شما و نگه داشتن آن در تمام طول تبلیغ استفاده شده است.

نوشتن متن به معنای هنر استفاده از کلمه نوشتاری برای درگیر کردن ، مجبور کردن و ترغیب کردن است. هر زمان که با کلمه نوشتاری در هر شکل تبلیغاتی روبرو شدید ، با نوشتن متن درگیر می شوید.

اما این چه ارتباطی با شما و بازاریابی محتوای شما دارد؟

از این گذشته ، شما فقط یک وبلاگ می نویسید. شما نیازی به دانستن چیزی در مورد نوشتن نسخه خوب ندارید؟

اشتباه.

تبدیل شدن به یک نویسنده متبحر ماهر یکی از سریعترین و مثرترین روشها برای بهبود نتایج بازاریابی محتوای شماست. این تفاوت بین خسته شدن یک خواننده یا به اشتراک گذاشتن دیوانه وار محتوای شما با همه کسانی که می شناسند است.

به هیچ وجه قادر نخواهم بود در این پست وبلاگ همه آنچه را که باید درباره نوشتن مطالب نوشتنی بدانید را پوشش دهم. موضوع خیلی ساده و عمیق است.

با این حال ، من می توانم برخی از عناصر ضروری کپی خوب را به اشتراک بگذارم که می توانید بلافاصله با استفاده از آنها محتوای خود را بهبود بخشید.

در مورد عناوین خود وسواس نشان دهید

نویسندگان خوب می دانند که عناوین مهم هستند .

نویسندگان بزرگ درباره عناوین خود وسواس دارند.

این تنها چیزی است که تعیین می کند محتوای شما خوانده شود یا خیر. شما می توانید باورنکردنی ترین محتوای جهان را داشته باشید ، اما اگر عنوان شما خسته کننده یا ضعیف باشد ، اهمیتی نخواهد داشت.

یک عنوان خوب واضح ، خاص و جذاب است. هم باید به خواننده بگوید که چه انتظاری داشته باشد و هم اینکه آنها را از آنچه در داخل است تحریک کند.

عنوان شما همچنین باید خواننده شما را واجد شرایط کند ، به این معنی که باید مخاطبان هدف شما را جذب کند. اگر خیلی مبهم باشد ، یک خواننده شروع به خواندن می کند – فکر می کند مقاله در مورد آنها اعمال می شود – فقط برای کشف اینکه هیچ ارتباطی با آنها ندارد. آنها احساس نیرنگ می کنند.

این مهم است. شما فقط سعی ندارید کسی و همه را بخوانید تا مقاله شما را بخوانند. این بی معنی می شود. شما می خواهید فردی مناسب که مقاله شما را بخواند باشد ، شخصی که می دانید از آن ارزش می گیرد.

بنابراین دقیقه ها ، ساعت ها ، حتی روزهای اضافی را به درستی عنوان خود را صرف کنید.

برای شخصی خاص بنویسید

نوشتن مطالب تبلیغاتی در واقع درک وضعیت عاطفی و روانی خواننده است. شما باید بتوانید وارد سر آنها شوید و به گفتگو بپیوندید.

یکی از راه های این کار نوشتن نامه برای شخصی بسیار خاص است. این می تواند یک آواتار مشتری ایده آل شما باشد که شما ایجاد کرده اید ، یا می تواند یک فرد واقعی باشد که متناسب با مخاطبان هدف شما باشد.

در هر صورت ، این شخص را هنگام نوشتن تصویر کنید. آنها با چه چیزی مبارزه می کنند؟ چه تجربه هایی وجود دارد؟ اگر کنار هم روی یک کاناپه روی کاناپه نشسته باشید ، چگونه با آنها صحبت خواهید کرد؟

پس از روشن شدن این موضوع ، برای آنها نامه بنویسید. تمام قوانین حرفه ای و گرامری خود را نادیده بگیرید. فقط بنویسید مثل اینکه با آنها در کافی شاپ هستید ، یا مثل اینکه برایشان ایمیل می نویسید.

بدون شکست ، نوشتن های شما شخصی تر می شود و ارتباط قوی تری با خوانندگان خود برقرار می کنید. آنها احساس خواهند کرد که شما با آنها درست صحبت می کنید زیرا تا حدی صحبت می کنید. این نوع نوشتن است که مخاطب شما از آن می خواند ، به اشتراک می گذارد و از آن خرید می کند.

ساده باش

یکی از گناهان اصلی نوشتن متن ، پیچیدگی بیش از حد است که پیام شما را گیج کننده می کند.

نسخه خوب همه چیز در مورد خراب کردن مسائل است تا خواننده شما بتواند به راحتی و به سرعت درک کند که شما در مورد چه چیزی صحبت می کنید. این به معنای استفاده نکردن از کلمات پیچیده ، صحبت داخلی ، اصطلاحات اصطلاحات فنی و جملات طولانی و کاملاً ساختاریاست.

این مانند حکم اعدام برای نسخه شما است.

درعوض ، جملات خود را بشکنید. نظر خود را به سادگی بیان کنید. ساده ترین و ساده ترین راه برای گفتن آنچه می خواهید بگویید را پیدا کنید. در غیر این صورت ، خواننده شما باید سخت تلاش کند تا آنچه را که می نویسید غربال کند و گیج شود.

در نتیجه ، آنها کاری نمی کنند. آنها نمی خوانند ، به اشتراک نمی گذارند ، نمی خرند ، هیچ چیز.

این چیزی نیست که شما می خواهید. بنابراین نوشتن خود را ساده و دقیق نگه دارید.

خلاصه کردن

تولید محتوا آسان نیست. ایجاد محتوایی که در واقع ارزش توجه هر کسی را دارد حتی دشوارتر است.

اما پاداش آن ارزش دارد. شما یک خواننده وفادار ایجاد خواهید کرد که با شما ، نام تجاری شما و ارزش های شما طنین انداز است. شما توجه و اعتماد آنها را جلب خواهید کرد ، که هر دو پیش شرط اساسی ایجاد یک تجارت آنلاین باور نکردنی هستند .

بعد ، بیایید ایمیل را ببینیم ، که ستون فقرات تبدیل آن خوانندگان وفادار به مشتری است.

پست الکترونیک

ایمیل ممکن است قدیمی به نظر برسد ، اما همچنان یکی از موثرترین و قدرتمندترین اشکال بازاریابی است که وجود دارد .

این ارتباط مستقیم با مخاطبان شماست. هنگامی که آنها اطلاعات تماس خود را به شما می دهند ، یک سطح اعتماد وجود دارد که نمی توان آن را کم دانست.

بیایید به روش های اصلی استفاده موثر از ایمیل در استراتژی بازاریابی محتوا نگاهی بیندازیم .

ساختمان لیست

کل استراتژی بازاریابی محتوای شما باید در مورد ایجاد لیست شما باشد. عادت زنانه.

این ممکن است مانند یک جمله جسورانه به نظر برسد (و همینطور است) اما درست است.

وقتی کسی محتوای شما را کشف کرد ، در وب سایت شما می ماند تا آن را بخواند ، شاید کمی بهم بزند و سپس آن را ترک کند. در موارد نادر ، آنها حتی ممکن است در اولین بازدید از شما خرید کنند.

مشکل این است که شما راهی برای تماس با آنها ندارید. شما روی آنها حساب می کنید تا محتوای شما را به خاطر بسپارند و به طور منظم بازگردند تا فرصت بیشتری برای تبلیغ محصول خود یا به اشتراک گذاشتن محتوای خود داشته باشید.

اگر آدرس ایمیل آنها را دارید ، می توانید با آنها تماس بگیرید. هر زمان که بخواهید می توانید محتوای جدید خود را برای آنها ارسال کنید یا محصولات خود را تبلیغ کنید (به دلیل منطقی). مخاطبان شما به یک امر واقعی و ملموس تبدیل می شوند که می توانید مستقیماً آن را ببینید و با او صحبت کنید.

واقعیت این است که ، تعداد افرادی که محتوای شما را می خوانند و به اشتراک می گذارند ، در صورت عدم تغییر نتیجه مطلب ، به سادگی مهم نیست.

هدف شما باید این باشد که نتایج واقعی کسب و کار را با محتوای خود بدست آورید ، نه فقط یک دسته از خوانندگان و پیروان را بدست آورید. این صورتحساب ها را پرداخت نمی کند.

بنابراین ، کاری که می خواهید انجام دهید این است که راهی پیدا کنید تا آدرس ایمیل آنها را قبل از عزیمت دریافت کنید. این هدف شماره یک شماست.

به چند روش می توانید این کار را انجام دهید ، اما م mostثرترین آنها ارائه چیزی با ارزش در ازای آدرس ایمیل آنهاست .

به موضوع خود فکر کنید. اگر کسی در حال خواندن مقاله یا وبلاگ شما است ، با چه چیزی دست و پنجه نرم می کند؟ آنها با چه مشکلی روبرو هستند که می توانید به حل آن کمک کنید؟

از آن برای ایجاد بخشی از محتوایی که می توانید به صورت رایگان ارائه دهید استفاده کنید.

برخی از ایده ها عبارتند از:

  • چک لیست PDF
  • یک دوره کوتاه
  • یک فیلم یا درس رایگان از یک دوره
  • یک نمونه رایگان
  • تماس یا مشاوره رایگان
  • یک نقل قول رایگان

این لیست بی پایان است. در واقع فقط با تخیل شما محدود می شود.

نکته اصلی این است که مطمئن شوید از نظر مخاطب شما مرتبط و مطلوب است و تنها راه واقعی این است که چندین چیز مختلف را به مرور آزمایش کنید و ببینید چه چیزی بهترین نتیجه را می گیرد.

ممکن است فکر کنید ، “پس از انتخاب آنها چه اتفاقی می افتد؟”

برای آن ، ما باید در مورد اتوماسیون صحبت کنیم.

اتوماسیون

اتوماسیون یکی از صرفه جویی در وقت و قدرتمندترین ابزاری است که در صورت استفاده صحیح از آن استفاده می کنید.

این مفهوم ساده است: شما مجموعه ای از مراحل را تعریف می کنید که باید در یک دنباله بعد از یک عمل اتفاق بیفتد ، مانند انتخاب محتوای رایگان شگفت انگیز خود یا خرید یک محصول.

این مراحل می تواند مواردی مانند افزودن برچسب ، ارسال ایمیل یا انتظار برای مدت زمان مشخصی باشد ، اگرچه بسته به پلتفرمی که استفاده می کنید ، گزینه ها بسیار پیچیده تر می شوند.

این مانند این است که تعداد بی شماری از فروشندگان 24/7 شبانه روز برای فروش محصول خود کار می کنند ، یا یک نسخه مجازی از خود سلام و احوالپرسی به تک تک افرادی که وارد فروشگاه شما می شوند.

یک روش محبوب برای استفاده از اتوماسیون در کسب و کار شما دنباله روی پرورش است .

وقتی کسی از طریق انتخاب رایگان یا حتی فقط از طریق دکمه “عضویت در خبرنامه” (که ما توصیه نمی کنیم) در لیست ایمیل شما ثبت نام می کند ، احتمال دارد که اطلاعات زیادی در مورد شما نداشته باشند. آنها برای شما و دنیای شما تازه هستند.

سکانس پرورش فرصت شما برای به اشتراک گذاشتن داستان شماست. برای برقراری ارتباط با آنها و به آنها اطلاع دهید که در مورد چه چیزی هستید (و چگونه می توانید به آنها کمک کنید). شما در حال گرفتن آنها را به سرعت.

فقط این یک توالی ایمیل می تواند تجارت شما را متحول کند.

به جای گروهی از افراد در لیست شما – همه در مراحل مختلف دانش در مورد شما و تجارت شما ، همه آنها معرفی یکسانی دارند و از همان ابتدا بنیان یکسانی می گیرند. همه در یک زمین بازی برابر هستند.

این باعث می شود که آنها به عنوان یک مارک تجاری با شما بیشتر درگیر شوند ، احتمال اینکه در آینده ایمیل های شما را باز کنند و در نهایت به مشتری وفادار تبدیل شوند.

شگفت انگیز به نظر می رسد ، درست است؟

تنها نکته قابل توجه این است که برای تحقق این امر به نرم افزار ایمیل احتیاج دارید. اکثر گزینه ها بسیار پیچیده و دشوار برای استفاده هستند ، یا بسیار ساده هستند و آنچه را که قادر به انجام آن هستید محدود می کنند.

در Copyblogger ، ما از ConvertKit استفاده و پیشنهاد می کنیم. این در حالی که کاربرپسند است فوق العاده قدرتمند است و بانک را شکست نمی دهد. می توانید بررسی کامل ما را در اینجا بخوانید ، یا برای یک حساب کاربری رایگان در اینجا ثبت نام کنید .

هنگامی که اتوماسیون خود را راه اندازی کردید ، باید در مورد چگونگی مکالمه منظم با مشترکان خود فکر کنید.

خبرنامه ها

خبرنامه های الکترونیکی شباهت زیادی به روزنامه ها یا نشریات مجله دارند.

در یک زمان منظم ، معمولاً هر هفته یا ماه ، شما یک ایمیل با به روزرسانی ها ، اخبار ، مطالب جدید یا اطلاعات جالبی که می خواهید با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید ، برای خوانندگان خود ارسال می کنید.

اصولاً هر کاری که بخواهید می توانید با خبرنامه خود انجام دهید. اگر هر هفته یک وبلاگ جدید می نویسید ، خبرنامه شما ممکن است به سادگی راهی برای اطلاع رسانی به مشترکان شما در مورد محتوای جدید باشد.

این می تواند یک ایمیل کوتاه همراه با تشویق یا یک نقل قول الهام بخش باشد.

امکانات بی پایان است.

اگر می خواهید مخاطب بسازید ، داشتن یک خبرنامه بسیار مهم است.

برای حفظ هر نوع رابطه ای ، شما نیاز به ارتباط منظم دارید.

این دقیقاً نقش خبرنامه شماست – برای حفظ و بهبود رابطه خود با مخاطب در طول زمان.

چطوری این کار را انجام میدهی؟ با ادامه دادن ارزش.

مشترکین شما صرفاً برای سرگرمی در اینجا نیستند. این ممکن است سهم کمی در آن داشته باشد ، اما به طور کلی ، آنها به شما توجه می کنند زیرا آنها نوعی سود ، نوعی ارزش را از شما می گیرند.

اعم از توصیه ، نکات ، محتوای منظم یا فقط خندیدن ، باید مدام آن را به آنها تحویل دهید در غیر اینصورت خسته می شوند و می روند.

کاملاً بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقت آنها را تلف کنید ، بنابراین نیمه کاره نروید. بیشتر تلاش کنید تا خبرنامه خود را عالی کنید.

خلاصه کردن

ایمیل باید نقش مهمی در استراتژی بازاریابی محتوای شما داشته باشد. من می گویم که ایجاد لیست ایمیل شما باید در واقع هدف کل بازاریابی محتوای شما باشد.

همه راه ها به ایمیل یا مواردی از این دست منتهی می شوند.

با ایجاد لیست ، تنظیم اتوماسیون برای پرورش مشترکان خود بصورت شبانه روزی و اعتماد سازی در خبرنامه های معمولی ، شاهد بهبود چشمگیر نتایج بازاریابی محتوای خود خواهید بود. شما قادر خواهید بود نتایج واقعی تجارت را به تلاش های بازاریابی محتوا مرتبط کنید. 

پادکست

پادکست دنیای صوتی بازاریابی محتوا است. بیش از 1،000،000 پادکست وجود دارد که موضوعات مختلفی را از سرمایه گذاری سهام گرفته تا فرزندپروری تا بال گرم خوردن هنگام مصاحبه با افراد مشهور پوشش می دهد.

اگرچه به نظر می رسد بسیاری از نمایش ها ، اما در مقایسه با سایر سیستم عامل های محتوای غول پیکر موجود ، بازاری نسبتاً کوچک است. (برای مرجع ، بیش از 500 میلیون وبلاگ وجود دارد. این 500 برابر وبلاگ پادکست است.)

اما تفاوت کلیدی در اینجا این است که کسی می تواند پادکست را بشنود در حالی که تقریباً هر کاری انجام می دهد ، در حالی که محتوای ویدیویی یا نوشتاری از او می خواهد که آن را مشاهده کند. هر کسی که بتواند موسیقی گوش دهد ، می تواند پادکست گوش دهد.

و در حالی که بسیاری از پادکست ها کاملاً سرگرم کننده هستند ، جذابیت بیشتر این است که آنها می توانند هنگام رفت و آمد یا انجام کارهای حیاط ، خود را یاد بگیرند و بهتر از آن استفاده کنند.

ایجاد پادکست خوب به فکر ، تلاش و ثبات نیاز دارد. این آسان نیست (بیشتر بازاریابی محتوا آسان نیست) اما پادکست خوب تولید شده می تواند سرمایه اصلی شما باشد.

همچنین یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان است. اگر به آن فکر کنید ، آنها اساساً فقط ساعتها و ساعتها به مکالمات شما ، به صدای شما گوش می دهند.

بنابراین اگر تجارت شما از ایجاد روابط محکم و حتی صمیمیت با مخاطبان خود سود می برد ، باید نگاهی جدی به پادکست داشته باشید.

بیایید نکات کلیدی را که باید در مورد شروع پادکست بدانید بررسی کنیم.

پیدا کردن پیش فرض نمایش شما

پادکستی با قول نمایش زندگی می کند یا می میرد ، و منظور من از مقدمه موضوع است. قلاب. ایده بزرگی که نمایش شما بر آن متمرکز است.

این مهم است. شما می خواهید شنوندگان شما هفته به هفته هماهنگ شوند ، این بدان معناست که آنها باید در کل نمایش شما فروخته شوند ، نه فقط در چند قسمت.

به یک برنامه تلویزیونی فکر کنید. آنها نمی خواهند شما فقط یک قسمت را تماشا کنید. آنها می خواهند شما را برای یک فصل کامل هماهنگ کنید.

برنامه های گفتگوی اواخر شب ممکن است یک قسمت خاص را بیش از قسمت های دیگر تبلیغ کنند ، اما آنها هنوز هم می خواهند شما دوباره به تماشای داستان های مشهور و بازی با یک مجری حواس پرت برگردید.

وقتی مجذوب یک برنامه شوید ، مدام هماهنگ می شوید. در واقع شما برایتان مهم نیست که قسمت بعدی چیست ، زیرا درگیر برنامه هستید. این فوق العاده قدرتمند است و به همین دلیل است که مشاغل بیشتری پادکست ها را شروع می کنند.

بنابراین ، چه چیزی پیش فرض خوب را ایجاد می کند؟ دو ماده اصلی وجود دارد:

  • مورد خاصی که نمایش شما در مورد آن است
  • چگونه می خواهید به طور منحصر به فرد به آن موضوع نزدیک شوید

باز هم به یک برنامه تلویزیونی فکر کنید. در نمایش محبوب MythBusters ، یک دونفره خنده دار و عجیب و غریب از جلوه های ویژه علمی و هالیوودی استفاده می کند تا بفهمد افسانه های شهری ممکن است یا مضحک.

در اینجا ، موضوع علم است. آنها در حال نشان دادن و آموزش روش علمی هستند.

چرخش منحصر به فرد این است که آنها از جلوه های ویژه و افسانه های شهری برای این کار استفاده می کنند. این یک روش دیوانه کننده ، سرگرم کننده و کاملاً منحصر به فرد برای آموزش اصول علم و فیزیک است.

با این کار ، آنها مقدمه ای به قدری قوی ایجاد کردند که طرفدارانشان به معنای واقعی کلمه اصلاً برایشان مهم نبود که قسمت بعدی چه خواهد بود. ندانستن در واقع بخشی از تفریح ​​بود. قرار است بعد چه کار دیوانه ای انجام دهند؟

این همان کاری است که می خواهید برای پادکست خود انجام دهید.

شما احتمالاً قبلاً ایده ای درباره موضوع پادکست خود داشته اید ، بنابراین آن را بنویسید و سپس مدتی را به فکر رویکرد منحصر به فرد خود بگذارید.

نظر منحصر به فرد شما چیست؟ چه چیزی نظر شما را از دیگران جدا می کند؟ آنچه را که در بازار وجود ندارد ، روی میز خواهید آورد؟

هنگامی که کمی طوفان فکری کردید ، سعی کنید این جمله را پر کنید:

در [نام پادکست] ، من در مورد [موضوع] توسط [رویکرد منحصر به فرد] صحبت می کنم . من این کار را با [جزئیات منحصر به فرد قالب یا محتوای شما] انجام می دهم .

میخ فرض شما اولین قدم برای یک پادکست عالی است. با قلاب کردن شنوندگان ، شما نه تنها پیروان متعهد و وفاداری را ایجاد می کنید ، بلکه آنها را قادر می سازید تا به راحتی درباره برنامه شما با دوستان و شبکه هایشان صحبت کنند.

پادکست شما به تنهایی شروع به پخش همه می کند.

 

شروع پادکست شما

اکنون که فرض خود را فهمیدید ، زمان شروع پادکست خود فرا رسیده است.

برای انجام این کار ، به چند مورد نیاز دارید:

  • تجهیزات صوتی خوب
  • نرم افزار ضبط
  • نرم افزار میزبانی پادکست

برای تجهیزات صوتی ، نیازی به ورشکستگی برای تهیه تجهیزات حرفه ای و با کیفیت استودیو ندارید. ما در دوره ای زندگی می کنیم که شما می توانید بدون صرف هزینه های بسیار بسیار حرفه ای به نظر برسید.

در ابتدا ، شما به یک میکروفون نیاز دارید.

دو نوع وجود دارد: USB و XLR

میکروفون USB مستقیماً به رایانه شما متصل می شود و نیازی به موارد اضافی نیست. این سریعترین و ارزانترین راه برای گرفتن صدای عالی با کیفیت عالی برای پادکست شماست.

میکروفون XLR برای اتصال به کامپیوتر به یک رابط نیاز دارد. این میکروفون ها معمولاً کمی گران ترند اما کیفیت صدا بسیار بهتر است.

بسته به اینکه چقدر می خواهید پیش بروید ، قیمت ها ممکن است از 30 دلار تا هزاران دلار باشد. با این حال ، یکی از محبوب ترین میکروفون های مورد استفاده در پخش ، Shure SM7B ، 400 دلار است.

با چند صد دلار ، می توانید در همان کیفیت صدای خوب باشید که دارای صدها قسمت زیر کمربند آنها و میلیون ها بار دانلود است.

اما اگر در حال حاضر این مقدار کمی زیاد است ، پت فلین ، میزبان پادکست های Smart Passive Income and Ask Pat ، میکروفون 60 دلاری را پیشنهاد می کند که به گفته وی ، به اندازه 400 میلیون دلار خوب است. بنابراین می توانید صدای زیر سطح حرفه ای را با زیر 100 دلار دریافت کنید.

دوستان ما در Buzzsprout لیستی عالی از میکروفون های پیشنهادی را برای پادکست در اینجا قرار داده اند . آنها جزئیات بیشتری در مورد آنچه شما به دنبال آن هستید می آورند ، بنابراین شما می توانید با تحصیل تصمیم بگیرید.

صحبت از Buzzsprout ، مورد بعدی که به آن نیاز خواهید داشت ، بستر میزبانی پادکست است. این نرم افزاری است که پادکست شما را در همه برنامه های مختلف پادکست مانند Apple Podcasts ، Spotify ، Stitcher ، Google Podcasts و غیره میزبانی می کند.

Buzzsprout یکی از بزرگترین و بهترین سیستم عامل های پادکست موجود است. آنها بارگذاری و مدیریت پادکست شما را بسیار ساده می کنند حتی اگر کاملاً جدید باشید. ما از آن استفاده می کنیم و آن را در Copyblogger توصیه می کنیم. 

وقتی همه چیز مرتب شد ، یک برنامه محتوا ایجاد کنید. تصمیم بگیرید:

  • وقتی می خواهید قسمت های خود را ضبط کنید
  • با چه کسی می خواهید مصاحبه کنید (مگر اینکه قصد مصاحبه با کسی را نداشته باشید. این هم خوب است.)
  • چند بار می خواهید اپیزودها را منتشر کنید

این مهمترین کاری است که می توانید برای موفقیت در پادکست خود انجام دهید. تفاوت اساسی پادکست های موفق با آنهایی که دیگر وجود ندارند (یا هرگز شروع نشده اند) قوام است. مهمتر از همه ، سازگاری همان چیزی است که باعث می شود پادکست شما ساخته یا شکسته شود.

فقط به الهام اعتماد نکنید. برنامه ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید ، مهم نیست که چه احساسی دارید یا چه عواملی برای جلوگیری از آن ایجاد می شود. با انجام این کار ، 90٪ از سایر پادکست ها پیشی خواهید گرفت.

شنوندگان خود را تبدیل کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، هدف از بازاریابی محتوای شما بازدید بیشتر ، پسندیدن ، اشتراک گذاری ، بارگیری یا برداشت بیشتر نیست. اینها معیارهای پوچی است. آنها در واقع معنایی ندارند.

محتوای شما باید مستقیماً به یک نتیجه کسب و کار مرتبط شود و با پادکست شما تفاوتی ندارد.

اشتباه نکنید ، ایجاد مخاطبی از شنوندگان وفادار که عاشق محتوای شما هستند کار آسانی نیست و باید از آنها تجلیل کرد. اما این به تنهایی سوزن را در تجارت شما جابجا نمی کند.

شما باید آنها را به مشترک یا خریدار تبدیل کنید.

و بهترین راه برای انجام این کار این است که به سادگی از آنها سال کنید.

بنابراین بسیاری از پادکسترها به محصولات یا خدمات خود اشاره ای نمی کنند. آنها برای شنوندگان خود دعوت به عمل ندارند.

این یک اشتباه است

پیش فرض شما نه تنها باید مستقیماً با محصولات یا خدمات اصلی شما ارتباط داشته باشد ، بلکه باید در مورد هر قسمت که منتشر می کنید نیز درباره آنها صحبت کنید.

ساختمان StoryBrand پادکست به عنوان مثال بزرگ از این است. آنها در پادکست خود اصلاً اسپانسر یا تبلیغاتی ندارند. در عوض ، آنها هر قسمت را به پیشنهاد خود برمی گردانند. هر قسمت به تبلیغاتی همیشه سبز برای محصولاتشان تبدیل می شود.

اگر احساس می کنید کمی سنگین است ، به جای آن منبع رایگان را در نظر بگیرید. با ایجاد یک صفحه فرود با فرم انتخاب ، شنوندگان خود را به مشترکانی تبدیل می کنید که می توانید به طور مستقیم از طریق ایمیل ارسال کنید. به تمام دلایلی که در قسمت ایمیل در بالا ذکر کردم ، این یک چیز بسیار بسیار خوب است.

خلاصه کردن

برای ایجاد پادکست موفق به عنوان یک بستر بازاریابی محتوا:

  • پیش فرض نمایش خود را رقم بزنید
  • میکروفون و نرم افزار میزبانی دریافت کنید
  • یک برنامه محتوا ایجاد کنید و به آن پایبند باشید
  • شنوندگان خود را به مشترکین یا خریداران تبدیل کنید

پادکست یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری جدید ، ایجاد مخاطب و ایجاد رابطه با مخاطب است.

در فضای بازاریابی و تجارت فعلی ما ، مشتریان تمایل به ارتباط واقعی با مارک ها را دارند. پادکست یک روش قدرتمند برای تحقق آن است.

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی از اولین تلویزیون آغاز شده است. اگر یک عکس هزار کلمه باشد ، فیلم هزاران عکس ارزش دارد.

ویدیو به شما امکان می دهد سریعتر از هر رسانه داستانی را تعریف کنید. در یک لحظه ، با شخصیت ها ، تنظیمات و خلق و خوی مناسب ، می توانید شخصی را دقیقاً همان احساسی را که دوست دارید احساس کند ، ایجاد کنید.

به همین دلیل است که فیلم ها فقط در آمریکا یک صنعت 50 میلیارد دلاری هستند. همچنین نزدیکترین ارتباطی است که می توانید با کسی برقرار کنید. اگرچه پادکست یک روش باورنکردنی برای افزایش صمیمیت با مخاطبان شما است ، اما این کار مانند ویدیو مناسب نیست.

فقط در یوتیوب ، مردم هر روز بیش از یک میلیارد ساعت فیلم تماشا می کنند. اندازه و قدرت زیاد آن سیستم عامل غیرقابل انکار است.

 

وبلاگ نویسی

یکی از راه های اصلی vlogging است. اگر نمی توانید بگویید ، وبلاگ نویسی مستقیماً از کلمه “وبلاگ نویسی” ناشی می شود. این همان ایده است ، مگر اینکه به جای استفاده از کلمات ، شما از ویدئو استفاده می کنید.

وبلاگ نویسان معمولاً دوربین را به سمت خود ، هم روی رایانه خود ، هم روی سه پایه ، یا فقط با نگه داشتن آن به سبک سلفی نشان می دهند و درباره موضوعات مختلف مربوط به صنعت خود صحبت می کنند.

برای مارک های شخصی ، این یک روش باورنکردنی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود از طریق اینترنت است. بینندگان شما از تماشای شما ، گوش دادن به شما ، شنیدن انعطاف صدای شما و دریافت حس شخصیت شما بهره مند می شوند.

بیشتر اوقات ، افراد می خواهند از مشاغلی که می شناسند ، مانند آنها اعتماد دارند و به آنها اعتماد می کنند خرید کنند . آنها می خواهند این ارتباط را با شما احساس کنند. آنها ارتباط انسان به انسان را می خواهند.

با فیلم ، در مقیاس گسترده امکان پذیر است.

هنگام ورود به وبلاگ ، همان اصول وبلاگ نویسی که در مورد آن صحبت کردم ، اعمال می شود.

موضوعی را که می خواهید در مورد آن صحبت کنید انتخاب کنید – معمولاً موضوعی را که به خوبی می شناسید و باید مستقیماً با محصول اصلی یا خدماتی که شما ارائه می دهید مرتبط باشد.

سپس ، شروع به تولید محتوا کنید. برخی از افراد ماشین های تولید محتوای طبیعی هستند. ایده ها و موضوعاتی که می توانند روزها درباره آنها صحبت کنند ، به سادگی از آنها بیرون می ریزد.

دیگران باید با دقت بیشتری برنامه ریزی کنند و تحقیق کنند تا ایده های محتوایی خود را پیدا کنند .

هر کدام که هستید ، باید این دو مورد را در ذهن داشته باشید:

  1. شما اینجا هستید تا به مخاطبان خود خدمت کنید.
  2. اگر نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت کنید ، از مخاطبان خود بپرسید.

این راز کثیف تمام بازاریابی محتوا است. از مخاطبان خود بپرسید که آنها چه می خواهند و سپس آن را به آنها بدهید.

این بازخورد می تواند از طریق نظرات درباره فیلم های شما ، پاسخ به خبرنامه شما ، یا فقط مکالمه با مشتریان یا مشتریان فعلی شما باشد. صرف نظر از اینکه چگونه با شما صحبت می کنند ، این معدن طلای ایده ها و موضوعات محتوایی شماست که باید درباره آنها صحبت کنید.

با چیزهایی که بارها و بارها درباره آنها صحبت می کنید شروع کنید و از آنجا بسازید.

در آخر ، محتوایی را تهیه کنید که می خواهید با آن درگیر شوید. اگر از فیلم هایی به سبک سلفی که فرد در مورد کارهای روزمره خود مرتب صحبت می کند متنفر هستید ، از این نوع محتوا استفاده نکنید.

شما افرادی را جذب خواهید کرد که مانند شما فکر می کنند و از همان کارهای شما قدردانی می کنند. این ارزش بینهایت با ارزش 10 برابر بیشتر از افرادی که فقط علاقه ملایم دارند ، است.

به قول سیمون سینک ، “مردم آنچه را شما انجام می دهید نمی خرند ، بلکه آنها می خرند که چرا این کار را می کنید.”

با به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها ، نظرات و افکار خود در مورد موضوعات مرتبط با صنعت خود ، افرادی را که به آنچه شما اعتقاد دارید باور دارند جذب می کنید. آنها به قوی ترین مشتری و طرفدار صوتی شما تبدیل خواهند شد.

فیلم های تخته سفید

قالب ویدیویی محبوب دیگر ، فیلم های تخته سفید است. فیلم های تخته سفید هنوز هم می توانند طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش دهند ، اما تفاوت اصلی آنها در انیمیشن یا طراحی است.

در اصل همان فیلم های معمولی است ، به جز مناظر و مردم واقعی نیستند.

به چند دلیل فیلم های تخته سفید بسیار مفید هستند:

  1. لازم نیست در دوربین خوب باشید.
  2. شما به تجهیزات تصویری فانتزی نیازی ندارید.
  3. اگر بخواهید می توانید کل کار را به خارج از کشور برسانید.

این یک روش ساده برای شروع تولید سریع محتوای ویدیویی است ، حتی اگر بودجه کافی هم داشته باشید. سربار مورد نیاز کم است و اگر صاحب مشاغل کوچک شلوغی هستید که باید موسیقی برای گوش شما باشد.

منابع ویدئویی تخته سفید:

نحوه ایجاد یک فیلم وایت برد

نحوه ایجاد یک انیمیشن تخته سفید با بودجه

بهترین وب سایت ها برای ساخت فیلم های وایت برد خود

اولین قدم شما ایجاد اسکریپت برای ویدیو است. اگر خودتان آن را ضبط کنید ، می توانید بداهه پردازی کنید ، کاری که بسیاری از مردم انجام می دهند. اما اگر آن را برای ضبط صدا برای یک هنرمند صداپیشه ارسال می کنید ، باید اسکریپت و دستورالعمل های خاصی را در مورد نحوه برخورد با آنها ارائه دهید.

این هنرمندان معمولاً بر اساس تعداد کلمات شارژ می کنند ، بنابراین هرچه ویدیو کوتاه تر شود ، هزینه آن نیز کمتر می شود. با این اوصاف ، شما می توانید هنرمندان صدای عالی را با نرخ های رقابتی در سیستم عامل هایی مانند Upwork یا Freelancer پیدا کنید ، بنابراین از انجام یک ویدیوی طولانی ترت نداشته باشید.

انیمیشن و ویرایش فیلم نیز همین است. اگر خودتان یا در خانه مهارت لازم برای انجام این کار را ندارید ، می توانید به راحتی یک فریلنسر پیدا کنید تا در همان سیستم عامل ها به شما کمک کند.

ورود ویدئوهای وایت برد کم است و راهی عالی برای شروع بازاریابی ویدئویی است.

بررسی محصولات

این ممکن است شما را متعجب کند ، اما بررسی محصولات یکی از متداول ترین انواع محتوای ویدیویی است.

محصولات فیزیکی ، نرم افزار ، برنامه ها ، شما آن را نامگذاری کنید. در صورت وجود ، افراد می خواهند بازبینی در آن مشاهده کنند تا بتوانند در تصمیم خرید خود اطمینان داشته باشند.

این به دو دلیل هوشمندانه است:

  • شما نیازی به داشتن مخاطب خاص خود ندارید.
  • شما بلافاصله خود را به عنوان یک مقام معرفی می کنید.

شما در اصل فقط به یک بازار موجود که در حال حاضر بازدید زیادی دارد ، ضربه می زنید. نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست.

محصولی مربوط به صنعت خود را پیدا کنید ، یک بررسی عالی از آن ایجاد کنید ، آن را در YouTube منتشر کنید و تقریباً تضمین می کنید که شروع به بازدید کنید.

اگرچه برای داشتن بیشترین مزایای بررسی محصولات ، باید چند نکته مهم را بخاطر بسپارید.

1. محصولی را انتخاب کنید که کاملاً مربوط به محصول یا خدمات شما باشد

شما می خواهید افرادی را جذب کنید که به احتمال زیاد مناسب تجارت شما هستند.

اگر خدمات مراقبت از چمن را ارائه دهید و مروری بر روی یک گلدان توالت شگفت انگیز بگذارید ، احتمالاً بسیاری از افراد آن فیلم را تماشا می کنند که کاملاً نیازی به خدمات شما ندارند.

این باز هم به معیارهای بیهوده (بازدیدها ، مشترکان و غیره) در مقابل نتایج واقعی کسب و کار کاهش می یابد. این فقط گرفتن بازدید نیست. این در مورد جلب افراد مناسب برای مشاهده فیلم مناسب است.

2. یک فیلم عالی بسازید

مانند همه مطالب دیگری که تاکنون در مورد آنها صحبت کردیم ، ارزش تهیه یک فیلم با کیفیت عالی را دارد .

صرف چند ساعت اضافی برای میخ زدن مقدمه ، یا نوشتن مجدد فیلمنامه به گونه ای که قویتر و واضح تر باشد ، می تواند به معنای تفاوت بین جذابیت و جذابیت شخصی باشد ، یا خسته شود و فوراً آنجا را ترک کند.

به یاد داشته باشید ، شما باید توجه آنها را به خود جلب کنید. میانگین آن را قطع نمی کند.

این بدان معنا نیست که برای تولید حرفه ای هر ویدیو باید 10 هزار دلار هزینه کنید. اصلا.

اما محتوا باید عالی باشد. توصیه هایی که می کنید ، اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید ، باید به خوبی برنامه ریزی شده و به خوبی اجرا شوند.

3- به مخاطب خود فراخوان عمل دهید

شما نمی خواهید کسی ویدیوی شما را تماشا کند ، بسیار تحت تأثیر قرار بگیرد و سپس آنجا را ترک کند زیرا جایی را به او نداده اید.

در عوض ، یک بارگیری رایگان ارائه دهید یا محصول خود را از ویدیوی خود تبلیغ کنید. گام بعدی در سفر با شما را به آنها بدهید.

برای محتوای ویدئویی ، پیشنهاد می کنم بارگیری رایگان داشته باشید. در این مرحله ، مستقیم رفتن برای فروش معمولاً خیلی سنگین است. آنها از شما چیزی نمی دانند. آنها فقط شما را ملاقات کردند!

محتوای رایگان خود را به آنها پیشنهاد دهید تا بتوانید آدرس ایمیل آنها را دریافت کرده و به ایجاد رابطه ادامه دهید.

خلاصه کردن

از ورود به بازاریابی ویدیویی نترسید. آنقدرها که فکر می کنید پیچیده نیست.

و این یک روش عالی برای ایجاد دانش ، مانند و عامل اعتماد است که به مردم کمک می کند در انجام کار با شما احساس راحتی کنند.

شما می توانید با موارد اصلی ویدئویی مانند vlogging ، ویدئوهای تخته سفید یا بازبینی درباره محصولات همراه باشید ، اما فرصت های زیادی برای خلاقیت و ایجاد محتوای جذاب وجود دارد که توجه مخاطبان شما را به خود جلب و جذب می کند.

اطمینان حاصل کنید که آنها را به مطالب دیگر خود نیز نشان دهید ، به ویژه وب سایت خود را که می توانند در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند تا به روزرسانی های مرتبط تری را از شما دریافت کنند. 

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید ، شبکه های اجتماعی اینجا هستند تا بمانند.

یک آمریکایی متوسط ​​روزانه بیش از دو ساعت در شبکه های اجتماعی وقت می گذارد. استفاده گسترده و محدودیت ورود آن ، آن را به عنوان كاندیدایی مناسب برای شروع تلاش های شما در زمینه بازاریابی محتوا معرفی می كند .

برای استفاده موثر از رسانه های اجتماعی ، سه مورد وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

  • اشتراک پذیری
  • ثبات
  • نامزدی

اشتراک پذیری

نکته کلیدی که باید در مورد شبکه های اجتماعی بدانید این است که این یک بستر مشترک است. افراد انگیزه دارند مطالب جالب ، خنده دار یا متفکرانه ای را به اشتراک بگذارند تا از این طریق از دوستانشان تعامل بیشتری پیدا کنند.

بنابراین هنگام ایجاد محتوا برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، می خواهید آن را قابل اشتراک گذاری کنید.

چه چیزی محتوای قابل اشتراک را ایجاد می کند ؟

برای مبتدیان ، شما به یک عنوان شگفت انگیز نیاز دارید. ناگفته نماند

شما همچنین به تصاویری تمیز و کاربرپسند نیاز دارید. این بدان معناست که هیچ تصویر بهم ریخته ای وجود ندارد که در آن شما نمی توانید آنچه را مشاهده می کنید یا متن را بخوانید.

مطالب خود را بزرگ ، روشن و پررنگ کنید.

در آخر ، باید جالب باشد. وقتی روی شبکه های اجتماعی تمرکز می کنید ، باید احساسات خود را برانگیزانید ، در غیر این صورت ، محتوا به سادگی به اشتراک گذاشته نمی شود.

خوشبختی ، عصبانیت ، حیرت ، شادمانی. اگر محتوای شما یکی از این احساسات بزرگ را برانگیزد ، طبیعت انسانی ما را مجبور می کند آن را به اشتراک بگذاریم. به نفع خودت از آن استفاده کن.

ثبات

اگر توجه نکرده باشید ، مهم نیست که چه پلتفرم بازاریابی محتوایی انتخاب کنید ، ثبات قدم مهم است. این به سادگی با قلمرو همراه است.

شبکه های اجتماعی تفاوتی ندارند.

شما می خواهید به مخاطبان خود آموزش دهید که از شما چه انتظاری دارند.

این به این معنی است که در زمان های منظم پست کنید ، با محتوایی که سبک ثابت و خاصی برای شما دارد ، بنابراین آنها می توانند بلافاصله آن را در خبرمایه خود تشخیص دهند.

این امر در ایجاد یک نام تجاری و جامعه بسیار کمک می کند ، که باعث بهبود تعامل شما می شود.

نامزدی

رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد نامزدی است.

در انتهای خط افراد واقعی وجود دارند که محتوای شما را مشاهده می کنند ، آن را دوست دارند ، درباره آن نظر می دهند و با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

این یک روش باور نکردنی قدرتمند برای ارتباط مستقیم با مخاطبان و ایجاد قبیله است. گروهی از افراد که همان چیزها را باور دارند و پیرامون یک هدف مشترک دور هم جمع می شوند.

از طریق رسانه های اجتماعی می توانید آن را بسازید. اما این کار با ایجاد محتوایی شروع می شود که مشتری ایده آل شما می خواهد با آن تعامل داشته باشد و سپس به تک تک نظرات شما پاسخ می دهد.

با انجام این کار ، شما یک جامعه گره خورده ایجاد می کنید که احساس می کند با شما و نام تجاری خود ارتباط دارید.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل عملی بهبود سیستماتیک نرخ تبدیل یک صفحه وب است.

برای یک تجارت آنلاین ، نرخ تبدیل شما یکی از مهمترین معیارهای شماست. تعداد افرادی که شرکت می کنند یا خرید می کنند تقسیم بر تعداد افرادی که از صفحه بازدید کرده اند تقسیم می شود.

یکی از بزرگترین تله هایی که در بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد تمرکز بیش از حد بر جذب بازدید بیشتر است.

آسان است تصور کنید که با بازدید بیشتر ، مشکلات شما حل می شود. این تعقیب و گریز دیوانه وار شروع به بدست آوردن میزان بازدید بیشتر به هر قیمتی می کند که می تواند هزینه زیادی را متحمل شود و در نهایت وقت و انرژی بیشتری را از آنچه که ارزش دارد می برد.

من نمی گویم شما نباید روی افزایش میزان بازدید خود تمرکز کنید ، اما این تنها و حتی مهمترین چیزی نیست که باید روی آن تمرکز کنید.

صفحه ای که نرخ تبدیل آن کم است یک سطل نشتی است. قبل از اینکه بخواهید آب بیشتری پر کنید ، باید نشت را برطرف کنید.

مثالی در اینجا آورده شده است:

فرض کنید 100000 نفر از صفحه شما بازدید می کنند که نرخ تبدیل آن 1٪ است.

این بدان معناست که 1000 نفر در حال ثبت نام یا خرید هستند.

در همین حال ، دوست شما فقط 50،000 بازدید از صفحه خود دارد ، اما نرخ تبدیل او 3٪ است.

این بدان معناست که 1500 نفر در این صفحه در حال تبدیل شدن هستند.

کدام را ترجیع می دهید داشته باشید؟ پاسخ کاملا واضح است. فقط با نرخ تبدیل کمی بهتر ، دوست شما فقط با نیمی از ترافیک بیشتر تبدیل می شود.

بنابراین قبل از اینکه دیوانه وار با مراجعه به صفحه خود به بازدید خود بپردازید ، آنچه را که در حال حاضر دارید بهینه کنید تا تلاش های ترافیکی شما از لحاظ نمایی موفقیت آمیزتر باشد.

در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که باید برای بهبود نرخ تبدیل خود تمرکز کنید.

1. فرم های ثبت نام ایمیل را اضافه کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود نرخ تبدیل صفحه شما ، اضافه کردن فرم ثبت نام ایمیل به آن است ، بدون در نظر گرفتن محتوای موجود در صفحه.

اگر این یک پست در وبلاگ باشد ، ارائه یک راهنما یا دوره مرتبط به عنوان انتخاب ایمیل نه تنها نرخ تبدیل شما را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد ، بلکه در واقع به مخاطبان شما نیز کمک می کند. شما به آنها فرصتی می دهید تا ارزش بیشتری کسب کنند و روابط آنها را با شما تعمیق بخشند.

در صفحات فروش محصولات شما ، بعضی اوقات بازدید کنندگان کاملاً آماده خرید نیستند. این یک تعهد بزرگ است و آنها باید از قبل شما را بشناسند ، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند.

با دادن گزینه ای برای انتخاب چیزی رایگان ، به آنها راهی کم خطر می دهید تا همچنان با شما درگیر شوند. این هنوز یک تعهد است ، اما یک تعهد بسیار کوچکتر که به شما امکان می دهد به آنها خدمت کنید و فرصتی دیگر برای پیگیری فروش کسب کنید.

در غیر این صورت ، آنها به راحتی ترک می شوند و شما راهی برای جذب مجدد آنها با محصول خود نخواهید داشت (مگر اینکه آنها را با تبلیغات مجدد هدف خود قرار دهید ، اما این بسیار گران تر از بازاریابی از طریق ایمیل است).

2. یک دعوت به عمل قوی داشته باشید

فراخوان شما برای اقدام (CTA) همان چیزی است که شما از بازدید کننده خود می خواهید انجام دهد. خرید ، ثبت نام ، بارگیری و غیره

اگر CTA شما واضح ، سازگار یا مشخص نباشد ، صفحه شما با زیبایی طراحی شده کارایی نخواهد داشت.

CTA شما باید یک اقدام مستقیم باشد که بازدید کننده شما می تواند انجام دهد ، مانند “ثبت نام” ، “اکنون ثبت نام کنید” یا “اکنون بخرید”.

دوم ، CTA خود را اغلب در سراسر صفحه تکرار کنید. شما باید آن را تقریباً در هر بخش از صفحه خود بگنجانید تا لحظه ای که کسی تصمیم به خرید آن گرفت ، دکمه در آن قسمت قرار گیرد.

سوم ، CTA شما باید به دو زبان و همچنین اگر از یک دکمه استفاده می کنید ، رنگی باشد. این کار عملی را که می خواهید انجام دهند تقویت می کند ، در واقع بازدید کننده شما را در آنچه می خواهید انجام می دهد آموزش می دهد.

اگر شروع به تغییر رنگ یا متن CTA کنید ، بازدید کننده شما گیج می شود و شروع به تنظیم می کند.

ممکن است کم به نظر برسد ، اما این جزئیات کوچک می تواند فروش شما را از بین ببرد یا از بین ببرد.

3. سرعت صفحه خود را بهبود ببخشید

سرعتی که صفحه شما بارگیری می کند نقش مهم دیگری در نرخ تبدیل شما دارد.

مطالعات نشان داده است که بارگیری صفحه شما هرچه بیشتر طول بکشد ، احتمال خروج افراد بیشتر است . آنها دریافتند که:

  • صفحاتی که در 2.4 ثانیه بارگیری شده اند نرخ تبدیل 1.9٪ دارند
  • در 3.3 ثانیه ، نرخ تبدیل 1.5 بود
  • در 4.2 ثانیه ، نرخ تبدیل کمتر از 1 بود
  • در 5.7+ ثانیه ، نرخ تبدیل 0.6 بود

بنابراین اگر صفحات شما آنطور که فکر می کنید ، عمل نمی کنند ، ممکن است به آرامی بارگیری شوند.

این فقط سرعت بارگیری اولیه شما نیست. اگر عناصر موجود در صفحه شما از هر نوع انیمیشن یا تعاملی برخوردار باشند ، باید سریع و سریع باشند ، در غیر این صورت نرخ تبدیل شما آسیب می بیند.

 

خلاصه کردن

فقط با چند تغییر ساده در CRO ، می توانید نرخ تبدیل خود را دو یا سه برابر کنید.

با صفحات پربازدید خود شروع کنید و از نکاتی که من ارائه دادم استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید راه هایی برای بهبود نرخ تبدیل هر صفحه پیدا کنید.

مانند هر آزمایش دیگر ، اطمینان حاصل کنید که نتایج فعلی خود را اندازه گیری می کنید و هر بار فقط یک تغییر ایجاد می کنید. اجازه دهید آزمایش انجام شود و سپس نتایج خود را دوباره بررسی کنید. اگر یکباره تغییرات زیادی ایجاد کنید ، نمی دانید کدام یک کار کرده است.

ایجاد روابط عالی

همانطور که می توانید بگویید ، بازاریابی محتوا یک رشته بزرگ با تنوع بسیار است.

این می تواند بسیار طاقت فرسا باشد ، مخصوصاً اگر تازه شروع به کار کرده اید.

سعی نکنید همه کارها را یک باره انجام دهید.

یک یا دو سیستم عامل محتوا را انتخاب کنید و از آنجا شروع کنید. چند ایده را امتحان کنید ، ببینید چه چیزی شروع به نتیجه خوب می کند ، و سپس از آنجا کار کنید.

انجام یک کار به طور مداوم و خوب بسیار بهتر از تلاش برای انجام همه کارها ، فقط برای خراب شدن و سوختن است.

اگر هنوز مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، مخاطبان خود را جستجو کنید. آنها وقت خود را کجا می گذرانند؟ چه محتوایی را به طور منظم مصرف می کنند؟

این را با آنچه به آن علاقه مند یا ماهر هستید ترکیب کنید و شانس موفقیت بسیار بیشتری خواهید داشت.

به عنوان آخرین تفکر ، این را بخاطر بسپار:

بهترین بازاریابی محتوا در خدمت مخاطبان شما است ، مشکلات را حل می کند و ایجاد روابط می کند.

آیا توصیه های بازاریابی محتوای بیشتری می خواهید که در واقع استفاده کنید؟

کلمه نوشته شده وب را هدایت می کند. همیشه داشته و خواهد داشت.

حتی اگر با صدا یا تصویر کار می کنید ، کلمات مناسب هنوز هم تفاوت ایجاد می کنند.

  • کلمات باعث تعامل می شوند.
  • کلمات تجربه مشتری را پیش می برند.
  • کلمات باعث فروش ، رشد و سود می شوند.

تولید محتوا

آموزش تولید محتوابازاریابی تولید محتواتولید محتواسعید جوی زادهمحتواب خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *