اهمیت دانش در کسب و کار شما

آموزش کسب و کار

همه مشاغل به دانش گسترده ای دسترسی دارند – خواه این درک آنها از نیازهای مشتری و فضای کسب و کار باشد یا مهارت و تجربه کارکنان.(در این مقاله اهمیت دانش در کسب و کار شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت)

روشی که یک کسب و کار از این دانش جمع می کند ، به اشتراک می گذارد و از آن بهره می برد می تواند در توانایی توسعه موفقیت آمیز باشد. این فقط مربوط به شرکتهای بزرگ چند ملیتی نیست. مدیریت دانش می تواند از یک دکه روزنامه فروشی محلی برای یک شرکت تولیدی بهره مند شود.

این راهنما منابع اساسی دانش موجود در تجارت شما را توضیح می دهد ، اینکه چگونه می توانید به بهترین وجه این اطلاعات را مهار کنید و از آن بهره ببرید و همچنین نحوه ایجاد استراتژی دانش برای تجارت خود را بیان کنید.

  • دانش در یک تجارت چیست؟
  • منابع اساسی دانش
  • بهره برداری از دانش خود
  • دانش را در تجارت اصلی خود قرار دهید
  • اشتراک دانش در سراسر کسب و کار شما
  • یک استراتژی دانش برای تجارت خود ایجاد کنید
  • استفاده از فناوری اطلاعات برای به دست آوردن و مدیریت دانش

دانش در یک تجارت چیست؟

استفاده از دانش در کسب و کار شما لزوماً به فکر اندیشیدن محصولات و خدمات هوشمندانه جدید یا ابداع روشهای جدید هوشمندانه برای فروش آنها نیست. خیلی ساده تر است.

دانش مفید و مهمی از قبل در تجارت شما وجود دارد. این را می توان در:

  • تجربه از کارکنان خود را
  • طرح ها و فرآیندهای برای کالاها و خدمات خود را
  • پرونده اسناد شما (چه به صورت دیجیتالی ، چه روی کاغذ یا هر دو)
  •  برنامه های شما برای فعالیت های آینده ، مانند ایده هایی برای محصولات یا خدمات جدید

چالش استفاده از این دانش به روشی منسجم و سازنده است.

اشکال موجود دانش

  • شما احتمالاً در وهله اول نیاز بازار به تجارت خود را در زمینه تحقیقات انجام داده اید . اگر کسی آنچه را می فروشید نخواست ، معامله نمی کردید. شما می توانید این دانش بازار را متناسب با هدف قرار دادن مشتریان خاص با انواع خاص محصول یا خدمات تنظیم کنید.
  • پرونده اسناد شما از مشتریان و تأمین کنندگان در مورد آنها و اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهد که می تواند در توسعه محصولات یا خدمات جدید و همچنین بهبود محصولات موجود بسیار ارزشمند باشد.
  • کارمندان شما احتمالاً مهارت و تجربه ای دارند که می توانید از آنها به عنوان دارایی استفاده کنید. داشتن کارمندانی که دارای دانش و دانش هستند می تواند در جدایی شما از رقبا بسیار ارزشمند باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که دانش و مهارت کارمندان شما در هر زمان ممکن ، به همکاران و جانشینان آنها منتقل می شود ، مثلاً از طریق جلسات طوفان مغزی ، دوره های آموزشی و مستندات. به صفحه این راهنما مراجعه کنید: یک استراتژی دانش برای تجارت خود ایجاد کنید.

درک شما از خواسته های مشتریان ، همراه با دانش کارمندان شما ، می تواند به عنوان پایگاه دانش شما تلقی شود .

استفاده از این دانش به روش صحیح می تواند به شما در اداره کارآمدتر کار ، کاهش خطرات تجاری و بهره برداری کامل از فرصت ها کمک کند. این به عنوان مزیت دانش شناخته می شود .

منابع اساسی دانش

منابع دانش تجارت شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دانش مشتری – شما باید نیازهای مشتریان خود و نظرات آنها درباره شما را بشناسید. شما می توانید با گفتگو با مشتری در مورد نیازهای آینده وی و بحث در مورد اینکه چگونه ممکن است بتوانید محصولات یا خدمات خود را توسعه دهید تا اطمینان حاصل کنید که نیازهای آنها را برآورده می کنید ، روابط مشترک سودمند مشترک با دانش را ایجاد کنید.
  • روابط کارمندان و تأمین کنندگان – نظرات کارمندان و تأمین کنندگان خود را جویا شوید – آنها برداشت های خاص خود را از عملکرد شما دارند. شما می توانید از نظرسنجی های رسمی برای جمع آوری این دانش استفاده کنید و یا نظرات آنها را به صورت غیررسمی تر جویا شوید.
  • دانش بازار – مشاهده تحولات بخش خود باشید. رقبای شما چگونه عمل می کنند؟ چقدر شارژ می کنند؟ آیا تازه واردانی به بازار وجود دارند؟ آیا محصولات جدید قابل توجهی روانه بازار شده است؟
  • آگاهی از محیط کسب و کار – تجارت شما می تواند تحت تأثیر عوامل بیشماری قرار گیرد. تحولات در سیاست ، اقتصاد ، فناوری ، جامعه و محیط زیست همگی می توانند بر توسعه کسب و کار شما تأثیر بگذارند ، بنابراین باید خود را در جریان بگذارید. شما می توانید تیمی از کارمندان را برای نظارت و گزارش از تغییرات در دنیای تجارت در نظر بگیرید.
  • انجمن های حرفه ای و نهادهای تجاری – نشریات ، نشریات دانشگاهی ، نشریات دولتی ، گزارش از نهادهای تحقیقاتی ، مجلات تجاری و فنی.
  • نمایشگاه ها و کنفرانس های تجاری – این می تواند راهی آسان برای پیدا کردن آنچه رقبا انجام می دهند و دیدن آخرین نوآوری ها در بخش شما.
  • تحقیق و توسعه محصول – تحقیق و توسعه علمی و فنی می تواند یک منبع حیاتی از دانش باشد که می تواند به شما در ایجاد محصولات جدید ابتکاری کمک کند – با حفظ قدرت رقابت خود.
  • حافظه سازمانی – مراقب باشید مهارت ها یا تجربیات کسب و کار خود را از دست ندهید. شما باید روشهای رسمی برای به اشتراک گذاشتن دانش کارمندان خود در مورد بهترین روشها برای انجام کارها پیدا کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است راهنمایی رویه ای را براساس بهترین روش کارمندان خود ایجاد کنید. به صفحه این راهنما مراجعه کنید: یک استراتژی دانش برای تجارت خود ایجاد کنید.
  • مدیران غیر اجرایی – اینها می توانند روش خوبی برای تجربه صنعت تخصصی و استفاده از قراردادهای آماده باشند.

بهره برداری از دانش خود

مزایای قابل اندازه گیری گرفتن و استفاده موثرتر از دانش را در نظر بگیرید. موارد زیر همه نتایج احتمالی است:

  • بهبود کالاها یا خدماتی که ارائه می دهید و فرایندهایی که برای فروش آنها استفاده می کنید. به عنوان مثال ، شناسایی روندهای بازار قبل از وقوع ممکن است شما را قادر به ارائه محصولات و خدمات به مشتریان قبل از رقبا کند.
  • افزایش رضایت مشتری زیرا شما درک بیشتری از نیازهای او از طریق بازخورد از ارتباطات مشتری دارید.
  • افزایش کیفیت تأمین کنندگان شما ، ناشی از آگاهی بهتر از آنچه مشتری می خواهد و آنچه کارکنان شما نیاز دارند ، است.
  • بهره وری کارکنان بهبود یافته ، زیرا کارکنان قادر به بهره گیری از دانش و تخصص همکاران برای یافتن بهترین راه برای انجام کارها هستند. آنها همچنین در شغلی که ایده هایشان به آنها گوش داده می شود ، احساس استقبال بیشتری می کنند.
  • افزایش بهره وری کسب و کار ، با استفاده بهتر از تخصص داخلی.
  • سیاست های جذب و استخدام بهتر . به عنوان مثال ، اگر دانش خود را در مورد آنچه مشتریان به دنبال آن هستند افزایش داده باشید ، بهتر می توانید پرسنل مناسب برای خدمات رسانی به آنها را پیدا کنید.
  • توانایی فروش یا مجوز دادن دانش خود به دیگران. شما ممکن است بتوانید از دانش و تخصص خود در زمینه مشاوره یا مشاوره استفاده کنید. اگرچه برای این کار اطمینان حاصل کنید که از مالکیت معنوی خود محافظت می کنید.

دانش را در تجارت اصلی خود قرار دهید

برای مدیریت جمع آوری و بهره برداری از دانش در کسب و کار خود ، باید سعی کنید فرهنگی ایجاد کنید که در آن دانش در سراسر کسب و کار شما ارزشمند باشد.

یکی از راه های انجام این کار ممکن است ارائه مشوق به کارکنانی باشد که اخبار مفید بازار را ارائه می دهند یا روش هایی را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان پیشنهاد می دهند. برای ایجاد فرایندهای بهتر می توانید از این شیوه های مدیریت دانش در کل سازمان خود استفاده کنید.

به عنوان بخشی از مدیریت دانش خود ، همچنین باید مطمئن شوید که از هرگونه مالکیت معنوی که تجارت شما در اختیار دارد ، محافظت می شود. این به این معنی است که شما حق دارید جلوی کپی کردن رقبا را بگیرید – و همچنین به شما امکان می دهد با مجوز دادن به دانش تجارت خود سود کسب کنید.

در صورت ایجاد سیستم های کارآمد برای ذخیره و بازیابی اطلاعات ، محافظت و بهره برداری از پایگاه دانش شما موثرتر خواهد بود. پرونده های شما – چه به صورت دیجیتال و چه روی کاغذ ذخیره شده باشد – حاوی دانشی است که می توانید با استفاده از آنها محصولات ، خدمات ، سیستم ها و فرآیندهای خود را بهتر و بیشتر مشتری محور کنید.

دانش را محرمانه نگه دارید . سیاست های اشتغال شما نقشی اساسی در این امر دارند. به عنوان مثال ، ممکن است وقتی کارمندان به این تجارت می پیوندند ، موافقت نامه عدم افشای اطلاعات (که به آنها توافق نامه محرمانه بودن نیز معروف است) را امضا کنید زیرا این امر اطمینان از اهمیت محرمانه بودن را از روز اول به شما می دهد. قراردادهای کار می تواند به گونه ای تنظیم شود که آزادی کارمندان شما را برای ترک و کار فوری برای یکی از رقبای شما محدود کند (بندهای محدودیت های تجاری) یا ایجاد یک تجارت رقابتی برای شما در مجاورت (میثاق های محدود)

اشتراک دانش در سراسر کسب و کار شما

اجتناب از داشتن دانش یا مهارتهای مهمی که فقط در اختیار افراد کمی است ، امری ضروری است ، زیرا در صورت ترک یا بازنشستگی ، این تخصص می تواند برای تجارت شما از بین برود. اگر روش های کارآمدی برای اشتراک دانش در سراسر کسب و کار داشته باشید ، از آن استفاده گسترده تری می شود و احتمالاً ارزش و اثربخشی آن به حداکثر می رسد.

اشتراک دانش

بهترین روشهای اشتراک ایده ها و اطلاعات جدید را با کارمندان خود در نظر بگیرید. ممکن است از قبل جلسات منظمی داشته باشید که بتوانید کارمندان را مختصر معرفی کرده و از آنها بخواهید ایده ها و بهترین روش ها را به اشتراک بگذارند.

شما می توانید برگزاری کارگاه های آموزشی نوآوری یا جلسات طوفان فکری را در نظر بگیرید که در آن به کارکنان آزادی و تشویق داده می شود تا به راه های بهبود تجارت فکر کنند.

همچنین ایجاد یک بانک دانش حاوی اطلاعات و دستورالعمل های مفید در مورد چگونگی انجام کارهای اصلی می تواند ایده خوبی باشد . قرار دادن این مورد بر روی اینترانت ایده آل است زیرا کارکنان را به ارسال اخبار یا پیشنهادات ترغیب می کند.

مدیریت دانش

فناوری به تنهایی پاسخی برای اشتراک دانش نیست – باید با دقت مدیریت شود تا اطلاعات به درستی هدایت شوند. شما ممکن است تصمیم بگیرید که یک مدیر ارشد را به عنوان قهرمان دانش برای تجارت خود تعیین کنید. به صفحه مربوط به نحوه ایجاد دانش در کسب و کار خود در این راهنما مراجعه کنید.

مشوق ها و آموزش ها

به یاد داشته باشید که ارائه مشوق های کارکنان برای ارائه پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود تجارت ، اغلب روشی موثر برای استفاده و اشتراک دانش آنهاست.

اهمیت آموزش در گسترش دانش کلیدی ، مهارت ها و بهترین روش ها را در کل کسب و کار خود فراموش نکنید.

یک استراتژی دانش برای تجارت خود ایجاد کنید

اگر می خواهید از دانش کسب و کار خود بیشترین بهره را ببرید ، باید یک روش استراتژیک برای کشف ، جمع آوری و به اشتراک گذاری آن در پیش بگیرید. این کار از طریق یک استراتژی دانش انجام می شود – مجموعه ای از دستورالعمل های کتبی که باید در کل کسب و کار اعمال شود.

اگر قرار است استراتژی شما کارآمد باشد ، باید مطمئن شوید که مدیران ارشد شما به آن متعهد هستند و از مزایایی که می تواند به همراه داشته باشد آگاهی کامل دارند. با آنها بهترین روشهای جمع آوری و استفاده از دانش را بحث کنید.

شما ممکن است تصمیم بگیرید که یک مدیر ارشد را به عنوان قهرمان دانش برای تجارت خود تعیین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه این راهنما در مورد نحوه ایجاد دانش در کسب و کار خود مراجعه کنید.

هنگام تهیه استراتژی لازم:

  • در نظر بگیرید که تجارت شما در حال حاضر در استفاده از دانش خود چقدر موثر است
  • فرایندهای داخلی خود را برای جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات تجزیه و تحلیل کنید – آیا روش های موفقیت آمیزی برای تولید ایده وجود دارد و آیا کارکنان درک خوبی از آنچه اتفاق می افتد دارند؟
  • اطمینان حاصل کنید که مدیریت دانش ، کسب و توزیع یک روند مداوم است ، به طوری که در استراتژی کسب و کار شما مهم می شود

همچنین باید ارزش دانش را برای تجارت خود مشخص کنید. به روش هایی فکر کنید که می توانید از دانش خود برای سود مالی بهره ببرید – شاید با به دست آوردن سهم بیشتری از بازار ، تولید محصولات جدید یا فروش یا صدور مجوز از مالکیت معنوی محافظت شده خود به دیگران. اطمینان حاصل کنید که این با برنامه کلی کسب و کار شما متناسب است.

استفاده از فناوری اطلاعات برای به دست آوردن و مدیریت دانش

فناوری اطلاعات ابزارهای قدرتمندی را برای کمک به شما در به دست آوردن و استفاده بهینه از دانش ارائه می دهد. برخی از سیستم ها می توانند پیچیده باشند و برای نگهداری وقت گیر باشند. شما باید سیستم هایی را انتخاب کنید که متناسب با تجارت شما باشد و بدون اینکه به دوش شما سنگینی کند ، آن را بهبود بخشد. شاید برای شما مفید باشد که با یک متخصص IT مشورت کنید.

انواع فناوری اطلاعات

  • پایگاه داده ها اطلاعات را سازماندهی می کنند تا بتوان به راحتی به آنها دسترسی ، مدیریت و به روزرسانی کرد. به عنوان مثال ، ممکن است شما یک بانک اطلاعاتی از مشتریان داشته باشید که شامل اطلاعات تماس ، سفارشات و تنظیمات ترجیحی آنها باشد.
  • انبار داده یک منطقه ذخیره سازی مرکزی شما ممکن است استفاده کنید اگر شما انواع سیستم های کسب و کار، و یا یک طیف وسیعی از اطلاعات در فرمت های مختلف دیجیتال است. اکنون بسیاری از مشاغل از مدیریت دارایی دیجیتال برای ذخیره ، مدیریت و بازیابی اطلاعات استفاده می کنند و این امر به ویژه در صورت فروش آنلاین می تواند مفید باشد. با این حال ، این یک منطقه پیچیده از نظر فنی و مدیریت وظایف است و شما ممکن است بخواهید از یک مشاور فناوری اطلاعات مشاوره تخصصی بگیرید.
  • داده کاوی فرایندی است که در آن تمام داده های جمع آوری شده برای تعیین الگوها مرتب می شوند. به عنوان مثال ، این می تواند به شما بگوید که کدام محصول محبوب ترین است و اینکه آیا یک نوع مشتری احتمال خرید یک مورد خاص را دارد.
  • ابزارهای گزارش و پرس و جو به شما امکان می دهند گزارش هایی را برای تفسیر داده ها به روشی خاص ایجاد کنید. مثلاً چه تعداد از فروش شما توسط یک کارمند خاص انجام شده است؟
  • پورتال های هوش تجاری وب سایت هایی هستند که انواع اطلاعات بالقوه مفید مانند مسائل حقوقی یا جزئیات تحقیقات جدید را گرد هم آورده اند.
  • اینترنت و موتورهای جستجو – این می تواند یک منبع قدرتمند از دانش، اگر چه برخی از برای بررسی اعتبار منبع اطلاعات شما باشد. گروه های خبری اینترنتی می توانند منابع خاصی از اطلاعات تجاری باشند ، اما قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه مشاهده نظرات و حقایق ادعا شده ، سایر پست های نویسندگان را بررسی کنید.
  • اینترانت یک شبکه داخلی امن برای استفاده انحصاری از کسب و کار شما است.
  • اکسترانت شبیه به یک اینترانت است اما می تواند به مشتریان و تامین کنندگان افزایش یافته است.
  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا یک نمایه از بانک اطلاعاتی مشتری خود ایجاد کنید و به شما امکان می دهد تا آنها را از طریق ایمیل ، تلفن یا بازاریابی پستی هدف قرار دهید.
  • سیستم های تماس تلفنی شما را قادر می سازد در صورت فروش تلفنی به تعداد زیادی مشتری خدمات دهید.
  • تجزیه و تحلیل پرونده ورود به وب سایت به شما کمک می کند تا نحوه استفاده مشتریان از وب سایت شما را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید اثربخشی آن را بهبود ببخشید.
  • سیستم هایی برای تجزیه و تحلیل و بایگانی نامه های مشتری ، پیشنهادات ، ایمیل ها و پاسخ های مرکز تماس ، که به شما امکان می دهد روندها را تشخیص دهید ، خدمات مشتری را بهبود بخشید و محصولات ، خدمات و سیستم های جدید را توسعه دهید.

اطلاعات ما بصورت رایگان ارائه می شود و در نظر گرفته شده است که برای طیف وسیعی از مشاغل مستقر در انگلیس (gov.uk/business) و کبک (infoentrepreneurs.org) مفید باشد. به دلیل ماهیت کلی آن ، اطلاعات را نمی توان جامع برداشت و هرگز نباید به عنوان جایگزین مشاوره حقوقی یا تخصصی استفاده شود. ما نمی توانیم تضمین کنیم که اطلاعات مربوط به شرایط فردی کسب و کار شما باشد. با وجود تمام تلاش های ما ، ممکن است برخی از اطلاعات از رده خارج شده باشند.

در نتیجه:

  • اپراتورهای وب سایت هیچ مسئولیتی در قبال عواقب خطاها یا حذف ها ندارند.
  • شما همیشه باید پیوندهای مربوط به اطلاعات دقیق تر را از بخش دولتی یا آژانس مربوطه دنبال کنید.
  • هر اتکایی که به اطلاعات ما داشته باشید یا به سایر وب سایت ها متصل شوید ، به عهده خود شما خواهد بود. شما باید به دنبال مشاوره از مشاوران مستقل باشید ، و همیشه باید تصمیمات خود را بر خلاف روش های معمول کسب و کار و بهترین روش در زمینه تجارت خود بررسی کنید.
  • اپراتورهای وب سایت ها ، نمایندگان و کارمندان آنها ، در قبال خسارات یا خسارات ناشی از استفاده شما از وب سایت های ما ، به جز در مورد مرگ یا صدمه شخصی ناشی از سهل انگاری یا تقلب ، مسئولیتی ندارند.


کسب و کار

آموزش کسب و کارآموزش های حرفه ای کسب و کاربهترین دوره کسب و کاردانش کسب و کاردوره کسب و کارکارگاه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *