7 نکته برای ایجاد مشارکت تجاری

شرکای تجاری

یکی از لذت های شروع کار خود ، توانایی انتخاب افرادی است که قرار است با آنها کار کنید. با این حال ، اگر آرزو دارید که با یک دوست صمیمی ، یکی از اعضای خانواده یا همکار سابق خود به عنوان شریک تجاری خود شغلی راه اندازی کنید ، تصور نکنید که همه قایقرانی روان خواهند بود فقط به این دلیل که یکدیگر را می شناسید. دقیقاً مانند ازدواج ها ، مشارکت های تجاری اغلب به آبهای ناهموار برخورد می کنند.

برای اطمینان از ادامه مشارکت تجاری خود ، این نکات را دنبال کنید.

1. مقادیر یکسانی را به اشتراک بگذارید.

اولین کلمه برنامه تجاری خود را ننویسید تا زمانی که بدانید شما و شریک زندگی خود رویاها ، اهداف و چشم انداز یکسانی برای تجارت جدید خود دارید. آیا شریک زندگی شما آرزو دارد استارباکس بعدی را شروع کند ، در حالی که شما یک حرفه تهیه غذا به صورت نیمه وقت را تصور می کنید که به شما وقت زیادی در کنار خانواده می دهد؟ اگر می خواهید تجارت موفقیت آمیز باشد ، شما و شریک زندگی خود باید ارزشهای اصلی ، اهداف و اخلاق کاری یکسانی داشته باشید.

2. شریکی با مهارت های مکمل انتخاب کنید.

وقتی نقاط قوت شما و شریک تجاری شما متفاوت باشد ، قدرت تیم راه اندازی خود را دقیقاً دو برابر افزایش می دهید. به عنوان مثال ، یک متخصص فن آوری خجالتی که می خواهد یک تجارت اینترنتی راه اندازی کند ، خوب است شریکی با مهارت های فروش ، بازاریابی و افراد پیدا کند. به این ترتیب ، هر دو شریک می توانند بر روی آنچه دوست دارند و در آن مهارت دارند تمرکز کنند.

3. با هم سابقه داشته باشید.

موفقیت به عنوان شریک تجاری نیازی به داشتن مشاغل مشترک با یکدیگر یا حتی قبلاً همکاری با یکدیگر ندارید. این کار به یک سابقه موفقیت آمیز در کنار هم رفتن از چالش های مشابه نیاز دارد. به دنبال شریکی باشید که در گذشته با او درگیری داشته اید ، به اهداف مشترکی رسیده اید و در گذشته نیز از آنها پشت سر گذاشته اید.

4- نقش و مسئولیت های هر یک از شرکا را به روشنی مشخص کنید.

یک سازمان غیر رسمی که هر شریک در آن لحظه آنچه را که لازم است انجام می دهد ، ممکن است در مراحل اولیه راه اندازی کار کند ، اما نه در بلند مدت. تعریف عنوان شغلی و وظایف هر یک از طرفین با کنترل قلمرو خود به هر یک از شریک ها کمک می کند تا اختلافات برطرف شود. کارمندان و مشتریان همچنین از دانستن اینکه کدام یک از شرکا چه جنبه هایی از تجارت را اداره می کند ، سود می برند.

5- ساختار مناسب تجاری را انتخاب کنید.

شما می توانید مشارکت را به عنوان مشارکت عمومی ، مشارکت محدود یا مشارکت با مسئولیت محدود تنظیم کنید. با این حال ، می توانید آن را به عنوان یک شرکت C یا شرکت S نیز سازماندهی کنید. هر نوع تجارت از نظر مسئولیت ، مالیات و استمرار مزایا و معایبی دارد. با یک وکیل یا مشاور باتجربه دیگر صحبت کنید تا در تعیین نوع تجارت مناسب شما و همسرتان کمک کند.

6. آن را به صورت کتبی قرار دهید.

حتی اگر با بهترین دوست خود از کودکستان شغلی را شروع می کنید ، باید اسناد حقوقی در مورد ساختار کسب و کار خود ، کمک سرمایه به تجارت ، نحوه تصمیم گیری و حل و فصل اختلافات و اینکه اگر یک شریک بخواهید ترک کند چه اتفاقی می افتد تجارت. تفکر درباره همه مواردی که ممکن است اشتباه پیش بیاید و نحوه برخورد با آنها ، کنار آمدن با هر مشکلی را آسان می کند.

7. با هم صادق باشید.

رکاب زدن نرم احساسات واقعی خود را به دلیل اینکه شما نمی خواهید به شریک تجاری خود صدمه بزنید مشکلات بیشتری را از بین می برد. برای اینکه شراکت شما کارساز باشد ، باید هردوی شما احساس راحتی کنید و عقاید خود را به اشتراک بگذارید و اختلافات پیش آمده را از بین ببرید. جارو کردن نگرانی های خود در زیر فرش فقط منجر به تلخی و کینه ای می شود که می تواند مشارکت شما – و تجارت شما را از بین ببرد.  

اینها می تواند موضوعات سختی برای بحث و گفتگو باشد ، به ویژه هنگامی که از راه اندازی خود هیجان زده هستید و نمی توانید منتظر شروع کار باشید. اما تا زمانی که وقت خود را برای پایه گذاری یک مشاغل پایدار تجاری نگذارید ، ممکن است تجارت جدید شما هرگز از زیر کار نرود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *