آیا می خواهید مانند AirBnB و Uber پیشرفت کنید؟ 


 نویسنده :دکتر سعید جوی زاده

هنگامی که می خواهید تجارت خود را توسعه دهید ، هرگز نمی توانید آن را به یک شخص واگذار کنید و امیدوار باشید که موفق شود رشد صلاحیتی است که باید در DNA شرکت پخته شود . برای همه مهم است که واقعاً کار کنند.

این جایی است که اکثر سازمان ها آن را اشتباه می گیرند. آنها مسئولیت رشد را به عهده یک فرد یا شاید یک تیم کوچک می گذارند. شرکت های بزرگتر مسئولیت فروش و بازاریابی را به عهده دارند . اما در بیشتر موارد ، رشد به عنوان اثبات افراد معدودی دیده می شود ، و نه اصلی در عملکردهای شغلی ، نقش ها ، عناوین و بخش ها.

این طرز تفکر سازمانی تفاوت اساسی بین موفقیت های آغاز به کار مانند AirBnB و Uber و سایر نقاط جهان است. پس از سال ها کار با شرکت هایی مانند Dropbox ، Eventbrite و Lookout و همچنین مطالعه شرکت های با رشد سریع امروز ، من فهمیدم که این نوع موفقیت از یک شخص یا تیم حاصل نمی شود. شرکتهایی که برنده بزرگ می شوند ، آنهایی هستند که معتقدند هر کاری که انجام می دهند حمایت و رشد است.

یافتن رشد مناسب. رشد دو نوع دارد: پایدار و ناپایدار. رشد ناپایدار صرفاً رشد ویروسی به خاطر رشد است. این یک ضربه است که چیزی بیش از چشمک زدن در ظرف نیست. هنگامی که شرکت شما به وب سایت شما یا بازدید از ویدئو افزایش می یابد ، بدون شک هیجان انگیز است ، اما این بازدیدها به ندرت ارزش ماندگاری ایجاد می کنند. در حالی که بدلکاری های ویروسی می توانند به سرعت آتش بگیرند ، اما به طور مشابه و تماشایی شعله ور می شوند.

ما باید فکر خود را در مورد بازاریابی و رشد تغییر دهیم تا ارزش بیشتری از آن ایجاد کنیم. رشد پایدار را نباید با بازدید از صفحه و ثبت نام از طریق ایمیل اندازه گیری کرد ، بلکه باید با توجه به ارزش ما برای چند نفر ارزیابی کرد. این معیاری است که شرکتهای موفق به آن اهمیت می دهند. هر چیز دیگری دنبال می شود.

وقتی از این طریق به این فکر می کنیم ، راحت تر می توان فهمید که رشد به عهده هیچ یک از افراد نیست بلکه یک ضرورت در کل شرکت است. Dropbox و Upworthy بر اساس این باور اصلی ساخته شده اند – هر شخصی در این شرکت ها می فهمد که هدف ارائه ارزش به بیشتر افراد است. باید شرکت شما در در سراسر تجارت خود وسواس رشد دارد. 

تبدیل شدن به یک سازمان با رشد بالا. متاسفانه ، شرکت ها نمی توانند به سادگی یک روز صبح بیدار شوند و تصمیم بگیرند که یک سازمان با رشد بالا هستند. این یک روند است. اگر شرکت شما به فکر استخدام یک “هکر رشد” یا ایجاد یک تیم رشد است ، در مسیر درست قرار دارید. اما قربانی سراب گرگی تنها نشوید که قصد نجات روز را دارد.

در عوض ، از اولین استخدام ها به عنوان اولین قدم در ساخت موتور رشد منحصر به فرد شرکت خود استفاده کنید. مهم نیست که افراد ، بدون توجه به این بخش ، مانند هکرهای رشد فکر کنند. ایده های جدید را امتحان کنید ، آزمایشات خود را انجام دهید ، ببینید چه چیزی مفید است. اگر تیمی متمرکز بر رشد دارید ، چگونه باعث می شوید همه در یک سمت بازی کنند؟ از بین بردن مسدودکننده های داخلی برای رشد از طریق بازدیدکنندگان در این مرحله کار اول است. و اگر در حال ظهور در یک سازمان رشد کلاس جهانی هستید؟ بر یک معیار متمرکز شوید که واقعاً مهم است – ارزش ارائه شده.

وقتی به درستی انجام شد ، رشد فراگیر است ، نه انحصاری ، و شرکتهایی که موفقیت پایدار پیدا می کنند ، شرکتهایی هستند که همه را بر روی ایجاد و ارائه ارزش به مشتریان خود در یک فرآیند قابل توسعه و تکرار متمرکز می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *